مرکز کنوانسیون و نمایشگاه‌های عمان؛

کسب موفقیت دوگانه

عصر نمایشگاه- بخشی از پروژه جدید توسعه شهری مدینه‌العرفان، مرکز کنوانسیون و نمایشگاه‌های عمان (OCEC) و دفتر کنوانسیون عمان به دو دستاورد بسیار مهم دست یافته‌اند؛ عمان توانست میزبانی برگزاری دو کنگره را به دست آورد؛ کنگره جهانی بیمارستان در سال ۲۰۱۹ و کنگره سلطنتی بیماری‌های زنان و زایمان در سال ۲۰۲۰. کنگره جهانی بیمارستان که از سوی فدراسیون بین‌المللی بیمارستان(IHF) برگزار می‌شود، کنوانسیون سالانه خود را نیز در سال ۲۰۱۹ در عمان برگزار خواهد کرد. این خبر به طور رسمی و پس از یک مناقصه در تایوان اعلام شد‌ که نماینده وزارت بهداشت عمان، دکتر قاسم السلامی، به منظور حضور در مناقصه فدراسیون بین‌المللی بیمارستان به پایتخت تایوان سفر کرد.

کسب موفقیت دوگانه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، انتظار می‌رود که در این کنگره به طور تقریبی 1000 نماینده شرکت کرده و بیش از 800000 ریال عمان (2میلیون دلار آمریکا) برای این کشور سلطان‌نشین سودآوری داشته باشد.
    ماریسا لوئیسا گیل، مسئول مدیریت استراتژی‌های دانش فدراسیون بین‌المللی بیمارستان گفت: «در طول این سال‌ها نظام بهداشت و سلامت در عمان پیشرفت چشمگیری در بهبود دسترسی به امکانات پزشکی برای شهروندان خود داشته است.»
    «صادقانه بگویم که در پی سفر اخیر من به عمان، به این موضوع پی بردم که فرهنگ و میراث تاریخی اصیل این کشور شگفت‌انگیز است. این کنگره به عنوان چارچوبی ایده‌آل برای متخصصان این صنعت به شمار می‌آید‌ که می‌توانند نظرات و ایده‌های خود را در مورد راهبردها و زیرساخت‌های نظام بهداشت و سلامت به اشتراک گذارند.»
    بیش از 2500 نماینده در این کنگره جهانی در بهار سال 2020 شرکت خواهند کرد. لین ویتلی، مدیر توسعه تجاری مدرسه سلطنتی بیماری‌های زنان و زایمان می‌گوید: «مدرسه سلطنتی بیماری‌های زنان و زایمان بسیار خوشحال است که کنگره جهانی 2020 در عمان برگزار خواهد شد. مرکز کنوانسیون جدید همراه با اشتیاق پزشکان محلی و زیبایی‌های این کشور، بسیار خوب و موثر عمل کرده‌اند و ما به دنبال برگزاری یک کنگره بین‌المللی موفق هستیم.»
    رئیس جامعه بیماری‌های زنان و زایمان عمان، دکتر تمیم الدوغایشی، به این نکته اشاره می‌کند که «روند مناقصه تجربه‌ای جدید و مثبتی را برای جامعه در پی داشت‌ و ما بسیار خوشحال هستیم‌ که با کمک مرکز و اداره کنوانسیون، میزبان کنگره در سال 2020 خواهیم بود که ماموریت ما را در راستای ارتقای بهداشت و سلامت زنان در سراسر جهان تکمیل خواهد کرد. تمایل دارم انجمن‌های بیشتری در عمان در این زمینه فعال و با دفتر کنوانسیون عمان در ارتباط باشند.»
    تریور مک کارتنی، دبیر کل کنوانسیون و مرکز نمایشگا‌ه‌های عمان می‌افزاید: «مرکز کنوانسیون و نمایشگاه‌های عمان با سرعت به کار خود ادامه می‌دهد و به زودی مرکز هنرهای تجسمی را تاسیس خواهیم کرد‌ که کاملا درخور یک شهر جهانی بوده و ضمنا عمان را به عنوان یک کشور مناسب برای فعالیت‌های تجاری معرفی می‌کند. بسیار خوشحال هستیم که از انجمن‌ها و اعضای محلی فعال و دلسوز برخورداریم‌ و این عامل اصلی برای پیروزی در مناقصه‌ها محسوب می‌شود.»
    منطقه شهری مولفه‌ای بسیار مهم در پروژه مدینه العرفان –پروژه جدید توسعه شهری در مرکز شهر مسقط که توسط شرکت توسعه توریسم عمان آغاز شده است- محسوب می‌شود. در همین راستا می‌توان به افتتاح باشکوه هتل چهار ستاره کراون پلازا مسقط اشاره کرد‌ که اولین هتل‌ از 3هتلی است که در منطقه مدینه العرفان افتتاح خواهند شد. 
    توسعه این منطقه همراه با افتتاح هتل پنج ستاره جی دابلیو مرییت و تکمیل مرکز کنوانسیون و نمایشگاه‌های عمان که در سال 2018 افتتاح خواهد شد، به سرعت در حال افزایش است. به محض تکمیل طرح‌ها، منطقه شهری نیز از یک پارک تجاری، اماکن خرید و مناطق مسکونی برخوردار خواهد بود که پوشیده از ذخایر طبیعی است که همراه با پارک‌‌های متعدد و پارک صحرایی، پناهگاه مناسبی برای حیات وحش پرندگان عمان خواهد بود.
    مرکز کنوانسیون و نمایشگاه‌های عمان دارای مساحت 22000 متر مربع است که در طراحی آن ستون به کار نرفته است و دارای تالار کنفرانسی به گنجایش 450 صندلی، 2 سالن همه‌کاره، 20 اتاق ملاقات با گنجایش بیش از 360 نماینده، سوئیت‌های مهمان، یک غرفه وی‌آی‌پی و یک آمفی تئاتر چند‌طبقه با گنجایش 3200 صندلی است.
    تا به امروز، عمان تایید کرده است که 11‌کنفرانس بین‌المللی و منطقه‌ای را برگزار خواهد کرد‌ که از این تعداد این مرکز دو کنفرانس اول بین‌المللی خود را در دسامبر 2017 برگزار کرد.
    اولین گام برگزاری انجمن بین‌المللی فرودگاه‌های جهان (ACI) توسط شرکت مدیریت فرودگاه‌های عمان بود‌ که از 5 الی 7 دسامبر به طول انجامید و جامعه فرودگاهی جهان را به منظور برگزاری بزرگ‌ترین رویداد در تقویم انجمن بین‌المللی فرودگاهی جهان گرد هم آورد. این گردهمایی به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای مربوط به صنعت حمل و نقل هوایی شناخته می‌شود.
    در پی برگزاری این انجمن، مرکز کنوانسیون و نمایشگاه‌های عمان دومین کنفرانس جهانی سازمان جهانی گردشگری/ یونسکو (UNWTO/UNESCO) را در مورد گردشگری و فرهنگ از 11 الی 12 دسامبر 2017 برگزار کرد. این کنفرانس وزرای گردشگری و فرهنگ کشورهای مختلف و نیز سهامداران بخش خصوصی و متخصصان را گرد هم آورد که هدف آنها ایجاد و تقویت مشارکت میان بخش گردشگری و فرهنگ در راستای تقویت نقش خود در دستور کار 2030 سازمان ملل برای توسعه پایدار است.
    دفتر کنوانسیون تازه تاسیس شده عمان، که بخشی از وزارت گردشگری است، تاثیر اقتصادی برگزاری این 11 کنفرانس را بالغ بر 5/15 میلیون ریال عمان (25/40 میلیون دلار آمریکا) برآورد کرده است. مدیر این دفتر، خالد الزجالی، به این موضوع اشاره کرد که هم اکنون سازمان تحت ریاست وی و مرکز کنوانسیون و نمایشگاه‌های عمان به منظور برگزاری رویدادهای بیشتر با یکدیگر همکاری می‌کنند که این موضوع مزایای اقتصادی و راهبردی بیشتری را برای عمان در پی خواهد داشت.

    *مترجم: سمیه مردانه

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت