شور و نشاط ایرانی در نمایشگاه ساخت ایران

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین المللی مشهد، تیرماه امسال غرفه هایش را به نام کالای ایرانی سند زد تا محلی باشد برای خرید کالاهایی که در ایران تولید می شود.

شور و نشاط ایرانی در نمایشگاه ساخت ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شور خرید از کالای ایرانی، ساعت به ساعت بیشتر می شود . نمایشگاه بین المللی مشهد، جایی که خریدارانش کمر همت به بهبود اقتصاد کشور بسته و غرفه دارانش از فروش شیرینی محلی‌های خوشمزه شهرستانشان گرفته تا غرفه‌های بزرگ لوازم منزل، همه و همه هرچه در توان داشتند، در مقابل دیدگان همه به نمایش گذاشتند، آنجا غرفه به غرفه بوی ایران حس می‌شد، کلوچه‌های زنجفیلی سبزوار، سوهان مشهد، گلاب کاشان، کشک گناباد...

    فروشنده‌هایی که هریک پرچمدار شهر و دیارشان بودند و برایت از طرزتهیه نان محلیشان می گفتند، از سختی‌هایی که در سرما و گرما می کشیدند تا طعم شیرین عسل‌های طبیعی و کره‌های محلیشان را برای فروش بگذارند و چه زیبا بود وقتی دلسوزانه با محبت در کلامشان از خواصش برایت دقایقی طولانی توضیح می دادند.

    قیمت مناسب، کالای باکیفیت و مناسب با  ذائقه ایرانی

    به سراغ یکی از غرفه داران رفتیم، تا برایمان از محصولاتش و استقبال مردم  بگوید.اولین چیزی که در صورتش جلب توجه می کرد، همان لبخند  رضایت بخش بود.

    او خوشحال از گرفتن غرفه در نمایشگاه و راضی از فروش و معرفی محصولاتش در ساعاتی چند، بعد از افتتاحیه نمایشگاه می‌گوید: تمامی اجناس  من که شامل لوازم خانگی اعم از یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و...است، همه و همه ایرانی هستند  چراکه نام نمایشگاه بر گرفته از حمایت از کالای ایرانی ست.

    در حین مصاحبه مشتریانی که در آنجا حضور داشتند هم به جمع مصاحبه کنندگان پیوستند تا رضایتشان را یک صدا اعلام کنند، از مادر یلدا کوچولو که برای خرید لباسشویی جدید آمده بود گرفته تا عروسی که دست در دست همسرش برای تجهیزه خانه‌ آینده شان به نمایشگاه و خرید کالای ایرانی آمده بودند.

    مادر یلدا کوچولو از سختی‌های بچه داریش گفت و اینکه لباس ها‌ی یلدا زود به زود کثیف می‌شود و در فاصله زمانی کمی باید آن‌ها را بشوید که خرید لباسشویی ایرانی از اولین انتخاب هایش است چراکه علاوه بر کمک به اقتصاد کشورش، از کیفیت‌هایی بعضا بالاتر از لوازم خارجی و قیمت‌هایی بسیار مناسب‌تر از آن‌ها سخن گفت.

    عروس خانمی هم که برای تهیه جهیزیه منزلش آمده بود، گفت: خداروشکر با توجه به وضعیت  مالی همسرم و مخارج عروسی، قیمت کالا‌های ایرانی خیلی مناسب است و باعث می‌شود حتی علاوه بر خرید تمام  وسایل مورد نیازمان بازهم برای آینده پول پس انداز کنیم.

    وی در ادامه از تهیه تمامی وسایل خانه اش با نام و شهرت کالای ایرانی گفت و  رضایتش را از نمایشگاه اعلام کرد.

    غرفه‌های خوشمزه

    به قسمت خوشمزه نمایشگاه رسیدیم، خوراکی‌های سنتی و محلی، که البته این قسمت از بقیه بخش‌های نمایشگاه شلوغ‌تر بود، قرقروت‌های بسیار ترش و کشک‌های سفید و ترد محلی از اولین خوراکی‌هایی بود که به چشم می آمد البته شاید بیشتر برای خانم‌ها، دخترانه جوانی که با اعتماد به سالم بودن این محصولات، از انواع طعم‌ها و مزه‌ها برای خود و دوستانشان می خریدند.

    با یکی ازآن‌ها که چند بسته کشک و لواشک محلی در دست داشت   همکلام شدم، و نظرش را پرسیدم، او  با ذوق از طعم طبیعی و واقعی  این محصولات گفت.

    به آن سمت دیگر از غرفه‌ها رفتیم بوی نان تازه و شیرمال محلی، همه جا را برداشته بود، یکی از غرفه داران گفت: این نان‌ها همه دست پخت دخترم هست که گندم  آن را از زمین‌های کشاورزی خودم جمع آوری کردم.

    فرش‌های دستباف با نام اصیل ایرانی

    به سمت  بخش فرش‌های دستباف نمایشگاه رفتم، بخشی که از دور نقش و نقوش  رنگارنگ و اصیل ایرانیش هویدا بود.

    رنگ‌ها پاشیده در تاروپوده فرش‌های ایرانی و کوزه‌ها و آهوانی که به زیبایی منقوش شده بوند چشمان  هر خریداری را ساعت‌ها به خود میخکوب میکرد.

    فروشنده‌ای را دیدم که قالیچه‌های دستباف را روی هم  مرتب می کردو به خریداران درخصوص کالایش توضیحاتی می داد به سمت  غرفه اش رفتم تا از صحبت هایش استفاده کنم.

    وی با انرژی زیادی از کهنه نشدن فرش‌های دستباف ایرانی می گفت چراکه به اصطلاح هرچقدر پا بخورد بیشتر ارزشمند می‌شود.

    وی گفت: سالانه توریست‌ها زیادی از سراسر دنیا به ایران می‌آیند، که بخشی از فروش این فرش‌ها به آن‌ها اختصاص دارند همچنین استقبال خود ایرانیان  ازاین فرش‌ها از دیگر دلایلی بود که وی  برای ادامه حرفش در این بازار از آن سخن می‌گفت.

    زمانی که از نمایشگاه خارج می شدم تنها و تنها چیزی که ذهنم را مشغول کرده بود، اتحادو یکرنگی مردم کشورم بود که دست در دست  هم   برای دفاع از کشورشان در مقابل جنگ اقتصادی و تحریم ها زنجیر وار کنار هم ایستاده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت