گزارشی از صنعت نمایشگاهی در کشور روسیه

عصر نمایشگاه- سنت پترزبورگ، پایتخت سلطنتی روسیه، به‌عنوان یکی از کنفدراسیون‌های UFI به‌ شدت در سال ۲۰۱۸ موردتوجه صنعت نمایشگاهی است.

گزارشی از صنعت نمایشگاهی در کشور روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، با توجه به وابستگی‌های جغرافیایی این کشور، روسیه چندین حرکت زیرکانه انجام داده است تا تجارت و صنعت نمایشگاهی‌اش به‌خوبی از آن بهره ببرند. همان‌طور که آمریکا در جنگ سوریه مداخله می‌کند، شهرت دیپلماتیک روسیه نیز قوی‌تر می‌شود، چراکه این کشور به‌عنوان یک متحد کامل با ایران و ترکیه شناخته می‌شود؛ و این در حالی است که عربستان سعودی در مسکو رفت‌‌وآمد می‌کند. این کشور همچنین برخی از اثرات تحریم‌های ایالات‌متحده آمریکا و اتحادیه اروپا را کنار گذاشته است، زیرا شرکت‌های نفتی روسیه، شرکای جدیدی را در آسیا پیداکرده‌اند.

    مدیرعامل گروه ITE   مارک شاشوا به‌هیچ‌وجه با بازار روسیه غریبه نیست؛ بلکه برعکس، وی با سکانداری نمایشگاه ITE که شامل Stomatology St Petersburg به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه دندانپزشکی در شمال غرب روسیه می‌شد، لیاقتش را به همه ثابت کرد.
    وی سخنانش را اینگونه بیان می‌کند: «ما به‌وضوح توسط روسیه به ثبات رسیده‌ایم. این کشور سال‌هاست که از تحریم‌ها رنج می‌برد و به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند با شرکت‌های بین‌المللی وارد روابط کاری بشود. در این زمان، روسیه سعی کرد تا ‌روی بازارهای محلی متمرکز شود؛  بنابراین به تولید و نمایشگاه‌های کشاورزی و غذایی توجه‌ ویژه‌ای معطوف کرد.
    بی‌شک ITE در گزارش‌های بهبود شرایط تجاری روسیه تنها نیست؛ بلکه، این اقتصاد روسیه است که در سال 2017 میلادی رشدی بالغ‌بر 1.7 درصد رشد تولیدات ناخالص داخلی را تجربه کرد.
    به نظر می‌رسد که روبل (واحد پولی روسیه)، اخیرا گریز کوچکی به دوران فاجعه‌بار سال‌های 2015-2016 داشته است و این رویداد‌های بزرگ مثل جام‌جهانی 2018 است که می‌تواند این تصویر را به‌صورت چشمگیری تقویت کند. چراکه در این زمینه برگزارکنندگان جام‌جهانی در روسیه، رویکرد‌های مثبتی را پیش‌بینی می‌کنند.
    سنت پترزبورگ به خاطر جایگاه فناوری در آن، به‌شدت در حال دیده شدن است. برای مثال، The St Petersburg Technopark که در سال 2008 میلادی با سرمایه‌گذاری به ارزش تقریبا 25 میلیون دلار افتتاح شد.
    این شهر همچنین دارای پیشینه‌ علمی قابل‌توجهی نیز هست. برای مثال دانشگاه ITMO، به‌عنوان Peter the Great Polytechnic and St Petersburg State Institute of Technology فارغ‌التحصیلان عالی‌رتبه‌اش را تقویت می‌کند تا در مراکز توسعه‌ Google، IBM و Motorola مشغول به  کار شوند.
    علاوه بر این، ExpoForum، به‌عنوان یکی از رهبران کنوانسیون و نمایشگاه روسیه، بیش از 50 درصد از بازار حوادث شمال غرب را کنترل کرده و Lenexpo را با کمک بیش از 160 رویداد مختلف اداره می‌کند. درواقع شرکت مادر ExpoForum، در بیش از 45 پروژه به مسائل مختلف رسیدگی کرده است.
    سمینار St Petersburg International Gas Forum  یکی از موفقیت‌های نمایشگاهی ExpoForum شناخته می‌شود؛ چراکه بیش از 60 درصد از شرکت‌کنندگان آن، مدیران شرکت‌های روسی و خارجی، نمایندگان مقامات فدرال و منطقه‌ای بودند. درواقع با حضور 4500 نماینده از 43 کشور دنیا و 11500 بازدید‌کننده حرفه‌ای از 14 کشور می‌توان گفت که آنها کارشان را به‌درستی انجام دادند.
    برگزاری 450 سخنرانی در حوزه‌‌ رویداد‌های صنعتی، دانشگاهی و تخصصی-تحقیقاتی گواهی بر قدم بزرگ این کشور به‌سوی پیشرفت است؛ اما واقعا چه چیزی بیشتر از همه در این موفقیت دخیل است؟
    آقای Paul Woodward رئیس پیشین UFI و رئیس مشاور کنونی اینگونه می‌گوید: «این شهر بدون‌شک برای نمایندگان بازدیدکننده، جایگاه بسیار جذابی با ترکیب تاریخ و فرهنگ ایجاد می‌کند.» همچنین وی اینگونه ادامه می‌دهد: «این موضوع در اروپا به‌راحتی قابل‌دسترس است و به نظر می‌رسد که مردم از وجود آنها لذت می‌برند، به‌خصوص در تابستان، زمانی که همه‌چیز رنگ و بوی تازه‌ای به خود می‌گیرد.»
    همچنین Paul Woodward رویدادهای مختلفی را در سنت پترزبورگ سازماندهی کرده است؛ وی این کار را بارها با کمک چندین نفر دیگر از کارکنان نمایشگاه که تجربه زیادی در این زمینه داشتند، انجام داده است. درواقع او به سازمان‌دهندگان شرکت‌ها پیشنهاد می‌کند که جذابیت‌های نمایشگاهی را در سنت‌پترزبورگ جست‌وجو کنند.
    او می‌گوید: «شما باید نگاه دقیقی به تدارکات داشته باشید، زیرا که مردم در اطراف شهر می‌توانند در قالب یک چالش دشوار واقع بشوند.»
    همچنین‌ «افتتاح نشست جدید ExpoForum، باعث شد تا ابعاد جدیدی از جزییات و فاکتور‌ها برای همه گشوده شود.»
    با توجه به سخنان Woodward‌، راه‌های دیگری نیز برای بهبود وجود دارند: «مسئله ثابت و همیشگی برای سازماندهی یک رویداد در هر نقطه از روسیه و نه‌فقط سنت‌پترزبورگ، این است که روش‌های گران‌قیمت و وقت‌گیر برای گرفتن ویزا، درنهایت منجر به شرکای بین‌المللی قوی می‌شوند.»
    وی این‌چنین می‌افزاید: «برای مسافران لاکچری در صنعت ما، در قسمتی معروف درون فرم ویزا، از آنها خواسته می‌شود تا لیست تمام کشورهایی که در 10 سال گذشته به آنها سفر داشته‌اند را رتبه‌بندی کنند. این کار علاوه بر اینکه یک چالش خاص به‌حساب می‌آید، نشان‌دهنده‌‌ پیشرفت کشور‌ها در جهت بهبود نیز هست.»
    آقای Paul Woodward همچنین موافق این است که فرمی شبیه به این، برای طول سفر نیز طراحی بشود. هرچند که دولت روسیه تاکنون توجه چندانی به این موضوع نشان نداده است. هرچند که رویداد‌های برگزارشده در سنت‌پترزبورگ همیشه شلوغ هستند؛ چراکه باوجود فضا‌های دیدنی در محیط نمایشگاه، همه‌چیز رنگ و بوی خاص‌تری به خود می‌گیرد.
    انتخاب هتل در سنت‌پترزبورگ نیز بسیار جذاب است؛ چراکه با انتخاب‌های محبوبی مثل 137-room W Hotel و یا 266-room Belmond Grand Hotel Europe می‌توانید تجربه‌های جدیدی را شاهد باشید.
    منظره‌‌برخی رستوران‌ها نیز بسیار جالب‌توجه است؛ چراکه با انتخاب‌هایی نظیر TarTarBar می‌توان وعده‌های خلاقانه را باقیمت مناسب نوش جان کرد.
    همچنین چشم‌انداز و دورنمای فرهنگی در سنت پترزبورگ بسیار تحت تأثیر دوران رنسانس است؛ چراکه مردم محلی با غرور به پوشیدن لباس‌های تاریخی و محلی ادامه می‌دهند؛ هرچند این اتفاق در مقایسه با شکوفایی مردم نوگرای منطقه، تضاد قشنگی ایجاد می‌کند. درنهایت سنت‌پترزبورگ و روسیه، در جایگاه بسیار خوب و مناسبی برای رشد به‌عنوان یکی از ابرکشور‌های اقتصادی و فعال در حوزه کشاورزی قرار دارد؛ حال باید دید سال 2018 تا کجا می‌تواند سکوی پرش روسیه به‌حساب بیاید.

    *مترجم: سحر حاصلی

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت