شش راهکار برای برگزاری بهتر نمایشگاه‌های دوستدار محیط زیست

عصر نمایشگاه- برگزارکننده نمایشگاه‌های بریتانیا، اسکایلاین وایت اسپیس توضیح می‌دهد که چگونه نمایشگاه‌ها می‌توانند هم مقرون‌به‌صرفه و هم سازگار با محیط زیست باشند. همچنین به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه نمایشگاه یا رویدادهایتان را می‌توانید بدون هیچ‌گونه مشکلی در استراتژی بازاریابی سبز خودتان دخیل کنید.

شش راهکار برای برگزاری بهتر نمایشگاه‌های دوستدار محیط زیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»،  توجه به مسائل زیست محیطی، سازگاری با محیط زیست و توجه به انتشار ‌‌دی‌اکسید کربن، همه اینها مواردی هستند که همه صاحبان تجارت باید جدی بگیرند. درحالی‌که مزایای این موضوع زیست محیطی هستند، این امر کمک می‌کند تا سوددهی از طریق حذف مواد دورریز و ضایعات افزایش یافته و نیز وفاداری به برند را در پی داشته باشد. در حالی‌که کاملا واضح است که باید  فعالیت و تجارت شما سازگار با محیط زیست باشد، چگونه می‌توانید در برگزاری یک رویداد یا نمایشگاه به مسائل زیست محیطی نیز توجه کنید؟

    به‌کارگیری طراحان غرفه‌سازی نمایشگاهی در برگزاری یک رویداد
    اگر قصد شرکت در تعداد اندکی رویداد را دارید، مانند یک رویداد تجاری یا نمایشگاه تجاری، به‌کارگیری از روش طراحی و غرفه‌سازی نمایشگاهی نه‌تنها حجم زیادی از هزینه خرید را کاهش داده بلکه غرفه مورد نظر قابل استفاده مجدد خواهد بود. طراحی غرفه‌های نمایشگاهی به راحتی قابل تغییر هستند تا پیام یا برند جدید شما را بازتاب داده‌ و ضایعات غیرضروری را کاهش دهد.
    به‌کارگیری عرضه‌کنندگان بین‌المللی
    استفاده از یک عرضه‌کننده همراه با یک شبکه بین‌المللی، نه‌تنها به محیط زیست کمک خواهد کرد بلکه در ارتباط با هزینه‌های گزاف حمل و نقل مقرون‌به‌صرفه‌تر است. بسیاری از عرضه‌کنندگان شبکه‌ای دارای دفاتر مختلفی واقع در شهرهای اصلی در سراسر جهان هستند، بنابراین می‌توانید طراحی غرفه نمایشگاهی خود را در محل برگزاری نمایشگاه یا نزدیک آن پیگیری کنید‌ و بدین ترتیب از انتشار بیشتر آلاینده‌های دی‌اکسید کربن و اتلاف انرژی جلوگیری کنید.
    برخی ‌عرضه‌کنندگان دارای گروه‌هایی هستند که تمامی مراحل را مدیریت کرده و به شما این اطمینان را می‌دهند که تجربه بسیار خوب و بدون مشکلی را در یک نمایشگاه بین‌المللی خواهید داشت.
    استفاده از ابزار بازیافتی
    غرفه‌سازی پیش‌ساخته کم‌هزینه‌ و موثر بوده و با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد. به همین دلیل برای صاحبان تجارت که هرساله در رویدادهای متعددی شرکت می‌کنند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.
    غرفه‌سازی پیش‌ساخته قابلیت استفاده مجدد و بازیافت و تغییر شکل دارد. قالب‌های آلومینیومی به طور کامل قابل بازیافت بوده و ساختارهای پیش‌ساخته قابل تغییر به اندازه‌های مختلف هستند که انعطاف‌پذیری مناسبی را در ارتباط با نمایشگاه‌های سازگار با محیط زیست نشان می‌دهند. مهم‌تر آنکه پس از اتمام ساخت غرفه، هیچ‌گونه مواد دور ریزی باقی نمی‌ماند.
    کفپوش‌های قابل بازیافت
    کاشی‌های فرش بادوام بوده و به‌راحتی قابل پاک کردن هستند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که این نوع کاشی‌ها از قابلیت استفاده مجدد برخوردار شوند. همچنین این کاشی‌ها را می‌توانید بدون آسیب رساندن به محیط زیست از بین ببرید. کاشی‌های فرش از طریق جداسازی فیبرها و تبدیل آنها به الیاف بافندگی یا از طریق قالب‌بندی و تبدیل آنها به گلدان‌، قابل بازیافت هستند. اگر کاشی‌های فرش مناسب غرفه نمایشگاه شما نباشند، می‌توانید از کفپوش‌های ساخته شده از مواد طبیعی استفاده کنید‌ که پس از اتمام فعالیت نمایشگاه قابل بازیافت هستند.
    بهره‌وری در نورپردازی
    با به‌کارگیری وسایل نورپردازی با بهر‌ه‌وری انرژی بالا به جای نورپردازی‌های معمولی می‌توانید در حفاظت از محیط زیست نقش بیشتری را داشته باشید. لامپ‌های ال‌ای‌دی فاقد مواد سمی هستند، برق کمتری مصرف می‌کنند و دارای بیش از 80 درصد بهره‌وری بالا نسبت به لامپ‌های قدیمی هستند. لامپ‌‌هایی با بهره‌وری انرژی بالا نیازمند هزینه کمتری برای استفاده هستند. این لامپ‌ها متناسب با نیازهای غرفه نمایشگاهی شما، در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند و پایداری بیشتری را نسبت به لامپ‌های قدیمی دارند که این امر نیاز به جایگزین‌کردن آنها را کاهش می‌دهد.
    استفاده از فناوری دیجیتال و عدم استفاده از کاغذ
    می‌توانید با تجدید‌نظر در ارتباط با چاپ کاغذهای تبلیغاتی، در حفاظت از محیط زیست نقش موثری را داشته باشد. کدهای QR، فلش مموری‌های USB و بروشورهای دیجیتال روش بسیار خوبی به منظور انجام کارهای تبلیغاتی بوده و نمایشگاه شما با محیط زیست سازگارتر خواهد بود. اگر از کاغذ استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که از کاغذهای بازیافتی یا کاغذهای ساخته شده از جنگل‌های پایدار استفاده کرده‌اید.
    مفهوم سازگاری با محیط زیست روندی است که به حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند و مزایای متعددی را برای کسب و کار شما فراهم می‌آورد. زمانی‌که تصمیم به شرکت در نمایشگاه یا رویداد بعدی را دارید، ویژگی‌هایی همچون بهره‌وری انرژی، قابلیت بازیافت و استفاده مجدد و تسهیل در حمل و نقل را در نظر بگیرید.

    *مترجم: سمیه مردانه

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت