هم افزایی فعالان اقتصادی تهران برای حضور در نمایشگاه داغستان

عصر نمایشگاه- نشست شماری از فعالان اقتصادی استان تهران به منظور بررسی و هم افزایی باهدف حضور در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در داغستان که قرار است شهریورماه امسال دایر شود روز سه شنبه در محل استانداری برگزار شد.

هم افزایی فعالان اقتصادی تهران برای حضور در نمایشگاه داغستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, جمهوری داغِستان یکی از 85 واحد فدرال کشور روسیه به شمار می رود و این نمایشگاه قرار است از 30 شهریور تا سوم مهر امسال در شهر بندری ماخاچکالا برگزار شود.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در این نشست اظهارامیدواری کرد که فرصت حضور و ترغیب تولیدکنندگان ایرانی برای عرضه کالاهای باکیفیت و قابل رقابت ایرانی با هدف انجام تعهدی که نسبت به جوانان و آینده سازان این مرز و بوم داریم در این نمایشگاه فراهم شود.
    وی بیان کرد: کشورهای حوزه CIS بویژه روسیه با توجه به نزدیکی و مرز مشترک با ایران بازار مناسبی برای 17 هزار واحد صنعتی، ٤۰۰ هزار واحد صنفی و 65 شهرک صنعتی استان است و نباید از آن غفلت کرد.
    محمد امامی امین افزود: روسیه با 200 میلیون نفر جمعیت بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی است.
    وی با بیان اینکه کشور باید با هدف رهایی از تهدیدهای اقتصادی از بند صادرات نفتی رها شود افزود: امروز بازارهای کشورهای همسایه در تسخیر سایر کشورهاست که ظرفیت ها، منابع و استعدادهای کمتری نسبت به ایران دارند اما سهم بیشتری گرفته اند.
    امامی امین معرفی کالاهای ایرانی و برندسازی را از جمله راههای رشد حضور ایران در بازارهای هدف دانست و اضافه کرد: تولید کنندگان ایرانی باید با ایفای بموقع تعهدات خود، بازاریابی حرفه ای و اصولی سهم خود را از بازارهای هدف بگیرند و محصولات مرغوب داخلی را عرضه کنند.
    وی همچنین تغییرات نرخ ارز را موجب مثبت شدن تراز تجاری کشور دانست و افزود: این تغییرات به افزایش 25 درصدی صادرات منجر شده است.
    به گفته معاون استاندار تهران موقعیت جغرافیایی ایران و ظرفیت های داخلی آن شرایط بسیار مطلوبی را پیش روی ایران برای توسعه صادرات غیرنفتی قرار می دهد که تاجران و صادرکنندگان باید از آن حداکثر بهره برداری را بکنند.
    وی با اشاره به اینکه صادرات غیرنفتی ایران نسبت به دوران سازندگی با رشد 10 برابری از 5 میلیارد دلار به 50 میلیارد دلار در سال 96 رسیده است افزود: تلاش ها در این زمینه کافی نبوده و باید رشد صادرات غیرنفتی و ارز آوری ناشی از آن بسیار بیشتر باشد.
    شرکت کنندگان در این نمایشگاه در قالب 10 گروه کالایی ازجمله صنایع غذایی، کشاورزی و نهاده های آن، خودرو و قطعه های صنعتی، فرش، نساجی و پوشاک و صنایع دستی می توانند تولیدات خود را عرضه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت