نگاهی به آثار نقاشی به سبک مدرن در نمایشگاه آوای رنگ زنجان

عصر نمایشگاه- پریسا رستمی هنرمند زنجانی، ۲۵ اثر از آثار نقاشی خود به سبک مدرن، امپرسیونسیم را برای نخستین بار در تالار هنر فرهنگسرای زنجان به نمایش گذاشته است.

نگاهی به آثار نقاشی به سبک مدرن در نمایشگاه آوای رنگ زنجان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از شبستان, پریسا رستمی متولد سال 63 و دانش آموخته دانشگاه هنرهای زیبای جمهوری آذربایجان نمایشگاهی با عنوان آوای رنگ را در تالار هنر فرهنگسرای زنجان از 27 خرداد به مدت یک هفته دایر کرده است.

    این هنرمند زنجانی که به گفته خود 14 سالی است که در رشته نقاشی فعالیت می کند می گوید: چهار سال در سبک مینیاتور در استان زنجان و پس از آن به شکل حرفه ای و به مدت 10 سال در بخش رنگ و روغن فعالیت می کنم.

    رستمی ادامه می دهد: به مدت پنج سال در کشور آذربایجان و در دانشگاه هنرهای زیبای جمهوری آذربایجان و در رشته نقاشی مشغول به تحصیل شدم و در نمایشگاه های متعددی که از سوی دانشگاه دایر شد، شرکت داشتم و مقام های اول و دوم هم کسب کردم.

    وی به فراغت خود از هنر نقاشی پس از بازگشت به ایران هم اشاره کرده و می گوید: در ماه های اخیر تصمیم گرفتم فعالیت حرفه ای خود در رشته نقاشی را از سر بگیرم، از همین رو برای نخستین بار این نمایشگاه را که سبک جدیدی در نقاشی است را در زنجان دایر کردم.

    این هنرمند زنجانی با اشاره به اینکه بیشتر آثار نقاشی ام به سبک های امپرسیونیسم، آبستره و رئالیسم است، افزود: در سبک امپرسیونیسم هنرمند با نگاهی سریع به طبیعت آنچه را که در ذهن حکاکی شده است با رنگ ها و خط قلم بیشتر به صورت جسورانه ترسیم می کند.

    رستمی ادامه داد: در سبک رئالیسم بیشتر جزئیات در نظر هنرمند مورد توجه قرار می گیرد ولی از زمانی که حرفه عکاسی رونق گرفت این سبک نتوانست خود را به پای دیگر سبک ها برساند.

    وی ادامه داد: در سبک آبستره هم هنرمند نقاشی طبیعت را به شکل هندسی می بیند و آن را به تصویر می کشد.

    این هنرمند که در آثار خود از سبک ترانزیشنال بهره برده است، می گوید در این سبک که شکل جدید و به روزی است، سبک مدرن با کلاسیک که همان واقع گرایی است ترکیب شده و هنرمند با حرکات محکم قلمو و رنگ های بیشتر سعی می کند اثر خود را نمایان کند.

    نمایشگاه آوای رنگ این هنرمند تا 2 تیر در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان دایر است و علاقمند از ساعت 17تا 20 می توانند از این آثار بازدید کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت