در نهمین روز نمایشگاه صورت گرفت؛

دیدار رئیس نمایشگاه کتاب بانمایندگان لبنان، تونس و راهبان کاتولیک

عصر نمایشگاه- رئبیس نمایشگاه کتاب تهران در دیدارهایی جداگانه با رئیس نمایشگاه کتاب تونس، سفیر لبنان در ایران و جمعی از راهبان کاتولیک، بر تعامل دوجانبه ناشران ایرانی با همکاران خارجی آنها تاکید کرد.

دیدار رئیس نمایشگاه کتاب بانمایندگان لبنان، تونس و راهبان کاتولیک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه » به نقل از مهر، عادل خضر رئیس نمایشگاه کتاب تونس در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با سیدعباس صالحی رئیس بیست‌و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد. در این دیدار راهکارهای افزایش تعاملات در حوزه فرهنگ بررسی شد.

    عادل خضر در این نشست با اشاره به اهمیت گستردگی نمایشگاه کتاب تهران گفت: امیدواریم تعاملات بین دو کشور در حوزه ادب و فرهنگ و کتاب در سال‌‌های آتی افزایش پیدا کند. علاوه بر تبادل غرفه شاهد حضور بیش‌تر ناشران تونس در این نمایشگاه باشیم.

    وی افزود: روابط دو کشور در طول سال‌‌های مختلف هیچ‌گاه قطع نشده و ایران همواره جایگاه فعالی در عرصه‌‌های مختلف دارد. امیدوارم این تعاملات در آینده با حضور پررنگ‌تری از ناشران دو کشور همراه باشد.

    خضر با بیان اینکه تعامل اتحادیه ناشران ایران و تونس نیز باید توسعه بیش‌تری داشته باشد ادامه داد: این دو تشکل ظرفیت‌‌های بسیار خوبی در حوزه‌‌های مختلف دارا هستند. باید زمینه‌ای ایجاد شود تا حجم و ارتباطات آنها افزایش پیدا کند.

    در ادامه این بازدید عباس صالحی رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز درسخنانی بر لزوم تقویت روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد و خواستار حضور پررنگ‌تر ناشران تونس در نمایشگاه کتاب تهران شد.

    همچنین فادی حاجی‌علی سفیر لبنان در ایران با سید عباس صالحی رئیس نمایشگاه کتاب تهران دیدار کرد که در این دیدار راهکارهای تعامل فرهنگی در کشور بررسی شد. در این دیدار که در حاشیه بازدید سفیر لبنان از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همراه بود حاجی‌علی با اشاره به اهمیت نمایشگاه کتاب گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا زمینه فعالیت‌‌های فرهنگی دو کشور در زمینه‌‌های نخست فرهنگی از جمله کتاب افزایش پیدا کند.

    وی ادامه داد: گستردگی و تنوع بخش‌‌های مختلف این نمایشگاه موجب ایجاد فرصتی برای گفت‌وگوهای علمی – فرهنگی در میان ناشران و نویسندگان داخل و خارج از ایران می‌‌شود.

    سفیر لبنان با ابراز امیدواری استمرار حضور ناشران لبنان در نمایشگاه کتاب یادآور شد: افزایش سطح ارتباطات فرهنگی ایران و لبنان از جمله اقداماتی است که در حاشیه این نمایشگاه می‌‌تواند اجرای شود.

    در بخش دیگر این نشست صالحی نیز لبنان را دریچه نشر کتاب‌‌های عربی به ایران دانست و گفت: کشور لبنان هر سال حضور پررنگی در نمایشگاه کتاب تهران دارد و امسال نیز پنجاه و چهار ناشر لبنانی در سی و یک غرفه کتاب‌‌هایش را در موضوع‌ها متنوع به نمایش گذاشته‌اند.

    رئیس نمایشگاه کتاب خاطرنشان کرد: روابط فرهنگی و دیپلماتیک ایران و لبنان روابطی دوستانه و قدیمی است که نقش مهمی در تبادلات فرهنگی دو کشور دارد.

    جمعی از راهبان کاتولیک با سید عباس صالحی رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار کردند. در این دیدار که رئیس بندیکت‌های جهان در آن حضور داشت راهبانی از کشورهای فرانسه، کنیا، استرالیا، رم و آلمان حضور داشتند.

    مسیحیت به سه گروه عمده ارتدکس، کاتولیک و پروتستان تقسیم می‌شود که بندیکت‌ها از فرقه‌های کاتولیک هستند.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه ( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت