نمایشی از آتش سرد جنگ تحمیلی در گالری اکنون

عصر نمایشگاه- نمایشگاه گروهی عکس با عنوان "آتش سرد" و با موضوع نگاهی به عکاسی در جنگ ایران و عراق، در گالری اکنون برپا شده است و فریم‌هایی از خلوت و تنهایی و فضاهای خارج از میدان جبهه و رزم را نشان می‌دهد که پیش از آن دیده نشده بود.

نمایشی از آتش سرد جنگ تحمیلی در گالری اکنون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایمنا, احمدرضا نوری اظهار کرد: عکس‌هایی که در نمایشگاه عکس "آتش سرد" در گالری اکنون اصفهان ارایه شده بخشی از آثاری است که پیش از این در گالری "سلام" تهران ارایه شده بودند، در واقع در تهران تعداد 120 عکسِ دیده نشده از جنگ نمایش داده شد و در نمایشگاه "آتش سرد" در گالری اکنون اصفهان تعداد 25 فریم عکس از همان عکس‌ها بازنمایی شده است.

    نمایشگاه‌گردان نمایشگاه آتش سرد افزود: بخش عمده‌ای از این آثار، عکس‌هایی هستند که یا در گنجینه انجمن دفاع مقدس قرار داشتند و یا در بخش آرشیو عکاسان نگهداری شده‌اند. تعداد زیادی از این عکس‌ها پیش از این دیده نشده‌اند و همه عکس‌های ارایه شده توسط "جاسم غضبانپور"، "علی فریدونی"، "جهانگیر رزمی" و "مهرزاد ارشدی" خلق شده‌اند.

    وی با بیان اینکه چهار عکس از این 25 عکس، به صورت رنگی خلق شده است، گفت: مضمون بیشتر این  عکس‌ها خلوت و تنهایی و فضاهای خارج از میدان جبهه و رزم است، یعنی آنچه که از جنگ به عنوان تاثیرات جنگ بر محیط یاد شده در این نمایشگاه نشان داده شده است که ممکن است فضای شهری یا تاثیر جنگ بر کودکان، آوارگان، خلوت و تنهایی رزمندگان، سینماهای آتش‌گرفته جنگ، مخروبه‌ها و ساختمان‌های آسیب دیده، گروه امدادینی که خود رزمندگان تشکیل داده بودند و پُرتره‌هایی از نیروهای اعزامی به میدان جنگ است و عکس‌ها مستقیماً به میدان جنگ و عملیات‌ها مرتبط نیست و بیشتر، خلوت این آدم‌ها و فضای بیرون از میدان جنگ را نشان داده است.

    نوری به انتخاب عنوان "آتش سرد" اشاره کرد و ادامه داد: آتش سرد به دو معنا است، یکی اینکه این آتشی که بر دامان مرزهای ایران افتاد هیچ‌وقت خاموش نشد و میراث جنگ و تاثیرات منفی و آسیب‌هایی که به روح جمعی و متاسفانه خیلی از اقشار جامعه وارد کرد، همچنان باقی است. از طرف دیگر خیلی‌ها معتقد هستند که آتش سرد همان آتشی است که بر ابراهیم متجلی شد، یعنی در عین آنچه که آتش می‌تواند کُشنده باشد، بر عده‌ای سرد می‌شود و درواقع رزمندگان، مومنینی هستند که آتش خشم مغضوبین و دشمنان بر آنها سرد می‌شود.

     علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه نمایشگاه گروهی عکس "آتش سرد" می‌توانند تا 30 خردادماه ساعت 17 تا 21 به گالری اکنون، واقع در خیابان خاقانی، کوچه افشین(14)، بن‌بست حریر، شماره 9 مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت