نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان گشایش یافت

عصر نمایشگاه- پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت عصر شنبه با قرائت پیام آیت الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان گشایش یافت.

نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, در این نمایشگاه که به مدت یک هفته برپا خواهد بود 150 مشارکت کننده در 9 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی، دستاوردهای یک سال اخیر حوزه قرآن و عترت در استان اصفهان به نمایش گذاشته شده است.

    شرکت کنندگان نمایشگاه امسال در حوزه‌های نشر مکتوب(انتشارات قرآنی)، تولیدات و آثار فرهنگی، هنری و قرآنی با موضوع های مختلف از جمله حجاب و عفاف، کودک و نوجوان توسط سازمان‌ها و نهادهای دولتی، موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی و نرم‌افزار و فضای مجازی در معرض دید قرار داده اند.
    درمراسم گشایش این نمایشگاه فرهنگی، پیام رئیس حوزه علمیه اصفهان توسط مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان اصفهان قرائت شد.
    در بخشی از این پیام آمده است که قرآن و عترت، این هر دو ثقل عظیم، از آستان رفیع پروردگار مهربان، در این عالم مادّه و برای ما انسان‌ها تجلّی یافته‌ تا ما با عمل به آنها، به سر منزل سعادت دست یابیم.
    در این پیام تاکیده است: همه برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به قرآن و عترت، باید بگونه‌ای تنظیم شود که سطوح ارتباطی انسان با قرآن و عترت را هرچه بهتر و بیشتر تبیین و تعمیق سازد و در نهایت، به اجرا ایده بلند «بازگشت به قرآن و عترت» در جامعه انسانی، به نحو مطلوب کمک نماید.
    آیت الله مظاهری در ادامه این پیام افزود: نمایشگاه قرآن و عترت نیز که به برکت ماه مبارک رمضان ـ ماه نزول قران و ماه آشنایی با معارف قرآن ـ برگزار می‌گردد، یکی از فرصت‌های مغتنمی است که اگر به نحو شایسته به ترسیم و نهادینه‌سازی این سطوح ارتباطی، مدد رساند، به هدف متعالی خود دست یافته است. امید که با لطف الهی چنین باشد.
    شهردار اصفهان نیز در این آیین، گفت: اصفهان نه تنها همیشه به عنوان یک شهر تاریخی، میراثی و جهانی شناخته شده بلکه در طول تاریخ اسلام همواره به عنوان کانون دینی، مذهبی و قرآنی بوده است.
    'قدرت الله نوروزی' با بیان اینکه قرآن، کتاب زندگی است، افزود: اگر بتوانیم حتی بعد از خواندن یک آیه از قرآن، آن را در زندگیمان عملی کنیم برای یک جامعه اسلامی کافی است.
    وی اضافه کرد: عمل به آیات قرآن نشانگر حفظ نقش هدایتگری این کتاب آسمانی در زندگی ماست.
    برگزاری همایش قرآن و خانواده، کتابت قرآن با حضور اساتید و هنرآموزان انجمن خوشنویسان، برگزاری یادواره شهدای قرآنی و تجلیل از خانواده آنها، شب شعر آیینی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور شعرای استانی و کشوری، محفل انس با قرآن با حضور قاریان و گروه‌های تواشیح و همخوانی بین‌المللی همراه با تجلیل از فعالان قرآنی ازبرنامه های حاشیه ای این نمایشگاه است.
    از دیگر برنامه های این نمایشگاه، اجرای نمایش‌های قرآنی بصورت میدانی و خیابانی، اجرای طرح وقف قرآن و مفاتیح‌الجنان و اهدای قرآن نفیس به زوج‌های جوان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت