نمایشگاه گروهی تصویرسازی در ارومیه گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه گروهی تصویرسازی «آغاز» با آثاری از دانشجویان رشته گرافیک دانشگاه سما و آموزشکده فنی دختران ارومیه شامگاه امروز /۱۵ شهریور/ در نگارخانه میلان ارومیه گشایش یافت و تا ۲۲ همین ماه پذیرای علاقه مندان است.

نمایشگاه گروهی تصویرسازی در ارومیه گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، مسوول برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: الهام نوروزی، پریسا نادری، دریا حیدری، رقیه ابراهیمی، سودا یوسف نژاد و ژیلا عبدالهی آثار خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.
    ندا ابراهیمی افزود: شیرین رضایی منش، فائزه آسایش، فاطمه حدیثی، فاطمه سلیمان زاده، فاطمه نوری، کلثوم دست مردی، مرجان بیتار، مرضیه اسماعیلی‌‌و منا تیموری دیگر هنرمندان جوان این نمایشگاه هستند.
    وی با اشاره به اینکه ابتدا 'درخت آرزوها'، 'شعر روباه و زاغ' و چند موضوع تخیلی در طول ترم تحصیلی به منظور تسلط بر تکنیک های تصویرسازی در دانشگاه تمرین شد، اضافه کرد: دانشجویان با هدف خلق آثار جدی، ابتدا برای شخصیت های داستان های مورد علاقه خود شخصیت پردازی کردند و پس از آن فضاسازی متناسبی انجام دادند.
    وی ادامه داد: دانشجویان به پرهیز از کپی برداری و خلق ایده نوین و خلاقانه در تصویرسازی ها توصیه شدند.
    ابراهیمی بیان کرد: برگزاری این ‌نمایشگاه به شناخته شدن دانشجویان در بازار کار و ایجاد انگیزه در آنان برای خلق آثار موفق تر منجر می شود.
    وی با بیان اینکه تصویرسازی اشتیاق کودکان را برای خواندن داستان ها بیشتر می کند، افزود: این هنر نوآموزان و دانش آموزان را به کتابخوانی علاقه مند می کند و در آموزش مفاهیم علمی و زیباسازی محیط های آموزشی کاربرد وسیعی دارد.
    تصویرگری یا تصویرسازی، نقاشی روایی و از شاخه هنر کاربردی است که همراه یا بدون متن برای نمایش و درک بهتر یک موضوع، مفهوم یا احساس خلق می شود.
    تصویرگری از یک سو ارتباط نزدیک با ادبیات دارد و عناصر محتوایی خود را از ادبیات وام می‌گیرد و از سوی دیگر به نقاشی وابسته است و عناصر دیداری بیان خود را با وام گرفتن از نقاشی بیان می‌کند.
    تفاوت اصلی تصویرگری با نقاشی، هدفمند بودن آن برای کاربرد مشخص، در نظر گرفتن مخاطب و سفارش ‌دهنده است و از این نظر شباهت زیادی با طراحی گرافیک دارد.
    نقاشی‌های داخل کتاب‌های کودک و روی جلد کتاب‌های بزرگسال، نقاشی‌های روی پوسترهای تبلیغاتی و اقلام تجاری، داستان‌های مصور (کمیک استریپ)، طراحی‌ها و نقاشی‌های داخل مجلات و روزنامه‌ها از جمله تصویرگری های رایج است.
    نمایشگاه گروهی تصویرسازی «آغاز» از ساعت 17 تا 21 به آدرس ارومیه، خیابان مولوی، خیابان امین خیابان ارمغان، خیابان ارغوان نگارخانه میلان برای بازدید علاقه مندان دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت