برگزاری همزمان نمایشگاه‌های گردشگری و هتل‌داری در اصفهان؛

میزبانی نصف جهان از ۲ رویداد گردشگری

عصر نمایشگاه- نصف جهان از امروز میزبان دو رویداد جذاب می‌شود. دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و دومین نمایشگاه بین‌المللی هتل، رستوران، فست‌فود و کافی‌شاپ اصفهان از۲۹خردادآغاز شد و تا یکم تیر ادامه خواهد داشت.

میزبانی نصف جهان از ۲ رویداد گردشگری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از گسترش تجارت, نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در دهمین دوره خود تلاش می‌کند بستری مناسب برای مذاکره و همچنین ارتباط بین مردم و فعالان صنعت گردشگری و هتلداری فراهم کند و مهم‌تر از آن گامی برای تغییر آمارهای صنعت گردشگری در جهت مثبت بردارد.

    علاوه بر این یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این رویدادها، برگزاری در دو بخش همزمان است؛ در یکی از بخش‌های نمایشگاه صنعت گردشگری و هتلداری اصفهان، آخرین دستاوردهای حوزه گردشگری از سراسر کشور به نمایش در می‌آید و در بخشی دیگر، دومین نمایشگاه تجهیزات هتل، رستوران، فست‌فود و کافی‌شاپ برگزار می‌شود و به ارائه جدیدترین محصولات این عرصه می‌پردازد.
    این در شرایطی است که استان اصفهان علاوه بر اینکه یکی از قطب‌های گردشگری ایران است و هر سال علاوه بر جذب گردشگران داخلی، مقصد بسیاری از گردشگران خارجی نیز به‌شمار می‌آید، به‌عنوان استان مادر در بخش آشپزخانه‌های صنعتی شهرت دارد.
    بر همین اساس هم حضور تولیدکنندگان این تجهیزات از استان اصفهان و دیگر استان‌های کشور در دو رویداد «دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری» و «دومین نمایشگاه بین‌المللی هتل، رستوران، فست‌فود و کافی‌شاپ اصفهان»، پل ارتباطی ویژه‌ای را میان فعالان این عرصه برقرار خواهد کرد.


    میزبانی از 80 مشارکت‌کننده بومی
    به گفته علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان این دو رویداد در فضایی افزون بر 9450مترمربع برگزار می‌شود.
    وی درباره جزییات این دو رویداد بین‌المللی و مهم به «گسترش‌تجارت» گفت: در دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و دومین نمایشگاه بین‌المللی هتل، رستوران، فست‌فود و کافی‌شاپ اصفهان در مجموع 80مشارکت‌کننده از استان‌های اصفهان، تهران، مازندران، فارس، خراسان‌رضوی، کیش، هرمزگان و قم حضور دارند و توانمندی‌های خود را در عرصه‌های گردشگری، هتلداری، اقامتی و پذیرایی به نمایش عمومی می‌گذارند.


    نمایندگان 5 کشور به نمایشگاه می‌آیند
    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان درباره مهمانان خارجی حاضر در این رویداد نیز می‌گوید: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نمایندگان کشورهای ترکیه، امارات، مالزی، مجارستان و عمان نیز در این نمایشگاه حضور دارند و ظرفیت‌های گردشگری کشور خود را در معرض بازدید قرار می‌دهند.
    همچنین سفیران کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، کره‌جنوبی، ساحل عاج، سنگال، ارمنستان، ویتنام و ژاپن نیز به‌عنوان مهمانان ویژه در این نمایشگاه حضور حاضر می‌شوند.


    مهم‌ترین تفاوت‌های نمایشگاه!
    سال گذشته نیز نهمین نمایشگاه صنعت گردشگری و هتلداری اصفهان، همزمان با نخستین نمایشگاه تجهیزات هتل، رستوران، فست‌فود و کافی‌شاپ برگزار شد با این تفاوت که این دو رویداد از 2تا5 خرداد برپا شده بود.
    این رویداد سال گذشته در فضایی به مساحت 8500مترمربع برپا شد که امسال به‌دلیل استقبال گسترده شرکت‌کنندگان به 9450مترمربع افزایش یافته است.
    همچنین در دوره پیش حضور سفارت روسیه، اندونزی و مالزی در قالب مشارکت‌کننده و برگزاری همایش گردشگری پایدار برای توسعه و همایش استارت‌آپ و کارآفرینی در گردشگری از مهم‌ترین ویژگی‌های این دو نمایشگاه به شمار می‌آمد.
    با این همه به نظر می‌رسد مهم‌ترین تفاوت نمایشگاه گردشگری اصفهان با دوره‌های گذشته این است که شرکت‌های خارجی در بخش گردشگری و شرکت‌های معتبر فعال در حوزه‌های هتلداری و رستوران نیز در برپایی نمایشگاه مشارکت داشته‌اند.


    برترین‌های گردشگری زیر یک سقف
    نگاهی به گروه کالایی حاضر در این دوره از رویداد بین‌المللی گردشگری اصفهان، نشان می‌دهد شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها، مراکز اقامتی و هتل‌ها و مراکز گردشگری و تفریحی، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها، مراکز آموزشی، نشریات و مطبوعات، تولیدکنندگان تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی و طراحان و سازندگان تجهیزات هتل حضور خواهند داشت.
    همچنین هتل عباسی، گروه هتل‌های پارسیان، گروه هتل‌های کوثر، آژانس گردشگری گردشگران، آژانس گردشگری پرستیژ، هتل ریکسوس و رفیع تراول از جمله مهم‌ترین برندهای حاضر در نمایشگاه امسال به شمار می‌آیند.


    برنامه‌های جانبی نمایشگاه
    بررسی برنامه‌های جانبی این دو رویداد نشان می‌دهد امسال نیز مانند سال گذشته برنامه‌های گوناگونی برای جلب‌توجه بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.
    به‌عنوان نمونه برگزاری سومین دوره مسابقات نوشیدنی‌های سرد یکی از اصلی‌ترین بخش‌های جانبی دهمین نمایشگاه گردشگری اصفهان خواهد بود.
    همچنین همایش‌های گردشگری ویژه‌ای نیز با حضور فعالان این صنعت در کنار نمایشگاه برگزار خواهد شد.
    به گفته کارشناسان صنعت نمایشگاهی و دست‌اندرکاران برپایی این رویدادها، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری و هتلداری اصفهان می‌تواند شرایط مطلوبی برای آشنایی فعالان و متخصصان این حوزه با ظرفیت‌های گردشگری اصفهان و استان‌های گوناگون کشور فراهم آورد.


    وضعیت گردشگری ایران از نگاه آمار
    به جرات می‌توان گفت نمایشگاه صنعت گردشگری و هتلداری اصفهان از اهمیت ویژه‌ای در سطح کشور برخوردار است و با توجه به جایگاه محوری این استان در بخش گردشگری، بخش قابل‌توجهی از فعالان این عرصه در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
    ازسوی دیگر این رویداد در حالی برگزار می‌شود که ماه مبارک رمضان به پایان رسیده و فصل سفر نیز در ایران آغاز شده است. نگاهی به آمار گردشگری داخلی ایران در 5ماه نخست سال96 نشان می‌دهد حدود 2میلیون و 159هزار و 882 نفر گردشگر وارد کشورمان شده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1/1درصد کاهش داشته است.
    در این آمار که ازسوی معاونت گردشگری کشور اعلام شد، آمده است که در همین مدت تعداد گردشگران خروجی 3میلیون و 474 هزار و 692 نفر بوده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 9/20درصد رشد داشته است.
    با توجه به این آمار می‌توان گفت تراز گردشگری ورودی و خروجی کشور منفی است. این منفی بودن تراز فقط مربوط به 5 ماه نخست سال 96 نیست، بلکه در سال 95 نیز براساس آمار تراز منفی بوده است.
    این در حالی است که گردشگری یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند به‌نوعی موتور ایجاد اشتغال برای کشور پذیرنده‌گردشگر باشد اما متاسفانه مسئولان امر از تاثیرگذاری آن غافل شده‌اند.
    باید این نکته را در نظر داشت که برخلاف انتظارها و با وجود بهره‌مندی از شرایط تاریخی، طبیعی، درمانی و... متاسفانه تاکنون کمی در زمینه جذب گردشگر ضعیف عمل کرده‌ایم.
    بر همین اساس هم آمارها نشان می‌دهند تراز این بخش در 5 ماه نخست سال96 منفی بوده است و حالا باید از هر راهی برای تغییر این آمارها در 5 ماه نخست امسال استفاده کرد.
    ازسوی دیگر با توجه به این ظرفیت ایجاد شغل در بخش گردشگری و همچنین با توجه به معضل بیکاری در کشور بهتر است مسئولان بیشتر به مقوله گردشگری توجه و موانع موجود در این بخش را به‌نوعی برطرف کنند و مردم نیز بهتر است به جای انتخاب کشورهای خارجی برای مسافرت، گزینه‌های داخلی را برای سفر خود انتخاب کنند تا صنعت گردشگری با رشد بیشتری روبه‌رو شود.
    بر همین اساس هم می‌توان گفت برپایی این دو رویداد در اصفهان به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری داخلی می‌تواند موقعیت مطلوبی برای فعالان عرصه گردشگری داخلی و خارجی فراهم کند که به معرفی توانمندی‌ها و تورهای خود بپردازند و راهی برای افزایش درآمدهای خود پیدا کنند.
    علاوه بر این مردم نیز می‌توانند با حضور در این رویدادها و بازدید از غرفه‌های گوناگون برپا شده در آن با موقعیت‌های سفر در سراسر ایران آشنا شوند و با انتخاب مقصدهای گوناگون برای سفر در ایام فراغت به‌نوعی به توسعه اقتصاد گردشگری ایران کمک کنند.
    دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و دومین نمایشگاه بین‌المللی هتل، رستوران، فست‌فود و کافی‌شاپ اصفهان تا یکم تیر و به مدت 4روز در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در پل‌شهرستان برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت16 تا 22 از آنها بازدید کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت