نگاهی به هشتمین تجربه اهالی چاپ دیجیتال در بوستان گفتگو:

تلاقی سنت و مدرنتیه در هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال

عصر نمایشگاه- ​هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی از سه‌شنبه ۲۹ خرداد، فعالیت خود را آغاز کرده و دربردارنده جدیدترین و به‌روزترین دستگاه‌ها و ماشین‌آلات چاپ دیجیتال در عرصه‌ها و رسته‌های مختلف این حوزه است.

تلاقی سنت و مدرنتیه در هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایبنا, سومین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی با هدف ارائه آخرین تحولات در عرصه چاپ دیجیتال، میزبان فعالان حوزه چاپ، بسته‌بندی، صنایع، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان طی هفت سال گذشته برگزارشد و امسال تجربه هشتم را پیش روی خود دارد.

    در این نمایشگاه که با هدف ارائه تکنولوژی‌های نوین و تولیدات حوزه چاپ دیجیتال برگزار می‌شود، 50 شرکت فعال شامل واردکنندگان دستگاه‌های چاپ دیجیتال، بخش واردکنندگان مواد مصرفی و بخش دیگری ارائه‌کنندگان خدمات چاپ دیجیتال حضور دارند.

    این نمایشگاه که هفت دوره پیشین در هتل المپیک برگزار می‌شد، امسال نخستین تجربه حضور خود را در بوستان گفت‌وگو در فضایی به وسعت چهار هزار مترمربع در دو سالن تهران و گلستان پشت سر می‌گذارد.

    نگاهی به بخش‌های نمایشگاه

    این نمایشگاه در 11 بخش مختلف پیش‌بینی شده است که شامل ماشین‌آلات چاپ فضای باز،‌  ماشین‌آلات چاپ روی اجسام سخت، ماشین‌آلات لمینیت و کوتینگ، ماشین‌آلات عملیات تکمیلی، ماشین‌­آلات برش و حکاکی و ماشین‌آلات چاپ سه بعدی می‌شود.

    در بخش ماشین­‌آلات نشر رومیزی هم می‌توان دستگاه‌های کپی پرینتر، پرینترهای لیزری و جوهرافشان را در ابعاد مختلف، با حضور شرکت‌های معتبر مشاهده کرد که یکی از بخش‌های پراقبال این نمایشگاه به شمار می‌آید.

    سومین بخشی که در این نمایشگاه خودنمایی می‌کند به مواد مصرفی سطوح چاپ شونده شامل بنر، فلکس، وینیل و مش اختصاص دارد که در آن انواع  مرکب و جوهر چاپ قرار داده شده است.

    همچنین انواع سیستم­‌های گردش کار و مدیریت اطلاعات برای بخش مدیریتی چاپخانه‌ها و دست‌اندرکاران حوزه چاپ در این بخش پیش‌بینی شده است.

    جایی برای همه چاپچی‌ها
    جلال ذکایی؛ رئیس هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه با اشاره به ویژگی‌های چاپ دیجیتال،گفت: انعطاف‌پذیری، توجه به سلیقه مخاطب، نوآوری و خلاقیت، افزایش حاشیه سود، ارتباط با مشتری، همگانی شدن چاپ و توجه به نیازهای مشتری از دلایل رویکرد دنیای چاپ به سوی دیجیتالی شدن است.

    وی ادامه داد: این موضوع فقط به کشورهای توسعه یافته اختصاص ندارد و با نگاهی به وضعیت چاپ و تقاضای بازار در کشورهای درحال توسعه نیز با این واقعیت روبرو هستیم که تجمیع چاپخانه­‌ها، کاهش تیراژ کتاب و مطبوعات، سرعت در انتقال اطلاعات، گرایش به سمت شخصی‌سازی و به حداقل رسیدن زمان بازگشت سرمایه به دغدغه اصلی سرمایه‌گذاران در حوزه چاپ و بسته­‌بندی تبدیل شده است.

    ذکایی با بیان اینکه 90 درصد چاپ دیجیتال (مثل چاپ افست) به خارج از کشور وابسته است،‌ توضیح داد: در اصل می‌توان گفت که کالایی به عنوان تولید داخلی برای عرضه در این نمایشگاه نداریم و حضور شرکت‌های خارجی یا باید با شکل قانونی و نمایندگی رسمی باشد یا اینکه با واسطه انجام شود.

    وی نمایش دستگاه‌ها را یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه دانست و تاکید کرد: بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر آشنایی با شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلف حوزه چاپ دیجیتال از نزدیک کارکرد و عملکرد دستگاه‌‌ها را مشاهده کنند.

    نرم‌افزاری برای بازدیدکنندگان

    یکی دیگر از اقداماتی که در این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است، پیش‌بینی نرم‌افزار idpex است. این نرم‌افزار دربردارنده اطلاعات مفید در مورد نمایشگاه دیجیتال، دسترسی به نمایشگاه و جانمایی شرکت کنندگان و غرفه‌ها است که در ابتدای ورود بازدیدکنندگان نمایشگاه امکان نصب آن بر روی تلفن همراه افراد قرار داده شده است.

    همچنین از دیگر امکانات این نرم‌افزار می‌توان به فهرست شرکت‌کنندگان، گفت‌وگوهای انجام شده در مورد IDPEX، اخبار انتشار یافته نمایشگاه در سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف همچنین مطالبی مرتبز با حوزه چاپ دیجیتال و کارکردهای آن در دنیای امروز با نگاهی به وضعیت این چاپ در جهان و ایران نیز از جمله موضوعات موجود در نسخه اول این اپلیکیشن است.

    هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال تا یکم تیر ماه هر روز از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو برپا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت