حضور استارتاپ ها در نمایشگاه شهر گردشگر

عصر نمایشگاه- حضور استارتاپ ها در نمایشگاه شهر گردشگر بار دیگر این نکته را به ما گوشزد کرد که کسب و کارهای نوپا نقش اساسی در توسعه گردشگری ایفا می کنند.

حضور استارتاپ ها در نمایشگاه شهر گردشگر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه » به نقل از مهر ، گردشگری در ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم تاثیر گذار است. بر اساس مطالعات انجام شده به ازای هر 6 نفر گردشگر خارجی که وارد کشور شود، یک شغل و به ازای هر 25 گردشگر داخلی نیز یک شغل ایجاد می شود.

    گردشگری به خصوص زمانی که سود فعالیت‌های دیگر بخش های اقتصادی در حال کاهش باشد، جایگزین مناسبی برای آن‌ها و راهبردی برای توسعه خواهد بود.

    همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که بخش گردشگری به ازای هر دلار درآمد حاصله اشتغال بیشتری را نسبت به سایر بخش ها ایجاد می کند. به همین دلیل بسیاری از سیاست‌گذاران، توسعه گردشگری را سیاستی مطلوب برای کاهش بیکاری در مناطقی می دانند که در سایر بخش های اقتصادی فرصت های شغلی اندکی دارند.

    نمایشگاه شهر گردشگر چند روزی است که در سایت نمایشگاهی ایران مال واقع در منطقه 22 تهران در حال برگزاری است و هر روزه پذیرای بازدیدکنندگان از تاریخ 4 لغایت 7 شهریور از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر خواهد بود.

    استارتاپ ها در نمایشگاه شهر گردشگر

    آشنایی هر چه بیشتر ظرفیت ها و امکانات موجود در صنعت گردشگری، جهانگردی، هتلداری و صنایع وابسته و آشنایی بیشتر گردشگران و مسافران داخلی و خارجی با جاذبه های گردشگری مخصوصا در استان های بکر و ناشناخته از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه شهر گردشگر عنوان شده است. ایجاد زمینه های تعامل میان ارگان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی در شاخه گردشگری، شناسایی مشکلات، موانع و نقاط قوت و ضعف موجود در این حوزه و ارتقای جایگاه این صنعت در میان مسئولان دولتی و مردم از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه به شمار می رود.

    از آنجایی که گردشگری به عنوان یکی از منابع درآمد و ایجاد اشتغال در سطح ملی می تواند رهیافتی برای توسعه اقتصادی در قلمرو ملی باشد، برگزاری چنین نمایشگاه هایی در ایران می تواند به رشد مضاعف این صنعت کمک کند (نمایشگاه شهر گردشگر، گامی نوین در جهت توسعه اقتصادی).

    حضور برخی استارتاپ ها در نمایشگاه شهر گردشگر نشان از این موضوع دارد که تاثیر استارت‌آپ‌ها بر آینده صنعت گردشگری کشور بسیار کلیدی است، زیرا این مدل کسب و کارها، نقش بسزایی بر بدنه اقتصاد کشور دارند. امروزه استقبال مردم از اپلیکیشن ها و نرم‌افزارهای آنلاین که در روند سرعت بخشیدن به زندگی روزمره مردم مؤثرند، خوب بوده و این کسب‌وکارهای نوظهور در بسیاری از شهرهای بزرگ ایران رشد خوبی داشته‌اند.

    استارتاپ‌ها علاوه بر اشتغال‌زایی برای بسیاری از جوانان، موجب پویایی و افزایش خلاقیت‌ها و مهارت‌های آنان می شوند که بی‌شک صنعت گردشگری به دلیل ماهیت فرابخشی و جذاب بودن موضوعات می‌تواند سهم بالایی از ایجاد این استارتاپ ها در روند توسعه ملی کشور داشته باشد.

    استارتاپ‌ها به عنوان پایگاهی برای معرفی و ارائه ایده های فعالان حوزه گردشگری نقش مهمی ایفا می‌کنند که از این طریق می توان جذب سرمایه و حمایت های مالی را تامین کرد. در واقع بهره گیری صحیح از استارت آپ ها در صنعت گردشگری سبب افزایش میزان سرمایه گذاری و بهبود کسب و کارهای کوچک در روستاها می شود.

    حضور استارتاپ ها در نمایشگاه شهر گردشگر نیز می تواند با ماهیت خلاقیت‌محور خود باعث رونق شکوفایی ظرفیت بالقوه اقتصاد این صنعت شود به نحوی که این شرکت های نوپا با نگرش تازه‌ای که به اقتصاد و اشتغال دارند، بازارهای کسب و کارهای جدید را گسترش می دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت