برگزاری دومین جلسه ساماندهی، ارزیابی و صدور مجوزهای نمایشگاهی استان فارس

عصر نمایشگاه- دومین جلسه ساماندهی، ارزیابی و صدور مجوزهای نمایشگاهی استان فارس روز سه شنبه مورخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ در محل ساختمان اداری شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار شد.

برگزاری دومین جلسه ساماندهی، ارزیابی و صدور مجوزهای نمایشگاهی استان فارس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، این جلسه با حضور جناب آقای مهندس موسوی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس و دبیر شورای ساماندهی، ارزیابی و صدور مجوزهای نمایشگاهی استان فارس، جناب آقای مهندس شرفی رئیس خانه صنعت و معدن فارس، جناب آقای مهندس ساداتی رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس جناب آقای مهندس قادری کارشناس نمایشگاهی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس جناب آقای مهندس یزدان بخش مسئول واحد تولید گمرک شیراز در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، جناب آقای مهندس رئیسی سرپرست شورای گفتگوی اتاق بازرگانی فارس و سرکار خانم طهماسبی پژوهشگر و مدیریت راهبردی در بخش صنایع دستی کانون زنان اتاق بازرگانی فارس، جناب آقای مهندس خسروی معاون اجرایی شرکت نمایشگاه بین المللی فارس و سرکار خانم ها عباس زاده، احمدزاده، یکه باش و اسدی کارشناسان نمایشگاه های داخلی و سرکار خانم هاشم پور کارشناس روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار شد.

    حاضرین در جلسه به ارائه پیشنهاد و راهکاری برای ایجاد سیاست های تشویق در جهت حضور بنگاه های اقتصادی استان در نمایشگاه‌های تخصصی، تشریح موقعیت های جدید فضای نمایشگاهی برای معرفی توانمندی ها و امکانات عمومی استان و تشریح تاثیر وضعیت اقتصادی کشور بر نمایشگاه ها پرداختند.

    مهندس موسوی به عنوان دبیر جلسه در ابتدا با معرفی اجمالی شورای راهبردی و دلایل تشکیل و شرح وظایف آن و در مورد شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس، امکانات، ساختار، جایگاه و رتبه کشوری، سیاست‌ها ، عضویت شرکت در انجمن نمایشگاههای جهان و ایران و صاحب رأی بودن توضیحاتی بیان داشت.

    وی همچنین در ادامه، روند برگزاری نمایشگاه ها را با توجه به شرایط موجود رو به رشد دانستند و در خصوص اجرای مصوبات جلسه اول شورای راهبردی، دعوت و میزبانی شش هیأت تجاری خارجی و پیگیری مجوز 37 نفر با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در رابطه با فروش کالای پرزنت شده در پایان هر نمایشگاه نام برد و حضور استانداری فارس در افتتاحیه نمایشگاه ها و همکاری و ارتباط نمایشگاه با کارگروه صادرات استان را از نکات قابل توجه برگزاری نمایشگاه ها برشمرد.

    مهندس ساداتی با اشاره به شرایط حال حاضر کشور برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی را سخت دانست و افزود انتظار داریم تمامی اعضا ، تشکل ها، نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی با نمایشگاه همکاری داشته باشند.

    در ادامه مهندس قادری با اشاره به لزوم برگزاری منظم شورای راهبردی، در مورد پیشنهاد برگزاری نمایشگاه صنایع خلاق استان و مکاتباتی که با اداره میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد استان انجام شده مطالبی بیان داشت.

    مهندس رئیسی نیز به روابط خوب اتاق بازرگانی و نمایشگاه اشاره کرد و از برگزاری نمایشگاه های خارج از سایت نمایشگاه بین المللی ابراز نارضایتی کرد و افزود با توجه به دستور صریح وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت دستگاههای دولتی نباید تسهیلاتی جهت برگزاری نمایشگاه ها خارج از سایت های نمایشگاهی مهیا کنند.

    در این جلسه مهندس یزدان بخش پیرامون آمادگی همکاری گمرکات استان فارس در راستای سیاست های اتخاذ شده شورای راهبردی در خصوص برگزاری نمایشگاهها سخنانی بیان داشت.

    در پایان جلسه خانم طهماسبی از مشکلات برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و اینکه برگزار کنندگان این نمایشگاه ها باید تایید صلاحیت بشوند سخن گفت و در جهت محقق شدن این اهداف اعلام همکاری با نمایشگاه را ابراز داشت و مهندس خسروی در پاسخ به ایشان به دو نمایشگاه کتاب و صنایع دستی که توسط سازمان‌های مربوط به خود اجرا می‌شوند اشاره کرد و در این خصوص توضیحاتی ارائه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت