انتقال مفاهیم قرآنی با مسابقه و بازی در بخش کودک نمایشگاه قرآن

عصر نمایشگاه- مدیر بخش کودک و نوجوان بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن از انتقال مفاهیم قرآنی با مسابقه و بازی در بخش کودک نمایشگاه خبر داد.

انتقال مفاهیم قرآنی با مسابقه و بازی در بخش کودک نمایشگاه قرآن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، بخش کودک و نوجوان بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن با فضایی بالغ بر 200 مترمربع بیشترین فضای اختصاصی را در این نمایشگاه جهت برپایی فعالیت های قرآنی و دینی ویژه کودکان داشته است.طراحی بخش به گونه ای بوده که کودکان و نوجوان به سلیقه و انتخاب خود از هر بخش استفاده میکردند.
    رنگ و لعاب و فضای صمیمی و جذابیت های بصری از دیگر ویژگی های این بخش کودک و نوجوان بوده است.
    وجود غرفه های بازی های قرآنی ، مسابقات قرآنی، ایجاد تفکر و تامل با استفاده از مفاهیم قرآنی برای کودکان در کنار هیجان و شور از ویژگی های این غرفه بوده است.
    جلیل صادقی زاده مدیر کمیته کودک و نوجوان با تشریح عملکرد این بخش در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: یکی از بخش هایی که سرمایه گذاری در آن جزو ضروریات بود بخش کودک و نوجوان بود که برپایی آن   برای جامعه با توجه به مخاطبینش که آینده سازان کشورمان هستند،بسیار مفید باشد.
    صادقی زاده با اشاره به تاثیر پذیری کودکان افزود: هرچقدر   برنامه هایی را  در خصوص  مسائل اخلاقی تربیت خانوادگی  و برگرفته از قرآن کریم برای کودکان ارائه دهیم خوب است ودر دراز مدت آثارش قابل ملاحظه می شود.
    وی در ادامه تصریح کرد:برهمین اساس با اساتید روانشناسی و کسانی که سالهای سال در زمینه کودک و نوجوان فعالیت داشته اند و تجربیات سالهای قبل برنامه هایی را آماده کردیم  که مورد استقبال کودک و نوجوان قرار بگیرد.
    مدیر کمیته کودک و نوجوان با تاکید بر فعالیت های داخل غرفه بدون تقسیم بندی مستقیم کودک و نوجوان اظهار داشت:بخشی از فعالیت های فرهنگی و هنری کودکان و نوجوان  شامل : کتابسازی، خوشنویسی، ثلث و نستعلیق نقاشی دیواری بوده  است مورد استقبال قرار گرفت.
    وی با اعلام این موضوع که در غرفه نقاشی دیواری با چند تکنیک آبرنگ ، رنگ روغن، پاستل و مداد رنگی انجام شده ، گفت:کلاژ، رنگ آمیزی آیات قرآنی، شن و ماسه های رنگی که   این با طرح و تم قرآنی  دینی  مرتبط بوده  است.همچنین تذهیب ، جلدسازی، تایپو گرافی که کارهای بسیار جالبی در این بخش با توجه به نمونه هایی انجام شده است را میتوان از دیگر کارهایی نام برد که در کمیته کودکان و نوجوان انجام شده است.
    صادقی زاده وجود غرفه های معما و جدول های قرآنی را از ابتکارات امسال نام برد و اظهار داشت:جدول ها و معماهای قرآنی بخشی است که تا کنون در سالهای گذشته نداشته ایم و از افرادی کمک گرفته ایم که  تالیفات زیادی داشته و طرح جدول و معما از خودشان بوده است.
    این مدیر قرآنی اضافه کرد: کتیبه نگاری ، کارگاه چوب و معرق  از دیگر  بخش کارگاه های فرهنگی هنری بوده که در کنار آنها از روحانیون و علمایی که  در قم بوده و سالهای سال در  مدیریت های بخش کودک و نوجوان را برعهده داشتند برای اجرای بخش    مسابقات و بازی های مختص به کودکان ونوجوان دعوت کردیم.
    وی ادامه داد:در این بخش انتقال مفاهیم قرآنی رادر در قالب مسابقه و بازی ارائه دادیم و  در این بخش مسابقات از جمله  مسابقه اهل بیت و نماز ، مسابقه از کی بپرسم مسابقه صندوقچه اسرار قرآن و اهل بیت؛ بالن بهشت ؛ هوش قرآنی ،حیوانات قرآنی و ستاره ها که  114 سوره قرآن به شکل ستاره و لامپ  گذاشته شده و خودش مسابقه ای هیجانی و جذاب برای کودکان و نوجوانان بوده است را اجرا نمودیم.
    صادقی زاده با اشاره به دیگر برنامه های متنوع برای کودکان و نوجوان افزود: کتاب خوانی، قصه خوانی ، هنر کاغذ نقاشی خلاق نامه های خدا و امامان راه مستقیم و هادیان و قصه و تصویر سازی همزمان از دیگر عناوین برنامه های کمیته کودک و نوجوان بوده است.
    وی با اعلام فعالیت های بخش دیجیتال افزود:ما  کاراکتر هایی با اشکال حیوانات و پرندگان در نمایشگاه قرار داده ایم که این اپلیکیشن ها با نصب بر روی گوشی همراه و نشان دادن کد داستان به صورت انیمیشن برای کودکان به نمایش در خواهد آمد.همچنین در غرفه انیمیشن که بانک اطلاعات نرم افزار های قرآنی را دارا می باشددر این غرفه به نمایش گذاشته شد تا نوجوانان و خانواده ها با آثار  بازی های مخرب آشنا شده و آموزش ببینند و راهنمایی های لازم  را دریافت کنند و در صورت همراه داشتن فلش، بازی های اسلامی_ایرانی و قابل قبول برای خانواده ها ارائه شد.
    صادقی زاده در پایان با بیان دستاوردهای این بخش گفت:وقتی فعالیت ها را در طول مدت برپایی رصد میکنم متوجه می شوم کودکی رضایتمند است که نه تنها به هیجان و شور کودکی اش پاسخ داده ایم بلکه ذهن آنها در خصوص برخی مسائل قرآنی و مذهبی فعال شده و پرسشگری می کنند که در این صورت عملکرد و فعالیت این غرفه را مطلوب بیان میکنم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت