خبرنامه چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی منتشر شد

عصر نمایشگاه- نخستین شماره نشریه چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌ گیاهان دارویی معاونت علمی و با همکاری ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان این معاونت منتشر شد.

خبرنامه چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی منتشر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) نخستین شماره خبرنامه خود را به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌ گیاهان دارویی معاونت علمی و با همکاری ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان این معاونت منتشر کرد.

    این نشریه که شهریورماه سال جاری در 8 صفحه به انتشار رسیده است شامل گفتار و نوشتاری از سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

    سورنا ستاری در گفتاری که با عنوان «تاک تنومند طب وطن» به چاپ رسیده است نگاهی کلان به توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی دارد. قاضی‌زاده هاشمی نیز گفتاری انتشاریافته  که در آن رونق سلامتی در جامعه نیازمند همراهی طب ایرانی و مدرن عنوان‌شده است.

    محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌ گیاهان دارویی و طب سنتی  معاونت علمی و نیز دبیر چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی)  طی یادداشتی که در نخستین نشریه خبری این رویداد منتشرشده است به خلاقیت اخلاق‌مند در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی پرداخت.

    «برقرار و پرطرفدار» عنوان یادداشت پرویز کرمی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی است که در این نشریه به انتشار رسید.

    در بخش دیگری از این نشریه خبری به بخش‌های مختلف چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به تفکیک پرداخته شده است. از جمله این بخش‌ها نمایشگاه، سلامتکده، فن بازار، هربراتوم، جشنواره دانش آموزی، انتشارات و غیره است.

    در نخستین شماره از نشریه چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) گزارشی از تأثیر حمایت از کالای ایرانی بر رشد و گسترش این عرصه به انتشار رسیده است.

    در این گزارش با مجید ولدان مدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛ امیرحسین جمشیدی مشاور رییس سازمان غذا و دارو و نیز فاطمه عسگری عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور به گفت‌وگو نشسته‌اند.

    نقش عرصه‌های گیاهان دارویی، فرآورده‌های گیاهی و طب ایرانی در اشتغال، موضوع گزارش دیگری است که در این نشریه به چاپ رسیده است. این گزارش با گفت‌وگوهایی با علیرضا خسروی استاد دانشگاه تهران، عباس پورمیدانی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان قم و همچنین  حسین رضایی زاده رییس مرکز رشد طب ایرانی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران همراه است.

    نگاهی اجمالی بر سه دوره گذشته جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) همراه با نیم نگاهی به دوره چهارم، گزارش بعدی انتشار یافته در این نشریه را تشکیل می‌دهد. در آخر نیز با جدولی که با رویکرد گیاهان دارویی تنظیم شده است همراه هستیم.

    نخستین شماره نشریه چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌ گیاهان دارویی معاونت علمی و با همکاری ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان این معاونت منتشر شد.

    چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، 21 تا 24 آبان ماه 97 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت