پنجمین نمایشگاه نوشت افزار و تجهیزات مهندسی افتتاح شد

عصر نمایشگاه- پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی در نمایشگاه شهر افتاب افتتاح شد و تا ۱۵ تیر ماه میزبان علاقه مندان خواهد بود.

پنجمین نمایشگاه نوشت افزار و تجهیزات مهندسی افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در مراسم افتتاحیه این رویداد موسی فرزانیان رییس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی فضای این نمایشگاه را 4000 متر مربع عنوان کرد و افزود: امسال فضای نمایشگاهی نسب به دوره پیشین حدود 40 درصد افزایش داشته است.
    وی سهم محصولات داخلی نوشت افزار را در کشور حدود 40 درصد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: شرکت های تولید کننده لوازم تحریر به مرور سبد محصولات تولیدی خود را افزایش می دهند تا کمتر نیازمند واردات در این حوزه باشیم.
    فرزانیان مشکل امروز تولید کنندگان را عدم ثبات قیمت مواد اولیه عنوان کرد و اظهار داشت: تولید کنندگان امروز در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند. مشکل مواد اولیه خارجی افزایش نرخ ارز و عدم تخصیص ارز دولتی به این حوزه است و مواد اولیه داخلی که عمدتا محصولات  پتروشیمی است تا 15 درصد گرانتر از بازار های جهانی در اختیار ما قرار میگیرد.
    در ادامه مهداد عالی پور رئیس مجمع وارد کنندگان نوشت افزار کشور نمایشگاه این دوره را پخته تر و با برنامه ریزی بیشتر دانست و افزود: وارد کنندگان شناسنامه دار نوشت افزار در کنار تولید کنندگان کشور هستند و هرگز خود را در مقابل انها نخواهد دید.
    وی اظهار داشت: همواره تعاملی بین تولید کنندگان و وارد کنندکان وجود دارد تا محصولی با کیفیتی که در ایران تولید می شود وارد نشود و مقداری از واردات این حوزه هم قاچاق است که بسیار ناچیز است.
    وی خاطرر نشان کرد: تعرفه واردت در این حوزه از 5 درصد تا 55 درصد برای محصولات مختلف متفاوت است و هدف مجمع وارد کنندگان رفع نیاز مردم و مصرف کنندگان است.
    مجید اکبری مدیرعامل شرکت آوا پیک تحریر ایرانیان نیز شروع نمایشگاه را امید بخش دانست و افزود امسال استقبال خوبی از سوی مشارکت کنندگان انجام شد و با وجود مشکلات موجود در کشور ازجمله مشکلات ارزی شاهد حضور 70 شرکت معتبر ایرانی اعم از تولید کنندگان و وارد کنندگان در این رویداد هستیم.
    وی بعد بین المللی این رویداد را محدود ولی هدفمند عنوان کرد و بیان داشت امسال از 3 کشور ترکیه، چین و هند شرکت های فعال در نمایشگاه حضور دارند و امسال رکورد 200 برند را در نمایشگاه به ثبت رساندیم که برای اولین بار در این حوزه اتفاق افتاده است.
    شایان ذکر است این رویداد تا 15 تیر ماه از ساعت 10 الی 17 در محل شهر آفتاب میزبان علاقه مندان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت