در نشست خبری مطرح شد:

نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مجری نخستین نمایشگاه صنعت گاز ایران :اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران برگزار می شود.

نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مجتبی راد گفت: با این امر فرصت و زمینه ای برای عرضه توانمندی ها و ایجاد فضای رقابتی سالم به وجود می آید.

    مجری نخستین نمایشگاه صنعت گاز ایران افزود:در باره ویژگی های منحصر به فرد فضای نمایشگاهی و تاثیر آن بر روی صنایع،افزود: در این فضا صنعت گران، فناوران، بازرگانان، متخصصان و کارشناسان و بازیگران کلیدی و دست اندر کاران صنعت گاز جهان حضور دارند. ازاینرو فرصت و زمینه ای برای عرضه توانمندی ها و ایجاد فضای رقابتی سالم به وجود می آید.
    وی با بیان اینکه ضرورت برگزاری نمایشگاه صنعت گاز از دو منظر جایگاه ایران در انرژی دنیا و الزامات و استانداردهای صنعت نمایشگاهی قابل تامل و بررسی است، گفت: جایگاه ایران در انرژی جهان، ضرورت تعریف و برپایی رویدادهای کاملا تخصصی این حوزه راهبردی را دو چندان می کند و صنعت گاز به دلیل رتبه برتر ایران در ذخایر تثبیت شده گاز جهان، برنامه‌های راهبردی کشور در برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی و همچنین توسعه این بخش از صنعت در کشور، دارای اولویت خاص برای میزبانی تهران از این نمایشگاه است.
    راد افزود: در صنعت نمایشگاهی دنیا تعریف نمایشگاه تخصصی برای موضوعات مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و غیره اعم از کلان و خرد، یک امر کاملا طبیعی است و بررسی تقویم نمایشگاهی کشورها و تقویم نمایشگاهی ایران نیز موید این موضوع است. در ایران برای بسیاری از فعالیت‌های صنعتی، نمایشگاه‌های تخصصی مجزا تعریف و علاوه بر برگزاری در تهران در سایر مراکز نمایشگاهی استان‌ها نیز در سطح مطلوبی برگزار می‌شود.
    سخنگوی نمایشگاه صنعت گاز ایران با اشاره به جایگاه صنعت گاز در ایران و توان صنعتی کشورمان در این زمینه، تصریح کرد: شرایط ایران در این زمینه به گونه‌ای است که هیچ یک از کشورهای صاحب گاز منطقه و خلیج فارس از این قابلیت برخوردار نبوده و تنها کشور روسیه با قابلیت‌های مشابه کشورمان، بیش از دو دهه برگزاری نمایشگاه تخصصی گاز را در برنامه نمایشگاهی خود قرار داده است. برای برپایی هر چه بهتر این مهم، از حمایت، پشتیبانی و راهنمایی تمام دستگاه‌های مرتبط دولتی و تعامل با انجمن ها، سازمان و تشکل‌های تخصصی و دانشگاه‌ها و غیره استفاده خواهد شد.
    راد افزود: نمایشگاه در 12 گروه تخصصی که کل زنجیره ارزش صنعت گاز را شامل می‌شود، برگزار خواهد شد و در تعیین گروه‌های کالایی و خدماتی نمایشگاه نیز تلاش شده تا زمینه بروز توانمندی‌های شرکت‌های داخلی در کنار صاحبان نام خارجی در این عرصه فراهم آید. این رویداد در فضایی بالغ بر 20 هزار متر مربع و پیش بینی حضور بیش از 300 مشارکت کننده داخلی و خارجی برپا می‌شود.
    وی افزود: تا کنون 40 شرکت خارجی موافقت خود را برای حضور در این نمایشگاه اعلام کرده اند و امیداواریم در سال آینده ، شاهد اختصاص جایگاه هایی به کشورهای مختلف در این نمایشگاه باشیم .
    نخستین نمایشگاه بین المللی گاز ایران از دهم تا سیزدهم شهریور در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برپا می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت