مدیرعامل شهرآفتاب در آیین گشایش استالکس ۲۰۱۸ عنوان کرد:

نیاز صنعت نمایشگاهی ایران به حمایت‌های یارانه‌ای دولت

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شهر آفتاب در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت نمایشگاهی نیاز این صنعت را به حمایت‌های یارانه‌ای، مورد تاکید قرار داد.

نیاز صنعت نمایشگاهی ایران به حمایت‌های یارانه‌ای دولت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، محمد رئوف قادری در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت نمایشگاهی در شهر آفتاب با بیان این که استالکس 2018 علاوه بر معرفی تجربه ها و رونمایی از توانمندی‌ها، فرصتی برای گفت‌وگو بین کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت نمایشگاهی و نقد نقاط قوت و ضعف این صنعت است، اظهار کرد: این رویداد فرصتی است که  فعالان صنعت نمایشگاهی به مرور عملکرد 50 ساله این صنعت بپردازند و هم اندیشی به منظور ارتقاء توانمندی این صنعت را تقویت کنند.

    مدیرعامل شهر آفتاب با تاکید بر این که وضعیت پیش رو که استکبار جهانی جنگ اقتصادی تمام و عیاری را علیه ایران تشدید کرده، توجه به ظرفیت های اقتصادی داخلی را اهمیت دوچندان بخشیده است، گفت: ریشه‌یابی مشکلات و ضعف‌های صنعت نمایشگاهی یکی از مهمترین بخش‌های رویدادهایی همچون استالکس 2018 است و فعالان این صنعت در فرصتی که فراهم شده است باید آسیب شناسی جدی در مورد کمبودها و نقاط ضعف صنعت نمایشگاهی انجام دهند و برای مشکلات راه چاره پیدا کنند.
    قادری با بیان این که رویکردهای ناهماهنگ و دوگانه به صنعت نمایشگاهی یکی از آفت های مهم این صنعت است، تصریح کرد: صنعت نمایشگاهی با توجه به نقش مهمی که در توسعه کشور به عهده دارد باید در مورد آن به گونه ای برنامه ریزی کنیم که کمتر تحت تاثیر مسائل و حاشیه های سیاسی داخلی و سیاست های خصمانه استکباری قرار گیرد.
    وی دولتی بودن اقتصاد ایران را بزرگترین مشکل و چالش کشور دانست و افزود: فعالیت های مختلف اقتصادی و از جمله صنعت نمایشگاهی با تصمیم سازی های غیراصولی و برنامه ریزی های ناهماهنگ دولتی دست به گریبان است و با وجود گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، دولت هنوز آمادگی واگذاری بخش های اثرگذار اقتصادی به بخش خصوصی را ندارد.
    مدیرعامل شهر آفتاب حمایت های یارانه‌ای از صنعت نمایشگاهی را یکی از نیازهای اساسی این صنعت برشمرد و اظهار کرد: این حمایت ها از سوی کشورهایی که صنعت نمایشگاهی را به مسیری برای توسعه خود تبدیل کرده اند به شدت وجود دارد ولی در کشور ما دولت یا از صنعت نمایشگاهی حمایت یارانه ای نمی کند یا اگر حمایتی شود بسیار اندک و ناموثر است.
    وی تصریح کرد: وقتی دولت از صنعت نمایشگاهی هیچ حمایتی نمی کند، حداقل انتظار می رود برای این صنعت دست‌انداز ایجاد نکند.
    قادری در ادامه  به تشریح ظرفیت ها و برنامه های آتی شهرآفتاب پرداخت و اظهار کرد: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با هدف ایجاد یک بستر گسترده برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در سطح خاورمیانه ایجاد شده اما تاکنون فقط 20 درصد آن به بهره‌برداری رسیده است. ساخت 12 سالن بزرگ نمایشگاهی، مجموعه فرهنگی ورزشی، شهر بازی، هتل و مراکز اقامتی، سالن‌های متنوع همایش با گنجایش‌های مختلف بخش‌هایی از برنامه‌های توسعه شهر آفتاب است. وی در پایان با تاکید بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهر آفتاب خاطرنشان کرد: تهران به دلیل نقش مهمی که در اقتصاد کشور به عهده دارد به چنین منطقه‌ای نیازمند است  و این منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند تردد بازرگانی خارجی به ایران را تسهیل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت