از قدیمی‌ترین رویداد تجسمی ایران تا اولین تجربه نمایشگاه

عصر نمایشگاه- از «صد اثر صد هنرمند» قدیمی ترین رویداد تجسمی ایران تا «انگاره» اولین تجربه نمایشگاه عکس گروه ایماژ در کنار چهارمین حراج آثار هنری و چندین نمایشگاه هنری دیگر، کار خود را در پایان هفته آغاز می کنند.

از قدیمی‌ترین رویداد تجسمی ایران تا اولین تجربه نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، تئوفیل گوتیه منتقد هنری قرن نوزدهم و از نظریه پردازان مکتب هنر برای هنر می گوید: هنر فقط برای این است که زیبا باشد و هر چیزی که مفید باشد دیگر نمی تواند زیبایی خود را حفظ کند؛ زندگی‏ پر از آلام و رنج هاست و تنها چیزی که ما را می‏تواند تسلی ببخشد «زیبایی» است.

    گالری های تهران از عصر جمعه، پنجم مردادماه میزبان نمایش آثار جدید هنرهای تجسمی هنرمندان جوان و پیشکسوت کشور است.

    * «صد اثر، صد هنرمند» در گالری گلستان
    بیست و ششمین «صد اثر صد هنرمند» با حضور 184 هنرمند از چهار نسل معاصر هنر ایران عصر جمعه ١٢ مرداد در گالری گلستان آغاز به کار می‌کند.
    لیلی گلستان، طراح و برگزار کننده این نمایشگاه خاص موفق شده است این رویداد را از سال 1371 به طور مستمر در همه مرداد ماهها در گالری گلستان برگزار کند.
    در قدیمی‌ترین رویداد تجسمی ایران، آثاری از بهمن محصص، فریده لاشایی، رضا مافی، محمدعلی ترقی جاه، سیراک ملکونیان، هوشنگ پزشک نیا، محمد احصایی، ایرج زند، ابراهیم حقیقی، میشا شهبازیان، صادق تبریزی، بهمن نیکو، علی گلستانه و شهریار احمدی حضور دارد و تا سی ام مردادماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 به نمایش درخواهد آمد.

    *«چهارمین حراج آثار هنری» در گالری آرتیبیشن
    چهارمین حراج آثار هنری با حضور آثاری از هنرمندان احمد اسفندیاری، صادق تبریزی، علی گلستانه، کیخسرو خروش، ناصر اویسی، بهمن بروجنی، بهرام دبیری، مهرداد محب علی، آرمان استپانیان، کامبیز درم بخش، هادی فدوی، شهریار احمدی، جمشید سماواتیان و علی جمشیدی روز پنجشنبه 11مرداد از ساعت 16 مرداد در گالری آرتیبیشن واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیۀ ارشاد، کوچۀ دیباج، کوچۀ دریا، پلاک 6 برگزار خواهد شد.

    *«انگاره» در گالری ایده پارسی
    این نمایشگاه شامل 26 اثر از 20 عکاس گروه ایماژ است که از سال 1394 تشکیل شده و اولین نمایشگاه رسمی خود را تجربه می کند.
    در بخشی از توضیح نمایشگاه آمده است: این مجموعه در دو شاخه پرتره اجتماعی و طبیعت ارائه شده و فارغ از سبک و شیوه‌ ای خاص، تنها بازتاب دهنده یک ایده و انگاره بنیادی در ثبت جهان پیرامون ماست.
    نمایشگاه «انگاره» روز جمعه 12مرداد ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری ایده پارسی افتتاح و تا 17 مرداد ادامه خواهد داشت.
    گالری ایده پارسی در خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه ‌راه نشاط ، کوچه اله‌ وردی آذر، پلاک 28 واقع شده است.

    *«بعد رفتن» در گالری سایه
    عکس‌هایی از گلناز حسن زاده، جاوید تفضلی، سما صفایی و سعید عامری با عنوان «بعد رفتن» روز جمعه 12مرداد ماه درساعت 17 در گالری سایه افتتاح و تا 17 مرداد ماه همه روزه از ساعت 11 تا 20 در محل این گالری واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم به نمایش گذاشته می‌شود.

    *«نقاشی آبرنگ» در گالری شکوه
    نمایشگاه نقاشی آبرنگ فروغ رشیدی روز جمعه 12 مرداد در گالری شکوه افتتاح می‌شود و تا 17 مرداد ماه از ساعت 16 تا 20 برپا است.
    نشانی گالری شکوه در فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 است.

    *«دیالکتیک» در گالری فرمانفرما
    نمایشگاه نقاشی آثار امیررضا فقیهی با عنوان «دیالکتیک» 12 مرداد ماه در گالری فرمانفرما افتتاح می شود و تا 26 مرداد ماه برقرار خواهد بود.
    او در بخشی از استیتمنت (بیانیه نمایشگاه) خود سوال و دغدغۀ اصلی ذهنش را بیان می‌کند، «مرداب تحجر یا گرداب تجدد؟ به راستی در این بازیِ تکراری کدام یک برندۀ میدان است؟»
    گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی 2، همه‌روزه به غیر از دوشنبه ها از ساعت 12 تا 22 و روزهای جمعه از ساعت 12 تا 22 میزبان هنردوستان است.

    *«بدون عنوان» در گالری سیحون
    نمایشگاه آمیزه نقاشی، حجم و موسیقی از نینا رستگار با نام «بدون عنوان» از جمعه 12 مرداد در گالری سیحون برپا می‌شود.
    این هنرمند در این آثار اعتراض خود را از تبعیض و آزارهای جسمی و روانی نشان داده است و در معرفی این نمایشگاه آمده است: من و تو نمی‌دانیم چگونه بر خود و دیگری با کلاممان که ساده‌ترین اما مهم‌ترین ابزار ارتباطی ماست، ضربه می‌زنیم، خوب نگاه کن! کلام تو فکر توست؛ حواسمان باشد! زخمی نزنیم که حاصل دردش خود ما باشیم.
    این نمایشگاه تا 17 مرداد ماه در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت