نمایشگاه دائمی صنایع دستی در آستارا افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه دائمی صنایع دستی آستارا با هدف معرفی خلاقیت های هنرمندان مربوطه در مدرسه تاریخی داریوش این شهرستان دایر شد.

نمایشگاه دائمی صنایع دستی در آستارا افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرنمایشگاه » به نقل از ایرنا ،  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا روز جمعه در آئین گشایش این نمایشگاه گفت: نبود محل عرضه ثابت آثار دستی از دغدغه های هنرمندان بود و این نمایشگاه، بخشی از کاستی های بازار کار آنها را جبران می کند.
    داریوش ملک زاده افزود: یک هزار تخته و عدد گلیم، جاجیم، کیف دستی و مسافرتی، خورجین، تابلو فرش سنتی، لباس محلی، نازک کاری چوب و عروسک کاموایی در این نمایشگاه از ساعت 9 تا 14 و 16 تا 21 در معرض دید قرار گرفته است.
    وی با تقدیر از همکاری اداره های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در راه اندازی این نمایشگاه اضافه کرد: 10 مجسمه چوبی اثر زنده یاد ناصر وثوقی پزشک و پیکرتراش آستارایی و 50 تابلو اسناد ثبتی، اداری و ملکی این شهرستان با قدمتی نزدیک به 100 سال نیز در معرض دید قرار گرفته است.
    وی ادامه داد: آثار دستی با قیمت مناسب به فروش می رسد و کلاس های آموزشی گلیم بافی و لباس های سنتی نیز در نمایشگاه دایر است.
    فرماندار آستارا نیز در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: برندسازی در هویت صنایع دستی و توسعه کسب و کار مهم است و تولیدات متنوع و با کیفیت در آستارا، به دلیل خصوصی بودن مکان تولید، مغفول مانده است.
    یونس رنجکش افزود: سرمایه گذاران بخش صنایع دستی باید با روش های نوین بازاریابی، زمینه ارائه تولیدات را در بازارهای داخلی و خارجی فراهم و مسئولان امر، بستر آشنایی سرمایه گذاران و هنرمندان با بازار کار را آماده کنند.
    مدرسه تاریخی داریوش آستارا در سال 1310 ساخته و بعدها در فهرست آثار ملی ثبت شد و قدیمی ترین کتابی که از آستارا در آن یاد شده، حدودالعالم به تالیف سال 372 هجری قمری است.
    شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و یک هزار هنرمند صنایع دستی در آن فعال است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت