نمایشگاه صنایع دستی ایران در مسکو گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاهی از آثار هنری و صنایع دستی ایران با عنوان «ایران اسرارآمیز؛ گشتی در باغ خیال» در چارچوب هفته فرهنگی ایران در مسکو گشایش یافت.

نمایشگاه صنایع دستی ایران در مسکو گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، «مهدی سنایی» سفیر تام الاختیار ایران در روسیه، «ابوذر ابراهیمی ‌ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و «یلنا تیتوا» رئیس موزه صنایع دستی روسیه از جمله مقامات حاضر در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بودند.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت که همکاری های دو کشور در حوزه فرهنگی باید به مانند همکاری های سیاسی و امنیتی گسترش یابد.
    سنایی با بیان اینکه توسعه همکاری های فرهنگی می تواند منجر به رشد روزافزون همکاری های اقتصادی و سیاسی دو کشور شود، افزود: از اینکه چنین نمایشگاهی همزمان با سفر رئیس جمهوری روسیه به تهران در مسکو برگزار می شود، خرسندیم و از دست اندرکاران آن تشکر می کنیم.

    ** هنرمندان ایرانی با پروژه ایران هراسی مقابله می کنند
    رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در مراسم افتتاحیه با پرداختن به جایگاه هنر در ایران و درآمیختن آن با معنویت اظهار داشت که برگزاری این گونه مراسم ها نه تنها باعث توسعه روابط فرهنگی دو کشور می شود، بلکه بر گسترش روابط روزافزون مردم ایران و روسیه نیز تاثیر بسزایی دارد.
    ابراهیمی ترکمان با بیان اینکه هنر یکی از بهترین راه های ارتباطی میان جوامع و شناختن مردم دیگر کشورهاست، اظهار داشت: امروز هنرمندان ایران با دل و جانشان به اینجا آماده اند تا دل های مردم ایران و روسیه را به هم نزدیک کنند.
    وی با بیان اینکه غربی ها به دنبال اجرای پروژه ایران هراسی هستند، گفت: هنرمندان ما اینجا آمده اند تا نشان دهند ایرانی ها در طول تاریخ پیام آور صلح در جهان بوده اند.
    رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: در طول این هفته، هنردوستان روس به خوبی مشاهده خواهند کرد که تا چه اندازه پروژه ایران هراسی که از سوی غرب دنبال می شود، بی ارزش و کوچک است.
    رئیس موزه صنایع دستی روسیه نیز در سخنانی کوتاه اظهار داشت که ایران دارای فرهنگ و هنری بی نظیر و کهن است و از اینکه در روسیه میزبان هنرمندان ایرانی هستیم، بسیار خوشحالیم.
    به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که از روز دوشنبه به مدت یک هفته در خیابان دلگاتسکایا تری مسکو دایر است، آثاری همچون فرش، گلیم، خاتم کاری، نقاشی، مینا کاری روی کاشی و بشقاب، سفالگری، ملیله کاری روی نقره، قلم زنی روی چرم، خوش نویسی و خطاطی به نمایش درآمده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت