جایگاه زنان در صنعت نمایشگاهی

عصر نمایشگاه- آیا زنان می‌توانند در جایگاه بالای مدیریت اجرایی در صنعت نمایشگاهی قرار گیرند؟ سارا کلر پیکتون در آخرین نسخه نشریه نمایشگاه از موضوع جایگاه زنان در صنعت نمایشگاهی صحبت می‌کند که ترجمه این مطلب را در اینجا می‌خوانیم.

جایگاه زنان در صنعت نمایشگاهی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰:۰۰

    زنان در صنعت نمایشگاهی جهانی پیشرو ایجاد تغییرات بسیار مهم هستند. احساس کلی این است که همه چیز در حال تغییر است- این صنعت یک صنعت درحال حرکت است و زنان با پیشرفت این جریان رو به رشد و ترقی هستند. اونا سیپا مدیر آموزشی شرکت MECC در این باره می‌گوید، جایگاه زنان در شبکه نمایشگاهی برای اولین بار امسال در نمایشگاه بین‌المللی هنر TEFAF مطرح شد. این یکی از ابتکارات متعدد ظهور یافته در صنعت ماست که هدف آن انعکاس صدای زنان است و توجه افراد را به تاثیر زنان در تمامی بخش‌های این صنعت جلب می‌کند.
    با هدف ادامه مباحثات مطرح شده در حواشی حضور زنان در صنعت نمایشگاهی با سه تن از بانوان تاجر مصاحبه کرده‌ایم: اونا سیپا، مدیر  توسعه کسب و کار نمایشگاه‌ها در شرکت MECC ماستریخت؛ لوسیندا داگلاس، نویسنده/ سخنگوی توانمندسازی مستقر در هلند؛ و مونیکا لی- مولر مدیر مرکز کنوانسیون و نمایشگاه هنگ‌کنگ با نام اختصاری HML.
    سیپا با تاکید بر چهره و قدرت زنان در نوآوری شبکه نمایشگاهی (که در ادامه به تصویر کشیده شده است)، گفت‌وگو را با قاطعیت این گونه آغاز می‌کند: «همبستگی مثبتی بین رهبری زنان و عملکرد کسب و کار وجود دارد و صنعت ما نیز باید این موضوع را به خوبی دریابد».  سیپا در مسیر پرورش کشف جدیدی قدم برمی‌دارد و در این باره می‌گوید: «امیدوارم استفاده از پایگاهی مانند زنان در شبکه نمایشگاهی باعث شود تا صنعت ما زن‌ها را کشف کند».
    لوسیندا داگلاس در رویداد زنان در نمایشگاه با عنوان «بله شما زنان می‌توانید» گفت در طول زندگی‌اش همیشه زنان را به فعال بودن تشویق کرده و سعی کرده که اثربخشی و نفوذ آنان را گسترش دهد.
    پیام او هماهنگ با هدف ابتکاری است که اونا این‌گونه مطرح می‌کند: «مردم برای امید داشتن، به‌ویژه بانوان، خواهان آن هستند که به نوبه خود نقشی در صنعت ما داشته باشند».
    و در مصاحبه‌ای جدید از هنگ‌کنگ، مونیکا لی- مولر در مقایسه با دیگر شهرهای آسیایی این‌گونه اظهار نظر می‌کند: «در صنعت نمایشگاهی هنگ‌کنگ بین مدیران اجرایی زن و مرد توازن بهتری می‌بینم‌ و حتی با این وجود تعداد زنانی که پست‌های بالا دارند، بسیار کم است. عدم تعادل را می‌توان به فرهنگ آسیایی و نگرش اجتماعی نسبت داد که  در آن زن‌ها به طور سنتی خانه‌دار و مردها سرپرست خانواده و صاحب درآمد هستند».
    سیپا از ابتکاراتی که توسط سازمان‌هایی مانند انجمن نمایشگاه و رویدادهای استرالیا (EEAA) در خصوص توجه به افزایش حضور زنان در نقش‌های مدیریتی صورت گرفته است، تمجید کرد‌ و افزود: «برای من لذت‌بخش است وقتی می‌خوانم که افرادی همچون لوسی دایمز مدیر عامل شرکتی مثل UBM EMEA شده است».
    سیپا به صورت دقیق‌تری بیان می‌کند که‌ «در حال حاضر در صنعت ما مسئله  برابری جنسیتی خیلی بیشتر از گذشته مطرح می‌شود». تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که‌ به طور مثال، در موفق‌ترین شرکت‌های بریتانیایی درصد زیادی از زنان در شغل‌های مدیریتی ارشد حضور دارند اما هنوز بریتانیا در مورد صنعت نمایشگاهی در سطوح بالای مدیریتی نسبت به ایالات متحده و استرالیا عقب‌تر است. 
    اونا می‌گوید: «برای حمایت از تغییر باید نگرش و فرهنگ زنان عوض شود. به اعتقاد من الگوها‌، مربیان و شبکه‌ها می‌توانند در راستای ارتقای پیشرفت زنان به کار برده شوند».
    اگر به این باورها جامه عمل پوشانده شود، او امیدوار است که با ایجاد شبکه بانوانی در صنعت نمایشگاهی مشغول به کار هستند راه جدیدی را آغاز کرده‌اند، «جایی که در آن می‌توانند  آموزش ببینند، الهام‌بخش یکدیگر باشند  و همدیگر را ملاقات کنند».
    داگلاس با جمله «‌در آکادمی سخنگویان ثبت نام کنید» زنان را ترغیب می‌کند تا جرات دیده شدن را داشته باشند. میراث خود را با جهانی تقسیم کنید که او با لبخندی قاطع فریاد می‌زند. «مقام عالی‌رتبه در یک سازمان باشید... مسئولیت‌ها را به عهده بگیرید و تقسیم کنید... خودتان را بشناسانید و یا اینکه شخص دیگری این کار را انجام خواهد داد... و با شجاعت زندگی کنید».
    علاوه بر راهنمایی‌های داگلاس و ابتکار عمل سینکا که قابل پرورش است، لی مولر اظهار کرد: «توصیه شخصی که به دیگر زنان مشغول در صنعت نمایشگاهی دارم این است که ما نه تنها با مردان، بلکه با زنان دیگر نیز در محل کار رقابت می‌کنیم».
    «ما باید خود را آماده کنیم، دانش حرفه‌ای و تجربه خود را غنی‌تر کنیم و از لحاظ احساسی باهوش باشیم. به علاوه، برای زنان شکستن سقف شیشه‌ای بدون حمایت، پذیرش و تایید از سوی مردان دشوار خواهد بود. ما باید مردان بیشتری را در مباحثه و فعالیت‌های مرتبط با برابری جنسیتی فعال کنیم.»
    اونا یک گام به عقب می‌رود تا تصویر بزرگ‌تری را تحسین کند: «آنچه که ما می‌خواهیم به دست آوریم تنها برای دیده شدن زنان نیست، می‌خواهیم صدای مدیران نمایشگاهی، مدیران اجرایی، مدیران توسعه کسب و کار و متخصصان بازاریابی و نیز تمامی همکاران بی‌نظیر دربخش ارائه خدمات را انعکاس دهیم».
    مانند اونا که با راه‌اندازی شبکه زنان در نمایشگاه معروف شد، توصیه داگلاس این است که اهل عمل باشید: «راز موفقیت این است که نقش احساسات را در زندگی خود کمرنگ کنید اما بر مبنای تصمیمات خودتان زندگی کنید».
    زمینه مشترک خود را نشان ‌‌دهید: عنصر انسانی؛ احساسات اولیه‌
    لی- مولر این‌گونه احساس می‌کند که «اگرچه درحال حاضر بیشتر زنان تحصیل‌کرده هستند، سفرهای زیادی می‌روند و مشغول تجارت‌های بین‌المللی هستند، اما اکثر آنها به جای مواجهه با مسائل خود را وفق می‌دهند، رفتار کلیشه‌ای و مبنی بر احساسات‌، تردید و عدم قاطعیت، ضعف ذهنی و دیگر برچسب‌های دروغین  برخی از مسائلی است که زنان خود را با آنان وفق می‌دهند.»
    نمایی از هنگ‌کنگ
    مونیکا لی- مولر،  مدیر HML، درباره فرصت‌های برابر گفت‌وگو می‌کند.
    در HML، 51 درصد از تیم مدیریت، یعنی قائم مقام سازمان، سران و مقامات بالا را بانوان تشکیل می‌دهند. در حقیقت، کمیته مدیران اجرایی ما متشکل از درصد بالایی از مدیران زن (حدود 56 درصد) است‌ که به طور آشکار توسط یک زن مانند خودم هدایت می‌شود.
    درحالی‌که در حال بهبود فرصت‌های برابر در محل کار هستیم، هیچ سیاست خاصی برای تخصیص سهمیه در HML وجود ندارد،‌‌ تا بدین ترتیب هر دو جنس برای رسیدن به مقام‌های بالاتر تشویق و یا کمک شوند. با این وجود، با تضمین عدم تبعیض جنسیتی، ناتوانی، وضعیت خانواده، نژاد، سن طی پروسه استخدام، بسته حقوق پیشنهادی، ارتقا‌ و پاداش مزایا و تمام سیاست‌های مربوط به استخدام نیروی انسانی، با کارکنان عادلانه رفتار می‌شود.
    سهم مدیران زن و مرد در سطح مدیریت ارشد در سازمان ما، نشان‌دهنده این واقعیت است که کیفیت رهبری در زنان و مردان به طور یکسان وجود دارد.

     

    مترجم: سمیه مردانه

    منبع:  exhibitionworld

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت