روایت ۱۸ هنرمند از زندگی در نمایشگاه "نگاه"

عصر نمایشگاه- نمایشگاه گروهی نقاشی "نگاه" با آثاری از ۱۸ هنرمند جوان، روز جمعه ۲۵ خردادماه در گالری ایده افتتاح شد.

روایت ۱۸ هنرمند از زندگی در نمایشگاه "نگاه"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی گالری ایده، نمایشگاه "نگاه" با مدیریت سحر امینی و آثاری از سارا ابراهیمی، عسل جلوه، پارمیس حکیمی، آیدا خواجه، بیتا ذاکرین، رضوان زردچقایی، لیلی عارفی، حامد شیری‌جیان، فرزانه عنابستانی، مطهره غلامی، سارا کشمیری، سامان محمدی‌پور، مهسا مهدی‌زاده، فرشاد نساجی، نیلوفر هدایتی، آلاله همایون، تارا یاوری و سحر امینی عصر روز گذشته 25 خردادماه در گالری ایده افتتاح شد. این نمایشگاه روایت نگاه این 18 هنرمند نقاش به موضوع زندگی و جریانات روزمره آن است.

    سحر امینی، هنرمند نقاش درباره برگزاری نمایشگاه گروهی "نگاه" گفت: این نمایشگاه حاصل دغدغه‌های هنرمندان جوان است و بر همین مبنا نیز موضوع اصلی آثار مربوط به نگاه هنرمندان نسبت به زندگی است.

    او افزود: نمایشگاه "نگاه" سعی دارد که نحوه برخورد و تفکر هنرمندان را درباره زندگی روزمره، انسان و اتفاقاتی که رخ می‌دهد، به نمایش بگذارد به همین خاطر زوایای مختلفی از نگاه هنرمندانه را می‌توان در این نمایشگاه دید.

    این هنرمند نقاش درباره نحوه گزینش و انتخاب آثار بیان کرد: گروهی که در این نمایشگاه حضور دارند، به صورت کاملاً گزینشی و بر مبنای آثار ارائه شده، انتخاب شده‌اند؛ بنابراین برای نخستین بار است که در کنار یکدیگر نمایشگاه گروهی دارند. البته هنرمندان دیگری نیز برای حضور در این نمایشگاه اقدام کردند و آثاری ارائه دادند که از فیلتر اولیه برای پذیرش نگذشت و پذیرفته نشد.

    امینی ادامه داد: در این نمایشگاه 18 هنرمند در کنار استاد محسن ایرانی که به صورت افتخاری آثار خود را در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند، حضور دارند.

    او درباره دلیل برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: هدف اصلی من از برگزاری این نمایشگاه ایجاد فضایی مناسب برای نمایش آثار هنرمندان جوان بود زیرا در اغلب موارد هنرمندان جوان به دلیل تعداد اندک آثار اجرا شده یا سخت‌گیری‌های گالری‌ها در زمینه مدت زمان انتظار هنرمند و هزینه‌ها، موفق به برگزاری نمایشگاه نمی‌شوند؛ بنابراین قصد ما این بود که فضایی برای بروز و ظهور هنرمندان جوان ایجاد کنیم.

    مدیر اجرایی نمایشگاه "نگاه" درباره تعداد آثار به نمایش گذاشته‌شده در این نمایشگاه، بیان کرد: در این نمایشگاه 25 اثر حضور دارد که بر مبنای آن می‌توان گفت از هر هنرمند بین 1 تا 2 اثر به نمایش گذاشته شده که در ابعاد مختلفی هستند البته بخش عمده آثار ابعاد بزرگی دارند.

    امینی تصریح کرد: با توجه به اینکه هنرمندان حاضر در این نمایشگاه نگاه‌های متفاوتی به موضوع داشتند، تکنیک‌های کار نیز متفاوت است البته بخش عمده کارها بر روی بوم اجرا شده اما کار بر روی مقوا نیز در این نمایشگاه وجود دارد.

    او افزود: بخش عمده آثار این نمایشگاه با استفاده از رنگ و روغن اجرا شده است اما آبرنگ نیز در بین آثار دیده می‌شود.

    مدیر اجرایی نمایشگاه نگاه ادامه داد: جمع آوری آثار این نمایشگاه نزدیک به دو ماه طول کشید زیرا سعی ما بر این بود که هنرمندان و آثاری را انتخاب کنیم که دارای خط نگاه نزدیک به یکدیگر و سطحی قابل توجه هستند.

    لازم به یادآوری است، نمایشگاه "نگاه" تا 31 خرداد ماه همه روزه از ساعت 10 تا 20 در گالری ایده واقع در میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک 26 میزبان هنر دوستان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت