نمایشگاه ادیان فیلیپین معرف آثار خوشنویسی قرآنی شد

عصر نمایشگاه- همزمان با برگزاری یکصدو هفدهمین کنفرانس اسقف های کاتولیک فیلیپین نمایشگاه خوشنویسی گفت وگوی ادیان با آثاری از موضوعات قرآنی به همت رایزنی فرهنگی ایران در شهر مانیل برگزار شد.

نمایشگاه ادیان فیلیپین معرف آثار خوشنویسی قرآنی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, این نمایشگاه توسط رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری سازمان کنفرانس اسقف های کاتولیک فیلیپین و انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل و در جریان اجلاس اسقف ها درمانیل برگزار شد.

    کاردینال آنتونیو تاگله Antonio Tagle سر اسقف مانیل و رئیس اداره خیریه واتیکان یکی از پنج کاردینال مشاور در امور دینی و الهیات پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان و رئیس کل امور معنوی و الهیات قاره آسیا در واتیکان و کاردینال رومولو وایز Romulo Valles رئیس سازمان کنفرانس کاتولیک های فیلیپین و سر اسقف شهر داوائو فیلیپین و حجت الاسلام اکبری رئیس جامعه المصطفی شعبه مانیل این نمایشگاه را افتتاح کردند.
    در این نمایشگاه آثار هنری نستعلیق تندیس تقوی رئیس انجمن خوشنویسان مانیل و معاون انجمن زنان فرهیخته ایران و فیلیپین با موضوعات مشترکات کتاب های آسمانی در معرض دید عموم قرار گرفت.
    در این نمایشگاه درمجموع 16 تابلو اثر خوشنویسی برگرفته از هشت آیه مشابه در کتب آسمانی قرآن کریم، انجیل، تورات به ویژه سوره حضرت مریم (س) در قرآن کریم در سالن ساختمان کنفرانس اسقف های کاتولیک فیلیپین در مانیل در معرض تماشا قرار گرفت.
    پس از افتتاح این نمایشگاه در مراسمی رسمی و با حضورحدود یکصد نفر از اسقف های کاتولیک و در سالن اصلی اجلاس تابلوی خوشنویسی شده آیه 45 سوره آل عمران که به نستعلیق نگاشته و با طلا تذهیب شده بود به عنوان نماد گفت و گوی بین اسلام و مسیحیت کاتولیک به کاردینال تاگله اهدا شد .
    در این مراسم محمد جعفری ملک رایزن فرهنگی بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص گفت و گوی بین ادیان را برای حضار قرائت کرد و گفت:زیبایی و هنر از منظر ادیان همواره جلوه‌ای از زیبایی ذات خداوند بوده است که تصور آن در بهشت متجلی می شود و این جوهر مشترک همه ادیان است که به معنادار بودن زندگی و هدفمند بودن آن قائلند.
    وی افزود:با تقویت چنین دیدگاهی به زندگی زیبا همراه با آرامش و صلح در کنار خانواده ها دین می تواند نقش بسیار مهمی در فرارفتن از تضادهای مادی جهان معاصر داشته باشد و راه هموارتری برای حل بحرانهای جهان معاصر پیش پای پیروان ادیان بگذارد.
    کاردینال رومولو وایز Romulo Valles رئیس سازمان کنفرانس کاتولیک های فیلیپین نیز در این نمایشگاه گفت:اسقف های فیلیپین بسیار مسرورند که مردم ایران به مناسبت برگزاری یکصد و هفدهمین نشست مجمع عمومی کنفرانس اسقف های کاتولیک فیلیپین از طریق رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در مانیل نسبت به برگزاری نمایشگاه خوشنویسی گفت و گوی میان ادیان اقدام کرده است.
    وی افزود:ما مفتخریم که در زمان برگزاری این نمایشگاه هدایای خوشنویسی شده به کنفرانس اسقف های فیلیپین اهداء می شود.
    این روحانی بلندپایه مسیحی ابراز امیدواری کرد:این اقدام مردم ایران عاملی در راستای گسترش گفت و گو و درک یکدیگر و برقراری آرامش میان ما و برادران و خواهران مسلمان بویژه پیروان اسلام شیعه شود.
    در این کنفرانس همچنین یک تابلو خوشنویسی برگرفته از موضوع مشترک قرآن و انجیل ( آیه 3سوره انشراح و و 21 انجیل لوکا) به ' کاردینال رومولو وایز Romulo Valles 'رئیس سازمان کنفرانس اسقف های فیلیپین و یک تابلو خوشنویسی سوره حمد به دبیر کل این سازمان پدر ماروین مهیا Marvin Mejiaاهدا شد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت