نمایشگاهی از صنایع دستی ایران در مسکو افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه صنایع دستی ایران با عنوان «ایران اسرارآمیز؛ گشتی در باغ خیال» در چارچوب هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه افتتاح شد.

نمایشگاهی از صنایع دستی ایران در مسکو افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴:۰۰
  • نمایشگاهی از صنایع دستی ایران در مسکو افتتاح شد
  • نمایشگاهی از صنایع دستی ایران در مسکو افتتاح شد
  • نمایشگاهی از صنایع دستی ایران در مسکو افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، در چارچوب هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، نمایشگاهی از آثار هنری و صنایع دستی ایران با عنوان «ایران اسرارآمیز؛ گشتی در باغ خیال» با حضور مهدی سنایی، سفیر و قهرمان سلیمانی، رایزن فرهنگی ایران در روسیه، ابوذر ابراهیمی‌ ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یلنا تیتاوا، رییس موزه صنایع دستی و هنرهای ملی روسیه، هنرمندان ایرانی و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران افتتاح شد.

سنایی ـ سفیر ایران در روسیه ـ در سخنانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: همکاری‌های دو کشور در حوزه فرهنگی باید به مانند همکاری‌های سیاسی و امنیتی گسترش پیدا کند.

او با بیان اینکه گسترش همکاری‌های فرهنگی می‌تواند منجر به رشد روزافزون همکاری‌های اقتصادی دو کشور شود، افزود: از اینکه چنین نمایشگاهی همزمان با سفر رییس‌جمهوری روسیه به تهران در مسکو برپا می‌شود، خرسندیم و از دست‌اندرکاران آن تشکر می‌کنیم.

هنر یکی از بهترین راه‌های ارتباطی میان جوامع و شناختن مردم دیگر کشورهاست

ابراهیمی‌ترکمان ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ـ هم در سخنان خود در این مراسم، به جایگاه هنر در ایران و درآمیختن آن با معنویت اشاره و اضافه کرد: برگزاری اینگونه مراسم‌ نه تنها باعث توسعه روابط فرهنگی دو کشور می‌شود، بلکه بر گسترش روابط روزافزون مردم ایران و روسیه نیز تأثیر بسزایی دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، هنر را یکی از بهترین راه‌های ارتباطی میان جوامع و شناختن مردم دیگر کشورها دانست و بیان کرد: امروز هنرمندان ایران با دل و جانشان به اینجا آمده‌اند تا دل‌های مردم ایران و روسیه را به هم نزدیک کنند.

وی با اذعان بر اینکه غربی‌ها به دنبال اجرای پروژه ایران‌هراسی هستند، ولی هنوز نتوانسته‌اند ایران را منزوی کنند، ادامه داد: هنرمندان ایرانی اینجا آمده‌اند تا نشان دهند ایرانی‌ها در طول تاریخ پیام‌آور صلح در جهان بوده‌اند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: در طول این هفته، هنردوستان روس به خوبی مشاهده خواهند کرد که تا چه اندازه پروژه ایران هراسی که از سوی غرب دنبال می‌شود، بی ارزش و کوچک است.

ایران دارای گنجینه بسیار غنی و ممتاز در منطقه و جهان است

یلنا تیتاوا ـ رییس موزه صنایع دستی و هنرهای ملی روسیه ـ نیز در ادامه این مراسم، بیان کرد: ایران دارای فرهنگ و هنری بی‌نظیر و کهن است و از اینکه در روسیه میزبان هنرمندان ایرانی هستیم، بسیار خوشحالیم. ایران دارای گنجینه بسیار غنی و ممتاز در منطقه و جهان است.

او با اشاره به فرهنگ و جایگاه غنی ایران در منطقه و جهان خواستار توسعه همکاری‌های فرهنگی خصوصاً آثار تاریخی و موزه‌ای شد و گفت: ما تجربه همکاری با بسیاری از کشورها و آمادگی کامل داریم تا با ایران به صورت ویژه ارتباط و تعامل داشته باشیم.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، 12 تا 18 شهریورماه به همت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ روسیه و با هماهنگی سفارت ایران در این کشور، در شهرهای مسکو و اوفا برگزار می‌شود. در طول برگزاری هفته ایران در روسیه، برنامه‌های مختلفی توسط گروه‌های موسیقی و هنرمندان فعال در زمینه صنایع دستی، قهوه خانه و سفره خانه سنتی، نقالی، کتاب آرایی برگزار می‌شود و محصولات ایرانی به نمایش در خواهند آمد.

در این نمایشگاه که از روز دوشنبه (12 شهریورماه) به مدت یک هفته در مسکو دایر است، آثاری همچون فرش، گلیم، خاتم کاری، نقاشی، مینا کاری روی کاشی و بشقاب، سفالگری، ملیله کاری روی نقره، قلم زنی روی چرم، خوش نویسی و خطاطی به نمایش درآمده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت