با حضور جمعی از هنرمندان سلیمانیه و سنندج؛

نمایشگاه بین‌المللی نقاشی در سنندج گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین‌المللی نقاشی با حضور جمعی از هنرمندان سلیمانیه عراق و شهر سنندج در این شهر گشایش یافت.

نمایشگاه بین‌المللی نقاشی در سنندج گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، مدیر گالری دیار که نخستین گالری خصوصی غرب کشور و برگزار کننده این نمایشگاه برون مرزی است، چهارشنبه شب در آئین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه نقاشی گالری دیار با همکاری گالری هفت رنگ سلیمانیه با نمایش 45 اثر از هنرمندان سنندج و سلیمانیه دایر شده است.

    حسن انجمن با اشاره به اینکه آثار 30 نفر از هنرمندان سلیمانیه و 15 هنرمند شهر سنندج در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان است، گفت: بازدیدکنندگان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر می‌توانند از نمایشگاه دیدن کنند.

    وی یادآور شد: نمایشگاه بین‌المللی نقاشی گالری دیار سنندج از دهم تا چهاردهم مردادماه جاری در معرض دید علاقمندان است.

    وی عنوان کرد: از اینکه توانسته‌ایم ارتباطی با سلیمانیه عراق برگزار کنیم مایه خرسندی هنرمندان شهر سنندج است و این نخستین نمایشگاه برون مرزی است که در این گالری برپا شده است.

    ارتباط و پیوند بین هنرمندان سنندج و سلیمانیه قابل تحسین است
    مدیر گالری هفت رنگ سلیمانیه نیز در آئین گشایش این نمایشگاه گفت: هر زمانیکه به سنندج سفر می‌کنم به دلیل ارتباط و پیوند خوب هنرمندان این شهر با هنرمندان عراق تصور کرده‌ام که در سلیمانیه هستم و این ارتباط صمیمانه بین هنرمندان قابل تحسین و ارزشمند بوده است.

    بختیار سعید با بیان اینکه گالری هفت رنگ در سلیمانیه عراق طی سه سال اخیر 65 نمایشگاه در برپا کرده است، افزود: این نمایشگاهها در قالب فردی و گروهی برپا شده است و تعدادی از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاهها از هنرمندان سنندجی بوده‌اند.

    وی یادآور شد: همواره سعی کرده‌ایم از طُرُق مختلف ارتباط عمیق و نزدیکتری با هنرمندان سنندج برقرار کنیم و برپایی نمایشگاه کاریکاتور با حضور کاریکاتوریست‌های سنندج در سلیمانیه عراق در این راستا انجام شده است.

    وی با بیان اینکه 30 تابلوی این نمایشگاه متعلق به هنرمندان جوان سلیمانیه است، گفت: امیدوارم این ارتباط و پیوند بین هنرمندان پایدار بماند.

    در ادامه این مراسم هادی ضیاء‌الدینی، فردین صادق ایوبی، سیداسماعیل حسینی، عدنان برزنجی و علی جولا از هنرمندان و فعالان فرهنگی شهر سنندج و سلیمانیه عراق نیز به بیان مطالبی در خصوص جایگاه هنر و هنرمندان در جامعه پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت