دیدار رایزن فرهنگی ایران در نمایشگاه هنرهای تجسمی مالزی با جمعی از هنرمندان ایرانی

عصر نمایشگاه- رایزن فرهنگی ایران در مالزی با جمعی از هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در نمایشگاه هنرهای تجسمی مالزی دیدار کرد.

دیدار رایزن فرهنگی ایران در نمایشگاه هنرهای تجسمی مالزی با جمعی از هنرمندان ایرانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مقیم، جمعی از هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در نمایشگاه هنرهای تجسمی مالزی (30 خردادماه) ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با علی‌محمد سابقی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

    محسن گلشیری، مدیر گروه هنری «مارت» و برگزارکننده نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در مالزی، به معرفی گروه هنری مارت پرداخت و گفت: گروه هنری مارت در راستای تلاش جهت فراهم ساختن زمینه برای مبادلات هنری بین هنرمندان ایران و مالزی از چهار سال پیش با همکاری برخی از فعالان فرهنگی و هنری در مالزی تشکیل شده است و نسبت به ارتباط هنرمندان ایران و مالزی تلاش می‌کند.

    وی افزود: تجربه برگزاری این نمایشگاه و حضور 72 اثر از 60 هنرمند ایرانی در مالزی زمینه لازم را برای تلاش‌های بیشتر این گروه هنری در راستای اهداف معرفی هنر و هنرمندان ایران ایجاد خواهد کرد.

    خانم زهرا کمالی اقدم، مدیر گالری «مه و ماه» در ایران در سخنانی، برگزاری این رویداد هنری را از بهترین تجربیات خود در ساماندهی و برگزاری یک نمایشگاه هنری دانست و اظهار امیدواری کرد که با همکاری رایزنی فرهنگی ایران بتوان برنامه‌های مشابهی را در ماه‌های آینده در راستای تبادلات فرهنگی و هنری بین دو کشور برگزار کرد.

    علی‌محمد سابقی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی در این دیدار، زبان هنر را بهترین ابزار برای تعاملات و شناخت ملت‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد بتوان با تلاش‌های هنرمندان ایرانی، فرهنگ غنی ایران اسلامی را هرچه بهتر به ملت‌های دیگر شناساند.

    وی افزود: با تعاملات بیشتر هنرمندان و نهادهای خصوصی هنری با فعالان جهانی عرصه هنر، هنرمندان ما توانایی خود را بالا برده و تجربیات بیشتری کسب کنند تا بتوانند از تلاش‌های خود بهره بیشتری ببرند و با گره زدن هنر و فرهنگ غنی و متنوع سرزمین ایران با بازار اقتصادی کلان این حوزه، تحرک و پویایی سریعتری به صنعت فرهنگ و هنر ایران بدهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت