جزئیات مهم لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه

از تشکیل وزارت انرژی تا تقویت سازمان محیط زیست

عصر نمایشگاه:متن پیشنهادی لایحه برنامه ششم توسعه تنظیم شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور امروز منتشر شد.

از تشکیل وزارت انرژی تا تقویت سازمان محیط زیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ماین نیوز، در متن پیشنهادی لایحه برنامه ششم توسعه که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تنظیم شده است، به بخش معدن و صنایع معدنی به خاص و ویژه اشاره‌‌ای نشده است و این موضوع برخی نگرانی‌های قبلی نسبت به کم‌توجهی و حتی بی‌توجهی به این حوزه را در برنامه ششم توسعه تقویت می‌کند.

    گفتنی است برنامه ششم در حال بررسی در دولت و احتمالا ارائه آن در روزهای ابتدای دی ماه به مجلس است.

    از جمله مهمترین نکات مطرح شده در متن پیشنهادی لایحه برنامه ششم توسعه که بی‌ارتباط با بخش معدن و صنایع معدنی هم نیست، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    - تا پایان سال اول برنامه، وزارت انرژی از محل تفکیک ماموریت‌ها، وظایف و موسسات و شرکتهای مرتبط با بخش انرژی از وزارت نیرو و همچنین ادغام با وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آب از محل تجمیع ماموریت‌های امور آب به همراه سازمان ها و شرکتهای وابسته از وزارت نیرو، سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست، با تجمیع تمامی منابع، امکانات و اختیارات موجود تشکل و زیر نظر رئیس جمهوری اداره می شود.

    - سازمان حمایت منحل، تمام وظایف بازرگانی وزارتخانه‌های صنعت و جهاد کشاورزی به وزارت اقتصاد ملحق می شود.

    - تشکیل سازمان توسعه روابط اقتصادی خارجی از محل ادغام سازمان توسعه تجارت، سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران.

    - واگذاری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی به بخش خصوصی.

    - انحلال سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و انتقال وظایف حسابرسی آن سازمان به سازمان حسابرسی و سایر وظایف به اتحادیه ها و صنوف مربوط.

    - تشکیل بانک جدید دولتی کسب‌وکار کوچک

    - کاهش 15 درصدی حجم دولت و ممنوعیت هرگونه استخدام

    - ادامه گرانی آب و انواع سوخت تا سال 99: بنابر پیشنهاد ستاد برنامه ششم به دولت، با تصویب شورای اقتصاد، قیمت آب، حامل‌های انرژی و سایر کالاها و خدمات یارانه‌ای با رعایت ملاحظات اجتماعی و اقتصادی و حفظ مزیت نسبی و رقابتی برای صنایع و تولیدات، بتدریج تا سال 1399 اصلاح می‌شود.

    - کاهش 50 درصدی معافیت‌های مالیاتی: سازمان مدیریت پیشنهاد کاهش 50 درصدی مجموع معافیت مالیاتی و حقوق ورودی را تا پایان برنامه ششم توسعه به دولت داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت