تفاهم نامه ساخت مجتمع ایستگاهی مترو در شهرآفتاب امضا شد

عصر نمایشگاه- تفاهم نامه ساخت مجتمع ایستگاهی مترو در شهر آفتاب میان مجموعه نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب وابسته به شهرداری و شرکت مجتمع های ایستگاهی مترو روز چهارشنبه امضا شد.

تفاهم نامه ساخت مجتمع ایستگاهی مترو در شهرآفتاب امضا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو در این آیین با بیان اینکه برای انتخاب پیمانکار فراخوان عمومی اعلام خواهد شد گفت: مجتمع ایستگاهی شهر آفتاب باید حداقل در فضایی به مساحت پنج هکتار ساخته شود.

    مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب واقع در جنوب تهران، کنار عوارضی تهران-قم اردیبهشت ماه 95 همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب به بهره برداری رسید؛ این مجموعه باهدف کاهش بار ترافیکی پایتخت و انتقال نمایشگاههای بزرگ به خارج از شهر احداث شده است.
    شهرآفتاب در مسیر خط یک مترو قرار دارد.
    غلامرضا جوادی مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو با اشاره به اینکه کاربری زمین های محدوده شهر آفتاب مشخص است افزود: بخشی از زمین های این محدوده (ایستگاه مترو) در اختیار نهادهای مختلف از جمله نیروهای مسلح و منابع طبیعی قرار دارد که نیازمند همکاری و مذاکره است.
    غلامرضا جوادی با اشاره به اینکه مجتمع های ایستگاهی در نقطه صفر-صفر ایستگاهها ساخته می شود افزود: رز میرداماد و تیراژه نمونه هایی از مجتمع های ایستگاهی هستند.
    وی اظهارداشت: براساس نظریه TOD (گسترش شهر براساس سیستم های حمل و نقل عمومی) به منظور سفر راحت شهروندان باید زون ها و دایره های هندسی در اطراف هر ایستگاه تعریف شود.
    جوادی با بیان اینکه استاندارد اولیه هر ایستگاه 800 متر تا یک کیلومتر تعریف شده خاطرنشان کرد: برای مثال زون ایستگاه مفتح تا حدود مصلا تعریف می شود به گونه ای که شهروند بتواند در فاصله ایستگاهها از خدمات مختلف فرهنگی و آموزشی استفاده کند و خرید مورد نیاز خود را نیز انجام دهد.
    به گفته وی در سال های گذشته ایستگاه های مترو از این زاویه دیده نشده در حالی که احداث مجتمع های ایستگاهی در چهار نقطه شهر شامل شمال، جنوب، شرق و غرب بسیار مهم است.
    مدیرعامل شرکت مجتمع ایستگاهی افزود: در این میان احداث مهمترین مجتمع ایستگاهی در شهر آفتاب به عنوان مهم ترین نقطه نیز پیش بینی نشده بود که مقرر شده مطالعات اولیه به منظور ساخت مجتمع ایستگاهی انجام شود.
    وی یادآور شد: اتصال ایستگاههای مترو به قطارهای سراسری و مجموعه کریدورهای ترددی از جمله برنامه های شهرداری تهران است.
    جوادی با اشاره به اینکه تهران یک کلانشهر است که نحوه اداره مخصوص به خود را دارد گفت: مجتمع های ایستگاهی در محل های اتصال می توانند نقش موثری داشته باشند.
    وی همچنین از مذاکره برای در اختیار گرفتن زمین های محدوده ضلع شمال شرقی خیابان مفتح به منظور احداث نخستین مجتمع فرهنگ و هنر خبر داد و اظهارداشت: در زمان حاضر این زمین ها در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار دارد که امیدواریم در آینده نزدیک به شرکت مجتمع های ایستگاهی واگذار شود.
    مدیرعامل شرکت مجتمع ایستگاهی با اشاره به قرار گرفتن ساختمان کلاه فرنگی در این محدوده تصریح کرد: در هر نقطه ای که مجتمع ایستگاهی مداخله در بافت تاریخی داشته باشد باید تمام ماهیت بافت تاریخی حفظ شود.
    وی خاطرنشان کرد: مجتمع ایستگاهی براساس طرح کلی مجموعه ای از خدمات مختلف است و تمامی 166 ایستگاه مترو در طرح مجتمع های ایستگاهی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت