نمایشگاه TGC ۲۰۱۸ با هدف صادرات بازی‌های ایرانی به بازار‌ بین‌المللی برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- نمایشگاه TGC ۲۰۱۸ که با شرکای تجاری فرانسوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تهران برگزار می‌شود روی «صادرات بازی‌های ایرانی به خارج از کشور» متمرکز خواهد بود.

نمایشگاه TGC ۲۰۱۸ با هدف صادرات بازی‌های ایرانی به بازار‌ بین‌المللی برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه», سال گذشته این رویداد با سه هدف اصلی ارتقای دانش بازی‌سازان ایرانی، صادرات محصولات ایران و تبدیل ایران به هاب منطقه‌ای برگزار شد و تاکید بر این موضوعات در دومین سال برگزاری نمایشگاه TGC 2018 نیز دیده می‌شود.

    حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اما معتقد است که TGC امسال نسبت به سال گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. کریمی قدوسی می‌گوید پس از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های بین‌المللی، بسیاری در تلاش هستند تا ایران را در برخی صنایع منزوی کنند و فاصله‌ای میان صنایع داخلی و فضای بین‌المللی ایجاد کنند.

    اما بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تحقق بخشیدن به شعار اقتصاد مقاومتی که معنای «درون‌زا و برون‌گرا بودن» را یدک می‌کشد قصد دارد نمایشگاه امسال را به نحوی برگزار کند که ناشران بین‌المللی بیش از آنکه به فکر وارد کردن بازی‌های خود به ایران باشند، به دنبال نشر بازی‌های ایرانی در بازارهای بین‌المللی بروند.

    شرکت فرانسوی گیم کانکشن که شریک تجاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در برگزاری نمایشگاه TGC بوده حالا قرارداد خود را برای سه دوره تمدید کرده و فرانسوی‌ها متعهدند TGC را تا سال 2020 در تهران برگزار کنند. به گفته کریمی قدوسی تاکنون شرایط تحریم مشکلی برای گیم کانکشن ایجاد نکرده و آن‌ها قادر به اجرای تعهدات خود باقی مانده‌اند.

    سالومه اشتری، دبیر اجرایی نمایشگاه TGC 2018 با ارائه آماری در مورد نمایشگاه امسال و مقایسه آن با سال گذشته نیز از استقبال بازی‌سازهای ایرانی گفت. تاکنون بیش از 1200 نفر برای حضور در نمایشگاه TGC 2018 ثبت نام کرده‌اند و کاربران تا 8 تیرماه فرصت دارند جهت تهیه بلیت اقدام کنند. از مجموع آثار ارسالی به گیمیستان، تعدادی برگزیده شده که از میان آن‌ها 13 اثر از ایران و 3 اثر از هند، آذربایجان و هند هستند.

    خبر خوشحال کننده دیگری که اشتری به بازی‌سازان داد، برگزاری افتتاحیه برای TGC 2018 بود. در مراسم افتتاحیه تیم‌های بازی‌سازی منتخب فرصت دارند تا در مدت زمانی محدود، بازی و ایده‌های خود را در برابر ناشران و خریداران داخلی و خارجی ارائه کنند. در همین راستا حسن مهدی اصل از بازی‌سازان شناخته شده ایرانی کتابچه‌ای تحت عنوان «نحوه معرفی یک بازی به ناشر در 30 دقیقه» را به رشته تحریر در آورده که با همکاری دیجیاتو به نشر رسیده و با کلیک روی اسم کتاب می‌توانید آن را دریافت کنید.

    نمایشگاه TGC 2018 در تاریخ 14 و 15 تیر ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد و شرکت‌های ایرانی تلاش خواهند کرد تا در این رویداد دو روزه تجاری به اهدافی که برای تیم خود مشخص کرده‌اند برسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت