تهران میزبان نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل می شود

عصر نمایشگاه- بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل ،با حضور شرکت های داخلی و خارجی از ۲۴ تا ۲۷ مرداد به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین اللملی تهران برگزار می شود.

تهران میزبان نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این نمایشگاه با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت ایران ، شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، با حمایت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران و به همت شرکت پیشگامان صنعت مبلمان پرشیا ( فیپکو ) برگزار خواهد شد.
    با توجه به شعار سال 97 ،اولویت های اصلی برگزاری نمایشگاه حمایت از تولید داخلی مبلمان با رویکرد صادراتی است و کالاهایی چون مبلمان کلاسیک ، مبلمان مدرن ، مبلمان کودک و نوجوان ،کالای خواب و......درنمایشگاه مزبور ارائه و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت .
    یاد آور می شود: مهمترین هدف از برپایی این نمایشگاه فراهم کردن بستری برای ارتقای سطح کمی و کیفی طراحی، تولید، فروش و صادرات تولیدات ومحصولات ایرانی است.
    این نمایشگاه تنها نمایشگاه بین المللی در صنعت مبلمان منزل است که همه مشارکت کنندگان آن دارای هویت و شناسنامه شغلی معتبر هستند.
    این نمایشگاه در فضایی به وسعت 40 هزار مترمربع در حالی آغاز به کار می کند که بالغ بر 300 شرکت داخلی و خارجی از کشور های چین، بلژیک، اسپانیا،ترکیه، تایوان(نمایندگی های داخلی) و.......آخرین توانمندی خود را در معرض نمایش می گذارند و علاوه بر حضور پر رنگ در نمایشگاه با یکدیگر به رقابتی سالم می پردازند.
    همچنین در این نمایشگاه از هیات های تجاری کشور های نامبرده برای بازدید از نمایشگاه دعوت می شود و امید می رود این تعاملات به امضای تفاهم ‌نامه‌های همکاری و البته اجرایی منجر شود.
    ایجاد نوآوری در عرصه تولید یا خدمات، گریدبندی محصولات، برگزاری مسابقه ارزیابی محصولات برتر، نظرسنجی و ...... از دیگر برنامه های این دوره نمایشگاه خواهد بود.
    صنعت مبلمان در کشور بیش از 30 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و بیش از 8% از اشتغال بخش تولید به صنعت مبلمان تعلق دارد.
    صنعت مبلمان از صادرات 30 میلیون دلاری در سال 1391 به 9 میلیون در سال 1396 رسیده است.
    صنعت مبلمان یکی از سه صنعت نخست بین صنایع کوچک دنیاست و جزو صنایع کوچک بسیار سودده و زودبازده در صورت مطلوب بودن وضعیت بازار محسوب می ­شود.
    گردش مالی این صنعت در جهان بیش از 400 میلیارد دلار در سال است و صادرات آن در جهان بازاری بیش از 150 میلیارد دلاری دارد که متاسفانه کشور ما با وجود داشتن بازاری بزرگ و وجود انبوهی از فعالان، سهم کوچکی از این بازار دارد.
    ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشورمان در این صنعت بسیار بیش از این است.
    آثار و مدارک باستان شناسی به جای مانده از فرهنگ های کهن در سرزمین­ های گوناگون خاورمیانه و آسیای غربی نشان می­ دهد که صندلی به عنوان وسیله ­ای برای نشستن از هزاران سال پیش به شکل­ های گوناگون وجود داشته است. یکی از نمونه­ های اولیه این نوع صندلی­ های اولیه، چهارپایه­ ای ساده است که از این نوع چهارپایه ­ها برای نشستن استفاده می­ شده است.
    مدارک موجود نشان می­ دهد که قدیمی ­ترین چهار پایه موجود درمنطقه خاور نزدیک باستان از حفریات باستان شناسی تپه چشم علی در جنوب شرق تهران (شهرری) در کاوش­ های اریک اشمیت در سال­های 6-1934 به دست آمده است. این چهارپایه که متعلق به نیمه دوم هزاره ششم پیش از میلاد است با مخلوطی از گل رس و شن و کاه ساخته شده است.
    خمیره و پوشش آن قرمز رنگ است و در بخش پیش از تاریخ موزه ملی ایران نگهداری می­ شود. این چهار پایه طوری ساخته شده است که به لحاظ وزن و استحکام به راحتی می­ تواند وزن انسان را تحمل کند.
    اما قدیمی­ ترین نمونه صندلی در ایران، در نقش برجسته­ ای بر مهره­ای از جنس سنگ یمانی آبی رنگ از دوره عیلام نقش شده است. در این میان بهترین نمونه­ های مبلمان، تخت و صندلی در ایران باستان مربوط به دوره هخامنشی است. متاسفانه اصل این آثار در کاوش های باستان شناسی بدست نیامده است، لیکن نمونه ­هائی از تخت وصندلی بر روی نقوش برجسته­ ­های تخت جمشید نظیر: صحنه بارعام داریوش در خزانه تخت جمشید، صحنه خشایار شاه نشسته بر تخت شاهی و یا نقوش بالای آرامگاه داریوش در نقش رستم بارها مشاهده می­شود.
    از دوره اسلامی و در میان نمونه ­های بدست آمده از کاوش ­های باستان شناسی، می­ توان به یک قطعه صندلی سفالی با تکنیک قالبی با رنگ فیروزه ­ای اشاره نمود که در هر ضلع نمای آن یک طاق ­نما وشش پایه به شکل نیم تنه شیر دارد. این قطعه از گرگان بدست آمده و متعلق به قرن ششم هجری است.
    بنابراین می ­توان گفت استفاده از مبلمان در ایران از دوران باستان تا دوران معاصر در انحصار طبقه حاکم و بزرگان بوده است و استفاده از این عنصر تجملاتی در واقع از دوره قاجار و پس از آن در عصر پهلوی کم­­کم مورد استفاده طبقه مرفه قرار گرفته و آنگاه در بین سایر اقشار جامعه متداول شد.
    بنابراین گزارش در ایران دو اتحادیه درودگران و مبل­سازان و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فعالیت می ­کنند. در اتحادیه درودگران20 هزار نفر و در اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان 500 هزار نفر مشغول فعالیتند و تا 8.5 درصد اشتغال کشور با این صنعت گره خورده است.
    آمارها نشان می ­دهد که70 هزار نفر در صنعت مبلمان کشور مشغول به کار هستند که 56 هزار نفر در واحدهای صنفی و بقیه در واحدهای صنعتی فعالیت دارند.
    سرانه مصرف مبلمان در کشورهای توسعه یافته 223 دلار و میانگین جهانی آن 64 دلار است.
    مصرف سرانه مبلمان در ایران کمی بالاتر از متوسط جهانی است.
    سهم ایران از بازار 147 میلیارد ‌دلاری جهان(75 درصد)، کمتر از 50 میلیون دلار(25 درصد)، یعنی رقم بسیار ناچیز 03. 0 درصد است که در صورت مرتفع شدن موانع تولید و صادرات، می‌توان در یک برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت میزان تولید را افزایش داد و سهم ایران را در بازار جهانی به 200 و 500 میلیون دلار در کوتاه‌مدت و میان‌مدت و یک میلیارد دلار در بلندمدت افزایش داد.
    آمارهای جهانی نیز نشان می دهد که چین، آلمان و ایتالیا بزرگترین صادرکنندگان مبلمان در جهان هستند و 31 درصد از مجموع صادرات مبلمان دنیا به چین مربوط می‌شود. کشورهای هلند، آمریکا و مکزیک دیگر صادرکنندگان بزرگ مبلمان در سطح جهان به شمار می­روند.
    در حال حاضر حدود 60 هزار واحد صنعتی و صنفی به تولید و عرضه انواع مبلمان در کشور مشغول هستند و در مجموع می‌توان گفت بیش از 8% از اشتغال کشور به این بخش مربوط می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت