از فردا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران؛​

آغاز بزرگترین نمایشگاه بین المللی معدن و سنگهای تزئینی

عصر نمایشگاه- دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته،​ فردا در تهران گشایش می یابد و ده ها شرکت داخلی و خارجی از ایران و دیگر کشورهای جهان، نوین ترین تولیدات، صنایع، تجهیزات، ماشین آلات و خدمات خود را به نمایش عموم می گذارند.

آغاز بزرگترین نمایشگاه بین المللی معدن و سنگهای تزئینی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از واحد مرکزی خبر، در این نمایشگاه که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه کشور محسوب می شود، بیش از 215 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و کشور های مختلف جهان حضور و مشارکت دارند که از این تعداد 160 شرکت داخلی و 55 شرکت دیگر هم خارجی و از کشورهای آلمان، ایتالیا، چین، ترکیه و اسپانیا هستند.

    دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته در فضایی بالغ بر 25 هزار متر مربع در سالن های 6-7-8-9-27 و فضای باز نمایشگاهی و در چهار بخش اصلی اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات برگزار می شود و در آن کارخانجات سنگبری، معادن سنگ ، سازندگان ماشین آلات معدن و حفاری و فرآوری سنگ، تولید کنندگان ابزارآلات فرآوری معدن و صادرکنندگان و وارد کنندگان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

    قرار است همزمان با برگزاری این نمایشگاه؛ چند هیئت بازرگانی، تجاری و سرمایه گذاری از کشورهای مختلف با حضور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، ضمن بازدید از سالن ها و غرفه های نمایشگاهی؛ با تولید کنندگان، تجار، بازرگانان و انجمن های تولیدی سنگ کشورمان وارد مذاکرات تجاری شوند.

    برگزاری چند نشست تخصصی و علمی با حضور استادان دانشگاه و متخصصان با موضوعات مختلف از جمله «هنر، شهر و محیط زیست»،« چالش های سنگ»،«معماری و سیمای شهر»،« ارتقاء تکنولوژی برندیگ و استاندارد سازی»،« نگاهی به آثار معمار بزرگ اروپایی آنجلو منجاروتی» و«راز سنگ و چالش های اجرایی» و انتخاب غرفه برتر توسط اساتید معماری و طراحی داخلی؛ از جمله برنامه های جانبی دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات است.

    یافتن بازارهای جدید و توسعه صادرات مواد سنگی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مختلف جهان، تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی، بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‏های کشورمان در حوزه این صنعت برای جهانیان برخی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

    سنگ و فعالیت بر روی آن در ایران سابقه 4هزار ساله دارد و کشور ما دارای ذخایر عظیم انواع سنگ مختلف تزئینی است به نحوی که در حال حاضر ایران چهارمین ذخایر بزرگ معدن‌های سنگ جهان را در اختیار دارد.

    باید به این نکته هم اشاره کرد که در سال 1368 فقط 330 معدن در کشور وجود داشت اما امروز در کشور ما هزار و 800 معدن با 6000 کارخانه سنگبری وجود دارد با این همه ، سهم ما از صادرات سنگ‌های تزئینی ناچیز است. صادرات سنگ خام و سنگ فرآوری کشورمان حدود 200 میلیون دلار است که سنگ خام بیشترین حجم صادراتی را دارد و متاسفانه سنگ فرآوری شده، نقش بسیار کمرنگی در صادرات دارد. البته برنامه‌ریزی شده است که در یک برنامه 5 ساله این رقم به 2 میلیارد دلار افزایش یابد.

    ایران بیش از 60 میلیارد تن ذخایر مواد معدنی دارد که چهار میلیارد تن آن ذخایر سنگ‏های تزیینی است و برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا در چهارچوب اقتصاد مقاومتی، تلاش شود تا صنعت معدن را جایگزین صنعت نفت کرد.
    دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته از فردا یعنی 28 تیر تا 31 تیرماه هر روز از ساعت10 تا 18در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت