نمایش صنایع‌دستی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در تهران

عصر نمایشگاه- هنرمندان صنعتگر مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هنرهای دست‌ساز خود را در سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در تهران عرضه می‌کنند.

نمایش صنایع‌دستی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا ، پروانه حیدری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ، با اشاره به برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی در تهران از سوم تا نهم شهریور، اظهارکرد: در این نمایشگاه، هنرمندان صنعتگر سراسر کشور در 500 غرفه آثار صنایع دستی استان های خود را به نمایش می‌گذارند.

    وی از اختصاص 9 غرفه صنایع دستی به هنرمندان صنعتگر کرمانشاهی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد چهار غرفه بصورت رایگان در اختیار هنرمندان صنعتگر مناطق زلزله زده کرمانشاه قرار داده شده تا بتوانند هنرهای دست ساز خود را عرضه کنند.

    معاون صنایع دستی استان اضافه کرد: چهار نفر از نمایندگان هنرمندان صنعتگر مناطق زلزله زده در غرفه‌های 31 تا 34 سالن‌های 10 و یازده نمایشگاه در فضایی بالغ بر 21 متر مربع برخی از تولیدات صنایع دستی این مناطق را همچون گیوه، احجام چوبی، البسه محلی و... عرضه می‌کنند.

    وی اضافه کرد: هم‌چنین غرفه‌های 18 تا 20 سالن‌های 8 و 9 نمایشگاه در فضایی 40 مترمربعی به عرضه دیگر محصولات صنایع دستی استان کرمانشاه همچون جاجیم بافی، گلیم بافی، آئینه کاری و نقاشی روی شیشه اختصاص یافته است.

    حیدری تصریح کرد: علاوه بر این غرفه‌ای دیگر را به هنرمندان صنعتگر "نودشه" به عنوان شهر ملی گیوه و روستای "فش" به عنوان دهکده ملی سازهای سنتی اختصاص داده‌ایم تا تولیدات خود را بصورت ورکشاپ برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه به نمایش درآورند.

    وی اضافه کرد: در کنار غرفه‌های صنایع دستی، غرفه سیاه چادر را نیز برپا خواهیم کرد تا به پخت، عرضه و معرفی غذاها، شیرینی‌ها و نان های محلی استان بپردازد.

    معاون صنایع دستی استان ساعت بازدید از نمایشگاه را طی روزهای یادشده از ساعت 10 صبح تا 18 عصر اعلام کرد.

    وی همچنین با اشاره به برگزاری شب‌های فرهنگی کرمانشاه درجزیره کیش از دوم تا پنجم شهریور افزود: در این جشنواره نیز هنرمندان صنعتگر کرمانشاهی در هشت غرفه به عرضه آثار صنایع دستی استان می‌پردازند.

    به گفته این مسئول، حضور در نمایشگاه صنایع دستی "چیت گر" تهران و نمایشگاه سراسری صنایع دستی ارومیه از دیگر فرصت های عرضه هنرهای دستی استان در این ایام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت