برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار و تجهیزات فلزکاری AMB Iran ۲۰۱۸

عصر نمایشگاه- در نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار و تجهیزات فلزکاری AMB Iran ۲۰۱۸ ماشین‌آلات و دستگاه‌های بسیار مدرن صنعت ماشین‌ابزار که تاکنون در ایران معرفی نشده‌اند، در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار و تجهیزات فلزکاری AMB Iran ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه», نشست خبری سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ماشین ابزار AMB Iran 2018 عصر دوشنبه21 خردادماه در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

    در این نشست صادق نجفی معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ، امیرحسین شیروی مدیرکل دفتر صنایع، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، «ویلفرید شیفر» رییس اتحادیه ماشین‌ابزار آلمان و «برنارد مولر» نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت مسه‌ اشتوتگارت آلمان و محمد رئوف قادری مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به تشریح اهداف، دیدگاه‌ها و برنامه‌های این نمایشگاه پرداختند.

    مدیرعامل سازمان صنایع‌کوچک و شهرک‌های‌صنعتی‌ایران در این نشست با بیان اینکه موانع و مشکلات صنعت و تجارت کشور در مبادلات و تعاملاتی که در نمایشگاه‌ها اتفاق می‌افتد قابل حل است، گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی است که روابط اقتصادی خود را با کشورهای اروپایی تقویت کنیم چرا که بعد از خروج آمریکا از برجام، اروپایی‌ها علاقه‌مندی خود را به حفظ این توافق نشان داده‌اند.

    نجفی افزود: بیش از 350 خوشه صنعتی در صنایع کوچک و متوسط ایران شناسایی شده‌اند که برای ارتقای تکنولوژی تولید آنها، از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی حمایت می‌کنیم.

    «ویلفرید شیفر» نیز در این نشست عنوان کرد: بعد از برجام برای احیای روابط خود با صنعتگران ایرانی گام‌های مثبتی برداشتیم و تجربه موفقیت‌آمیزی در برگزاری دو دوره نمایشگاه صنعت ماشین‌ابزار در ایران داشتیم.

    رییس اتحادیه ماشین‌ابزار آلمان تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام شرایط ادامه کار شرکت‌های اروپایی در ایران را با پیچیدگی‌هایی مواجه کرده است ولی ما تلاش می‌کنیم بر چالش‌های پیش رو غلبه کنیم.

    در ادامه این نشست، مدیرکل دفتر صنایع، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت با تاکید بر شرایط ویژه نمایشگاه امسال بیان کرد: آلمان در صنایع ماشین‌ابزار بسیار پیشرفته است و ایران نیز در این صنعت گام‌های خوبی برداشته به نحوی که در منطقه خاورمیانه به همراه کشور ترکیه با فاصله زیاد از دیگر کشورها قرار داریم.

    شیروی افزود: هزینه تامین ماشین‌آلات آلمانی برای شرکت‌های ایرانی سنگین است و ما باید راه‌هایی برای کاهش این هزینه‌ها پیدا کنیم.

    حضور کمیسیون اروپایی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه

    مشارکت‌کنندگان بین‌المللی از 12 کشور (ایران، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، اتریش، سوئیس، چین، تایوان، ژاپن، جمهوری چک، روسیه) در این نمایشگاه حاضر می‌شوند تا  علاوه بر تحکیم روابط تجاری خود با مشتریان کنونی،  مشتریان جدیدی را نیز به گروه مشتریان خود در ایران اضافه کنند.

    حدود یک هزار متر مربع از فضای نمایشگاهی به غرفه‌داران ایرانی اختصاص یافته است که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. نمایشگاه AMB Iran 2018  در واقع محل ملاقات همه متخصصان ایرانی در حوزه صنعت تکنولوژی‌های برش فلز محسوب می‌شود.

    بیش از 30 کمپانی ایرانی از جمله کنترل‌افزار تبریز، صنایع ماشین‌ابزار، گروه خاوران صنعت پاسارگاد، میرسان تدبیر و راستینه،  محصولات و راهکارهای خود را به نمایش می‌گذارند. برجسته‌ترین دستگاهی که در AMB Iran 2018 رونمایی می‌شود، ماشین پنج محوره ساخت کمپانی  Schwäbische Werkzeugmaschinen GmbH است که پیش از این هرگز چنین دستگاهی در ایران معرفی نشده است. دستگاه BA 32 با دو اسپیندل و قابلیت تولید انبوه قطعات بصورت پنج محور و تعویض قطعه با پالت درام تایپ، ماشینی بسیار پیشرفته و ایده‌آل برای تولید قطعات انبوه یا نیمه انبوه و یا کم و پیچیده و دقیق است.

    در ایام برگزاری AMB Iran 2018 ، کمیسیون اتحــــادیه اروپا برای پیـــگیری مناسبـات اقتصــادی و تجـــاری با تهــران در نمایشــگاه حضور می‌یابند.

    «Christo Stefanov  Polendakov»  سفیر کشور بلغارستان در ایران و رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا، در رأس هیات و به نمایندگی از کمیسیون اتحادیه اروپا در افتتاحیه رسمی نمایشگاه حاضر می‌شود؛ « Dr. Eric Mamer» رییس DG GROW -دپارتمان ویژه سیاست‌گذاری‌های اتحادیه اروپا در امور بازار تک محصول، صنعت، کارآفرینی و کسب و کارهای خرد- وی را همراهی می‌کند.

    علاوه بر این،  فوروم اتحادیه اروپا- ایران به‌منظور بحث و گفت‌وگو در خصوص وام‌های European Investment Bank (EIB)  در خارج از مرزهای اتحادیه اروپا و نیز واجد شرایط شدن ایران جهت سرمایه گذاری‌های بانک اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

    هیات کمیسیون اروپایی همچنین مذاکرات دوجانبه‌ای با مقامات ایرانی دارند. برای سومین بار کنفرانسی موسوم به فوروم   AMB Iran 2018 ، با حضور کارشناسان عالی رتبه در حین برگزاری نمایشگاه AMB Iran 2018 برگزار می‌شود. کارشناسان و شرکت‌کنندگان بین‌المللی دیدگاه‌ها، ابداعات و راهکارهای خود در خصوص جدیدترین دستاوردهای تکنولوژی را به اشتراک می‌گذارند.

    موضوعات این نشست‌ها شامل همه حوزه‌های برش فلز (به عنوان مثال حفاری، فرزکاری، سنگ زنی)، ابزار دقیق و سیستم‌های ابزارکاری، فرم‌دهی و تکنولوژی‌های مرتبط با اندازه‌گیری و سنجش است. این برنامه به صورت رایگان برگزار می‌شود و همه بازدیدکنندگان می‌توانند در نشست‌های 20 دقیقه‌ای آن حاضر شوند.

    ایجاد ارتباطات تجاری در برنامه شریک‌یابی

    همچنین امسال برای سومین بار برنامه شریک‌یابی در نمایشگاهAMB Iran 2018  برگزار می‌شود. این برنامه فرصتی در اختیار بازدیـــــدکنندگان و شرکت‌کنندگان برای ایجــــاد روابط تجـــاری جدید قرار می‌دهد. برنامه تجــــارت فراسوی مـــرزهاBusiness Beyond Borders    ساز و کار ابتکاری از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا و با همکاری   EUROCHAMBERSاست.

    محل برگزاری جلسات شریک‌یابی در واقع موقعیتی مناسب برای برگزاری نشست‌های فشرده و ثمربخش است. نمایشگاهAMB Iran 2018  در ایام برگزاری فقط در ساعات 10 صبح تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان متخصص است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت