مشاور وزیر علوم در کرج:

خروجی نمایشگاه فناوری باید منجر به رفاه کشور شود

پارک علم و فناوری باید ایده های برتر را شکار کند

عصر نمایشگاه:با برپایی نمایشگاه های فناوری و پژوهش امیدواریم توانمندی پژوهشگران در طول سالها تداوم یافته و خروجی نهایی آن منجر به رفاه مردم در کشور شود

خروجی نمایشگاه فناوری باید منجر به رفاه کشور شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، مشاور وزیر علوم در آیین اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در پردیس کشاورزی گفت: پتانسیل های استان البرز به دلیل مجاورت با تهران دیده نشده و تمامی اتفاقات علمی هفته پژوهش حاصل مدیریت ارشد این همایش بود و البرز استانی غنی به لحاظ مراکز علمی قدیمی با پتانسیل بالا است.

    خسرو پیری افزود: در نمایشگاه هفته پؤوهش شرکت های صنعتی فعال، مراکز علمی و صنعتی وآموزش و پرورش و … حضور داشتند که نشان از همگرایی دستگاه های اجرایی استان داشت و توانمندی های جمع شده در یک مکان دستاورد بسیار خوبی داشته و زمانیکه معاون اول ریاست جمهور از نمایشگاه بازدید می کند نشان از توان بالای این همایش دارد.

    وی اظهار داشت: با برپایی نمایشگاه های فناوری و پژوهش امیدواریم توانمندی پژوهشگران در طول سالها تداوم یافته و خروجی نهایی آن منجر به رفاه مردم در کشور شود و در واقع هفته پژوهش آغاز کار علمی بوده و جشنواره ایده های برتر تداومی بر این مهم است.

    پیری تصریح کرد: در سیاست وزارت علوم پیش بینی شده که خروجی جشنواره های ایده های برتر به مراکز رشد ورود پیدا کنند لذا از سراسر کشور 2 هزار و 600 ایده شرکت کردند و 200 طرح آن غربال گری شده و در نهایت 10 ایده به مراکز رشد ورود پیدا می کنند.

    مشاور وزیر علوم در خاتمه خاطر نشان داشت: ورود طرح های برتر به مرکز رشد به این معنا نیست که 2 هزار طرح باقیمانده با ارزش نبوده اند چرا که این طرح ها می توانند در پارک های علم و فناوری مورد بررسی قرار گرفته و جشنواره ایده های برتر جایی برای شناسایی ستارگان است و پارک ها باید ایده ها را شکار کنند و بر اساس اولویت بندی ایده ها وارد مراحل بعد شوند و در واقع خزانه نوآوری در ایران شرکت کنندگان در جشنواره است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت