دبیر هفتمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ از اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌گوید

عصر نمایشگاه- دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۱۸ درباره هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه گفت: هدف اصلی این است که جریان سرمایه را در کشور به فضای نوآوری نزدیک کنیم و هدف بعدی گسترش بازار شرکت‌ها از طریق مشتریان جدیدی است که پیدا می کنند.

دبیر هفتمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ از اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌گوید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فابانیوز، نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2018 به عنوان بزرگترین گردهمایی استارت‌آپ ها، سرمایه گذاران و شتاب دهنده های ایران با هدف افزایش هم افزایی میان فعالان این حوزه روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه گذشته برگزار شد، پارک فناوری پردیس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کشور به ‌عنوان متولی این رویداد بین‌المللی امسال میزبان 150 استارت‌آپ، 16 شتاب‌دهنده، 11 سرمایه‌گذار خطرپذیر و بیش از 100 شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه بود. دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس درباره هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه گفت: هدف اصلی این است که جریان سرمایه را در کشور به فضای نوآوری نزدیک کنیم و هدف بعدی گسترش بازار شرکت‌ها از طریق مشتریان جدیدی است که پیدا می کنند.

    «اکبر قنبرپور» دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2018، درباره برگزاری این نمایشگاه گفت:‌ این نمایشگاه را با هدف ایجاد یک گردهمایی بزرگ برای اکوسیستم استارت آپی و نوآوری کشور برگزار کرده‌ایم.

    وی درباره تفاوت‌های برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس با نمایشگاه‌های سال‌های گذشته، گفت:‌ تفاوت نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته این است که تعداد بازیگرانی که امسال در این نمایشگاه حضور دارند بسیار بیشتر شده است و در نتیجه مطالعات جامعی که انجام شد 13 بازیگر مختلف را در نمایشگاه امسال در کنار یکدیگر داریم، بازیگرانی شامل استارتاپ ها، شتاب دهنده ها، سرمایه گذاری خطرپذیر VCها، فرشتگان کسب وکار، شرکت های فناوری، مخترعین، مراکز رشد و پارک های فناوری، منتورها و مربیان، برگزارکنندگان رویدادهای کارافرینی.

    قنبرپور درباره بخش‌های مختلف فعال در نمایشگاه امسال اینوتکس نیز گفت:‌این نمایشگاه 3 بخش دارد که در بخش نمایشگاهی آن جمعا میزبان 350 غرفه‌دار در دو قالب غرفه و استندآپ کانتر هستیم، غرفه برای شرکت‌های بزرگتر در نظر گرفته شده است و استند آپ کانتر را برای استارت آپ ها و مخترعین تعبیه شده‌اند.

    وی افزود: این نمایشگاه بخش دومی نیز دارد که بخش رویدادها است و خود به دو بخش تقسیم می‌شود، رویدادهای ترویجی و تجاری، رویدادهای تجاری شامل رویدادهایی است که انتظار خروجی تجاری و کسب و کاری از آنها داریم مثل رقابت‌های استارت‌آپی، مثل نشست شهرداری‌ها یا نشست شرکت‌های آی‌تی و در این بین به دنبال مذاکرات بین شرکت ها نیز بودیم.

    قنبرپور گفت:‌ بخش دیگری از این رویدادها، رویدادهای ترویجی بودند که عمدتا در استیج ما برگزار شدند و یا نشست شبکه سازی نوآوری بودند و در تلاش بودیم محتوای به روز این اکوسیستم را عرضه کنیم.

    وی افزود:‌بخش سوم نمایشگاه ما مربوط به بخش‌های جانبی است و بخش سرمایه است که کمک می‌کند استارت آپ‌ها با سرمایه‌گذاران دیدار و گفت‌و‌گو داشته باشند، در بخش تجربه فناوری نیز تلاش کردیم به گونه ای طراحی شود که برای عموم جذاب باشد و بتوانند فناوری را از نزدیک لمس کنند و بخش نوجوان که برای خردسالان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

    دبیر هفتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2018 همچنین گفت:‌ما در این نمایشگاه 2 هدف کلی داریم ، هدف اصلی این است که جریان سرمایه را در کشور به فضای نوآوری نزدیک کنیم و هدف دوم ما گسترش بازار شرکت‌ها از طریق مشتریان جدیدی است که پیدا می کنند.

    وی تاکید کرد:‌ امروز ما در بسیاری از فناوری‌ها جزو برترین‌های جهان هستیم، وضعیت فناوری ما رو به رشد است  و جوانان در حال ورود به این حوزه هستند و شاهد هستیم که تعداد شرکت های دانش بنیان نیز رو به افزایش است.

    قنبرپور افزود: آنچه که ضروری است، این است که ما برای فناوری که در اختیار داریم به بازار نیاز داریم. نخست اینکه خود فناور باید یک محصول بازار پسند ارائه دهد به گونه ای که در بازار حضور موثر داشته باشد و دوم اینکه ما باید به بازارهای خارج از کشور نیز فکر کنیم. معتقدم اگر شرکت ها و بخش دولتی کمک کنند که بازار شرکت های فناوری و دانش بنیان بیشتر از گذشته فراهم شود خیلی از مشکلات در این زمینه حل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت