رئیس امور کتابخانه‌های شهرستان خدابنده خبر داد

برپایی نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان خدابنده

عصر نمایشگاه- رئیس امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده گفت: به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه نمایشگاه‌های کتاب در سراسر نقاط شهرستان خدابنده برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان خدابنده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، سیدمهدی موسوی اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه نمایشگاه‌های سراسری کتاب با وجود کتب متنوع در مضامین مذهبی و آئینی در شهرستان خدابنده برپا می‌شود.

    وی از برپایی نمایشگاه‌های کتاب در سراسر شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و مطبوعات اقدام می‌شود.

    رئیس امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده با اشاره به وجود 12 باب کتابخانه عمومی در شهرستان خدابنده عنوان کرد: چهار کتابخانه روستایی و هفت باب کتابخانه شهری و نیز یک باب کتابخانه سیار در این شهرستان در راستای ارائه خدمات کتابخانه‌ای فعالیت می‌کنند.

    وی با بیان لزوم راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در راستای رسیدن به استاندارد عنوان کرد: به لحاظ عضو و تعداد کتابدار در سال جاری توسط نهاد کتابخانه‌ها تعریف شده که هر کتابدار 625 نفر از اعضای کتابخانه‌ها را پشتیبانی کند.

    موسوی با اشاره به اینکه استقبال از کتابخانه‌های روستایی در شهرستان خدابنده مطلوب است، خاطرنشان کرد: با وجود استقبال بسیار خوب روستاییان از کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های روستایی برگزار می‌شود.

    وی از اجرای طرح اهدای کتاب در مدارس شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: در راستای جذب دانش‌آموزان به مطالعه کتاب به اهدای کتاب در برخی از مدارس روستایی اقدام می‌شود.

    رئیس امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده با اشاره به اهمیت اشاعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی عنوان کرد: در این راستا نشست‌های متعدد کتاب‌خوان در شهرستان خدابنده برگزار می‌شود.

    وی با بیان برگزاری نشست‌های تخصصی، مدرسه‌ای و عمومی کتاب‌خوان تصریح کرد: در هر یک از نشست‌های برگزار شده، کتاب‌های منتشر شده توسط علاقه‌مندان با ارائه چکیده کتاب معرفی می‌شود.

    موسوی به کمبود فضای کتابخانه‌ای در شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: با استفاده از طرح ایجاد کتابخانه‌های روستایی با بهره‌گیری از فضاهای مازاد، کتابخانه‌های روستایی راه‌اندازی می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه کتابخانه شهر قیدار وضعیت نامناسبی دارد، گفت: به دلیل قدمت بالای این کتابخانه در حال حاضر وضعیت فضای کتابخانه‌ای شهر قیدار مطلوب نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت