راهنمای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی؛

کیپ تاون، شهر مادر

عصر نمایشگاه- شهر بندری کیپ تاون واقع در آفریقای جنوبی معروف به «شهر مادر» که در زبان آفریقایی آن را «کاپستات» می‌نامند، دومین شهر پرجمعیت این کشور (با حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر) پس از ژوهانسبورگ است.

کیپ تاون، شهر مادر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»،‌کیپ تاون همچنین به دلیل استقرار مجلس نمایندگان، شهر قانونگذاری آفریقای جنوبی به شمار می‌رود. این شهر به دلیل بندرگاه، مناظر زیبا، کوه «تیبل ماونتین» و دماغه امید نیک شهرت جهانی دارد. در سال 2014 شورای بین‌المللی انجمن‌های طراحی صنعتی کیپ تاون را به عنوان «پایتخت طراحی جهان» معرفی کرد. نخستین نشانه‌های زندگی که در این شهر کشف شده، مربوط به 12 تا 15 هزار سال قبل است. کیپ تاون مرکز اقتصادی استان کیپ غربی، دومین مرکز اقتصادی آفریقای جنوبی و سومین شهر اقتصادی قاره آفریقا به شمار می‌رود. مرکز بین‌المللی همایش‌های کیپ تاون (CTICC) با فضایی بالغ بر 121 هزار فوت مربع محل اصلی برگزاری نمایشگاه‌ها در این شهر است. در نزدیکی این مرکز تعداد زیادی هتل و رستوران وجود دارد. در این نوشته برخی اطلاعات و ویژگی‌های مهم این شهر را که آگاهی از آن برای فعالان صنعت نمایشگاهی ضروری است، معرفی می‌کنیم.

    مالیات ارزش افزوده
    در کیپ تاون مالیات ارزش افزوده 14 درصد است که برای هر نوع فروشی اعمال می‌شود، هر چند مشارکت‌کنندگان در برخی موارد می‌توانند از پرداخت آن معاف شوند.
    حمل و نقل
    مدت زمان حمل هوایی از آمریکا حدود 5 روز و حمل دریایی از سواحل شرقی آمریکا حدود 35 روز و از سواحل غربی تا 55 روز به طول می‌انجامد. ترخیص گمرکی تا 10 روز طول می‌کشد. توصیه می‌شود، مشارکت‌کنندگان از کالاهایی که حمل می‌شوند، عکس تهیه و آن را به اسناد گمرکی پیوست کنند. این امر کار ترخیص را تسهیل می‌کند.
    تلفن همراه
    معمولا خرید یک سیم کارت اعتباری گزینه مناسبی است. برای خرید سیم کارت اعتباری، مشارکت‌کنندگان باید گذرنامه و مدرک اقامت در هتل را ارائه کنند.
    زباله
    معمولا جمع‌آوری زباله در هزینه اجاره فضای غرفه محاسبه می‌شود. استفاده از غرفه‌های یک بار مصرف معمول نیست اما برای چنین غرفه‌هایی در صورتی که پس از جمع‌آوری در محل مخصوص زباله‌ها قرار داده شوند، هزینه‌ای منظور نمی‌شود.
    برق
    در کیپ تاون از برق 220 ولت استفاده می‌شود. برای استفاده از پریزها دستگاه شما باید دارای سه شاخه برق باشد. در غیر این صورت آداپتور به همراه داشته باشید.
    تلفن‌های ضروری
    شماره تلفن 214182852 برای تماس با اداره پلیس و شماره 10177 برای تماس با اورژانس در نظر گرفته شده است.
    فرهنگ
    دست دادن آرام و طولانی‌مدت، اگر با هر دو دست انجام شود، بسیار مهم و مناسب است. در زمان دست دادن، حفظ ارتباط چشمی اهمیت دارد. بهتر است اجازه دهید ابتدا افراد بزرگ‌تر سر صحبت و احوالپرسی را باز کنند. در گفت‌و‌گوهای کوتاه درباره ارتباطات نژادی، فقر و سیاست حرف نزنید. رعایت ادب و نزاکت در این فرهنگ اهمیت زیادی دارد، بنابراین از شوخی‌کردن پرهیز کنید.
    پذیرایی
    در نمایشگاه‌های کیپ تاون، پذیرایی خیلی متداول نیست اما برخی غرفه‌های بزرگ ممکن است فضایی به این امر اختصاص دهند و از بازدیدکنندگان با نوشیدنی و بیسکوئیت پذیرایی کنند. غذاهای مورد علاقه معمولا شامل «بیلتونگ» و «دروورس» (دو غذای محلی که از گوشت نمک‌سود تهیه می‌شوند)، انواع بیسکوئیت، چیپس و ساندویچ است. برخی مراکز نمایشگاهی از مشارکت‌کنندگان می‌خواهند تا از یک شرکت رسمی برای خدمات پذیرایی استفاده کنند. نوشیدنی‌ها هم معمولا شامل قهوه، سودا و آب است. صبحانه کاری قبل از شروع به کار نمایشگاه و ناهار و شام کاری نیز معمول است، هر چند برگزاری شام کاری رسمی‌تر است.
    زبان
    در جامعه تجاری کیپ تاون زبان انگلیسی رواج دارد. بنابراین می‌توانید علائم، برچسب‌ها، کارت ویزیت و بروشورها را فقط به زبان انگلیسی چاپ کنید.
    رفتار و لباس کارکنان
    در نمایشگاه‌های تجاری پوشیدن لباس‌هایی با رنگ ملایم توصیه می‌شود. کارکنان زن نباید دامن کوتاه یا پیراهن بدون آستین بپوشند. خالکوبی روی بدن هم باید پوشیده شود.
    سایت‌ها
    مرکز بین‌المللی همایش‌های کیپ تاون (CTICC) با 121 هزار فوت مربع فضای نمایشگاهی، محل اصلی برگزاری نمایشگاه در کیپ تاون است. انجمن بین‌المللی خدمات نمایش و همایش (IFESNET) بستر ارتباط بین مشارکت‌کنندگان و دیگر منابع مورد نیاز جهت حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را فراهم می‌کند. انجمن نمایشگاه‌ها و همایش‌های آفریقای جنوبی (EXSA) نماینده مراکز نمایشگاهی، غرفه‌سازان، شرکت‌های خدماتی و صنایع وابسته به شمار می‌رود.
    نصب و برچیدن غرفه
    در مرکز بین‌المللی همایش‌های کیپ تاون اتحادیه کارگری وجود ندارد. مشارکت‌کنندگان می‌توانند غرفه را خود نصب کنند یا نیروی کار مستقلی برای انجام آن انتخاب کنند. دستمزد نیروی کار غیر‌حرفه‌ای 2 دلار در هر ساعت است. این رقم برای نیروی کاری که از طریق شرکت غرفه‌ساز محلی معرفی می‌شود، 25 دلار در هر ساعت است.
    توصیه‌ها و اطلاعات عمومی
    انگلیسی یکی از 11 زبان رسمی در آفریقای جنوبی است. ممکن است در ارتباط با کارگران با مشکل مواجه شوید. پس مطمئن شوید مسئول سالن برای صحبت با کارگران در زمان نصب غرفه حضور داشته باشد.
    بهتر است از قبل هتل خود را رزرو کنید. برای پخش موسیقی در غرفه باید هزینه مربوطه را بپردازید.  در کیپ تاون بیشتر نمایشگاه‌های تجاری برای بازدید عموم آزاد است، هر چند در موارد نادری ممکن است برخی نمایشگاه‌ها عنوان «فقط تجاری» داشته باشند. حمل و نقل عمومی در آفریقای جنوبی از شرایط مناسبی برخوردار نیست، بنابراین بهتر است از تاکسی‌های فرودگاه استفاده کنید. در داخل شهر بهترین وسیله سفر، تاکسی است اما بهتر است قبل از حرکت درباره نرخ کرایه صحبت کنید.
    در آفریقای جنوبی زنان از موقعیت بالایی در تجارت برخوردار نیستند، بنابراین ممکن است با مدیران ارشد زن شرکت شما همچون مردان رفتار نشود.  مهم است که هنگام دریافت یا ارائه کارت ویزیت یا هر چیز دیگر، آن را با دو دست انجام دهید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت