نگاهی به بخش بین الملل نمایشگاه قرآن

عصر نمایشگاه- چند روزی است که بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن راه اندازی شده ولی خلوت بودن غرفه های آن در راهروی طبقه فوقانی شبستان مصلی همچون علامت سوالی خودنمایی می کند.

نگاهی به بخش بین الملل نمایشگاه قرآن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, بعضی از غرفه داران نسبت به قرار نداشتن در شبستان مصلای امام خمینی(ره) انتقاد داشتند. چون وقتی شاهد حضور جمعیت بازدیدکنندگان در طبقه پائین بودند، تعجب می کردند که چرا این جمعیت به طبقه بالا سر نمی زنند.

    وجود پله ها و خستگی بازدید کنندگان برای بازدید از بخش بین الملل، نبود اطلاع رسانی لازم و برخی دلایل دیگر را می توان جزو استدلال های این غرفه داران دانست.
    حجت الاسلام محمد عسگری مسئول غرفه موسسه صادق آل محمد (ص)، که نسبت به مکان غرفه و همچنین زمان برگزاری بخش بین الملل انتقاد داشت گفت: جانمایی غرفه در بخش بین الملل اصلا مناسب نبود و مسئولان نمایشگاه باید اهمیت بیشتری به این موضوع می دادند. چون اگر همین غرفه در طبقه پائین بود، بسیاری از آن بازدید می کردند. البته مسئولان نمایشگاه متوجه این اشتباه شده اند.
    یکی دیگر از غرفه داران بخش بین الملل گفت: مشکل ما فقط مربوط به قرار گرفتن غرفه در طبقه بالا نیست. در واقع ما نیازمند تبلیغ هستیم و اگر از طریق رادیوی نمایشگاه قرآن اطلاع رسانی لازم صورت گیرد و بنرهایی در سطح نمایشگاه نصب شود، مردم از وجود غرفه های خارجی مطلع شده و از آن بازدید خواهند کرد.
    البته برخی از غرفه داران خلوت بودن راهروهای بخش بین الملل را از خوبی های آن دانستند که مجالی به بازدیدکنندگان تخصصی می دهد.
    یکی از غرفه داران موسسه فرهنگی ترجمان وحی،گفت: از آنجا که غرفه ما یک نگاه تخصصی دارد، هر بازدید کننده ای به اینجا نمی آید و فقط دانشجویان، اساتید دانشگاه ها، پژوهشگران، علماء و مترجمان به این غرفه سر می زنند.
    این غرفه دار از ارائه 148 ترجمه قرآن از سوی این موسسه خبر داد و گفت: البته ما برنامه ای برای تطبیق ترجمه های کتب مقدس و ترجمه قرآن در سطح قاره های جهان آماده کردیم که به دلیل کمبود جا مجبور شدیم این اطلاعات را در ورودی غربی غرفه جانمایی کنیم.
    فارغ از مساله خلوت بودن بخش بین الملل، حجت الاسلام عسگری به چند موضوع دیگر از جمله ضرورت تکریم میهمانان خارجی اشاره کرد.
    عسگری درباره زمان برپایی نمایشگاه قرآن گفت: اگر چند ماه زودتر برای حضور موسسات در نمایشگاه قرآن، اطلاع رسانی می کردند، مسئولان موسسات طرح های خود را زودتر ارائه می کردند ولی بسیاری از مجموعه ها در دقیقه 90 و چند روز مانده به افتتاحیه نمایشگاه، اعلام کردند که وارد مذاکره نهایی شویم.
    مسئول غرفه موسسه صادق آل محمد (ص) خواستار تکریم میهمانان خارجی شد و گفت: تاکنون درحدود 200 میهمان خارجی را از قم آورده ایم که این افراد پس از تشرف به اسلام مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته اند و امروز سفیران هدایت هستند ولی به خوبی از آنان تکریم نمی شود.
    وی افزود: مسئولان نمایشگاه برای افطار این میهمانان جایی را درنظر نگرفتند و ما مجبور شدیم در غرفه خودمان با محدودیت هایی از آنان پذیرایی کنیم که صورت خوبی در نمایشگاه نداشت.
    عسگری یکی از عوامل رونق نمایشگاه قرآن را وجود میهمانان خارجی دانست و گفت: این میهمانان به دلیل تفاوت های ظاهری شان مورد توجه بازدیدکنندگان و خبرنگاران قرار می گیرند و جلوه ای دیگر به نمایشگاه داده اند و باید بیشتر مورد تکریم قرار گیرند.
    وی درباره موسسه صادق آل محمد(ص) گفت: این موسسه به دو هزار و 400 نفر از کسانی که به دین اسلام و مذهب تشیع مشرف شده اند خدمات مختلف ارائه می کند و از هیچ نهاد دولتی بودجه ای دریافت نمی کند و برخی از این افراد شیعه شده دارای موسسه و مدرسه در کشور خود هستند.
    عسگری درباره فلسفه وجودی غرفه های غیر مرتبط با قرآن در نمایشگاه گفت: غرفه هایی مانند رباتیک یا صنایع دستی در نمایشگاه برپا شده که ربطی به قرآن هم ندارند و به نظرم فایده ای ندارد. باید ببینیم چه احکامی از قرآن در کشور قابل اجراست و این گونه مسائل را در غرفه ها به نمایش درآوریم.
    وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل قرآنی درباره آسیب های اجتماعی وجود دارد که ما از آن غافل هستیم در حالی که می توان در اینجا به نمایش گذاشت.
    بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار «قرآن، چلچراغ هدایت» از 30 اردیبهشت به مدت 17 روز تا 14 خرداد ماه برابر با سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (شب بیستم ماه مبارک رمضان) از ساعت 17 تا 24 در محل مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت