برگزاری دومین همایش و نمایشگاه ایران کمپرسور

عصر نمایشگاه- رئیس دومین همایش ونمایشگاه تخصصی ایران کمپرسور:دومین همایش ملی تخصصی کمپرسور‌ها، ایران کمپرسور ۹۷ در پژوهشگاه صنعت نفت ایران آغاز بکارکرد.

برگزاری دومین همایش و نمایشگاه ایران کمپرسور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از واحد مرکزی خبر، احمد رضا احرارنژاد هدف از برگزاری این همایش را بررسی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت کمپرسور، راهکارهای ارتقای این صنعت و بررسی بومی سازی و بازسازی این تجهیزات اعلام کرد.
    رئیس دومین همایش ونمایشگاه تخصصی ایران کمپرسور با اشاره به توانمندی شرکت های داخلی در زمینه تولید انواع کمپرسورها، گفت: هم اکنون 70 درصد قطعات تولید یک کمپرسور در داخل کشور قابل ساخت است و امیدواریم با اعتماد واعتقاد مصرف کنندگان به محصولات داخلی ، گام موثری در جهت خودکفایی کشور در زمینه تولید کمپرسورها برداشته شود.
    رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران نیز در حاشیه این همایش به خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت : پنج درصد از کل تجهیزات صنعت نفت در ایران مربوط به کمپرسورها می‌شود که از نظر ارزشی این 5 درصد، 20 درصد از کل مجموعه تجهیزات صنعت نفت کشور را تشکیل می‌دهد. به عبارتی می‌توان گفت از 400 میلیارد دلار ارزش کل تجهیزات صنعت نفت، حدود 80 میلیارد دلار آن مربوط به کمپرسورها است.
    رضا خیامیان با بیان اینکه عمق داخلی سازی تولیدکمپرسور در کشور رشد قابل توجهی یافته گفت: اگر اعتمادو اعتقاد به کالای داخلی چه از سوی تولیدکننده وچه از جانب مصرف‌کنندگان و دولت وجودداشته باشد نه تنها می توان در زمینه ساخت این تجهیزات مهم به خودکفایی رسید بلکه زمینه صادرات آنها را نیز فراهم کرد .
    وی تولید مشترک با شرکت های کوچک اروپایی ، استفاده از نقدینگی سرگردان و جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور در عرصه تولید تجهیزات صنعت نفت را از مهمترین برنامه های انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران برای مقابله با تحریم ها اعلام کرد و افزود: اگر دولت کارها را به بخش خصوصی واگذارکند، این بخش هم قادراست سرمایه های لازم را جذب کند وهم با تحریم ها مقابله کند.
    همایش دوروزه ایران کمپرسور با حمایت وزارت نفت، وزارت صنعت ،معدن و تجارت ، وزارت نیرو و شرکت های ملی نفت،گاز و پتروشیمی ایران و مرکز اموزش شرکت هوایار در پژوهشگاه صنعت نفت درحال برگزاری است.
    امروزه هوای فشرده به عنوان چهارمین منبع انرژی پس از الکتریسیته، آب و گاز در صنایع اعم از نفت، گاز و پتروشیمی، معدن و صنایع معدنی، صنایع غذایی، صنایع خودرو، نساجی و بسیاری دیگر از صنایع کاربردهای فراوانی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت