نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان ایرانی در عراق گشایش یافت

عصر نمایشگاه- با استقبال گسترده رسانه های عراق، هنرمندان و علاقه مندان هنر در عراق، نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان ایرانی با حضور وزیر فرهنگ عراق و معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گشایش یافت.

نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان ایرانی در عراق گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، 'فریاد راوندوزی' وزیر فرهنگ عراق پس از افتتاح نمایشگاه و از تابلو های هنر اصیل ایرانی موجود در آن دیدن کرد.
    راوندوزی گفت: برپایی نمایشگاه های ایرانی همچون این نمایشگاه، گامی درست در جهت گسترش و تعمیق روابط فرهنگی و هنری بین دو کشور است.
    'سیدموسی علیزاده طباطبایی' معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این مراسم ضمن تشکر از همکاری های خوب فرهنگی و هنری میان دو کشور دوست و همسایه، هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی هر چه بهتر مسوولان، هنرمندان و مردم عراق با تمدن و فرهنگ غنی ایران ذکر کرد.
    'شفیق المهدی' مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ عراق گفت: علاقه مندیم که روابط فرهنگی ایران و عراق همچنان افزایش پیدا کند.
    مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ عراق افزود: ما که از دوره ای دیکتاتور خارج شده ایم از جمهوری اسلامی ایران خواهانیم که ما را در فراموش کردن آن دوره کمک کند و از روابط فرهنگی هنری خود در عراق بیافزاید.
    این نمایشگاه گروهی با حضور 'ایرج هاشمی' مسئول گروه، استاد 'مجید آریایی نژاد' طراح، نقاش سفال و سرامیک و شیشه و گلدان، استاد 'شکرالله برومند' خوشنویس خط نستعلیق و شکسته و نقاشی خط، استاد 'رضا محمدپور' خوشنویس و 'مریم آموزی' استاد تذهیب و نگارگری برپا شده است.
    وزیر فرهنگ عراق پس از بازدید از تابلوهای ارائه شده، لوح های تقدیری به هنرمندان ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه اهدا کرد.
    این نمایشگاه با همت و همکاری وزارت فرهنگ عراق و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مرکز ایرانی دانش پژوهان شاهد در راستای پروتکل جامع فرهنگی و هنری که پیشتر بین وزارتخانه های فرهنگی دو کشور به امضا رسیده بود، برگزار شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت