ایران فارما درواز‌های برای ورود به دنیای صادرات

۱۴۰ شرکت خارجی از ۲۴ کشور در نمایشگاه ایران فارما

عصر نمایشگاه- نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما؛ سومین نمایشگاه کتب علوم پزشکی و دارویی و دومین نمایشگاه رسانه‌های سلامت محور؛ در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

۱۴۰ شرکت خارجی از ۲۴ کشور در نمایشگاه ایران فارما
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از میزان، احمد شیبانی (رییس سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران)، با بیان اینکه علیرغم تمام هجمه‌های موجود نمایشگاه ایران فارما برگزار می‌شود عنوان داشت: با تمام تحریم‌ها حدود 140 شرکت خارجی از 24 کشور از جمله کانادا؛ اتریش؛ سوییس؛ امارت متحده عربی و ... در نمایشگاه حضور دارند که برای ما اتفاق ارزشمندی است و نشان از جایگاه دارویی ایران در جهان دارد.

    وی اضافه کرد: در نمایشگاه ایران فارما امسال 360 شرکت داخلی حضور و مشارکت بسیار جدی دارند.

    شیبانی گفت: بیش از 900 پروانه برای گیاهان دارویی در حال حاضر صادر می‌شود که نشان از پتانسیل موجود در این زمینه است و برگزاری طلای سبز هفتم با نمایشگاه بین المللی ایران فارما نشانگر این ظرفیت است.

    رییس نمایشگاه ایران فارما همچنین اظهار داشت: با وجود همه مشکلاتی که صنعت داروسازی دچار آن است، اما نمایشگاه بین المللی ایران فارما نمودی از توانمندی صنعت داروسازی است.

    وی با اشاره به این مطلب که پیش از انقلاب اسلامی 75 درصد از دارو‌ها از کشور‌های دیگر وارد میشدند، اما در حال حاضر تنها 3 درصد دارو‌ها وارداتی هستند و بقیه دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شوند؛ نمایشگاه ایران فارما را درواز‌های برای ورود به دنیای صادرات دانست.

    در ادامه  محمدرضا زرگرزاده (رییس کمیته قوانین و مقررات سندیکا و عضو هیئت مدیره سندیکا) شعار ایران فارمای امسال را " تولید ملی؛ نگاه جهانی و توسعه پایدار" دانست و اظهار داشت: در سالی که لبه تیز تحریم‌ها با این که ادعا می‌شود به حوزه دارو مربوط نمی‌شود، اما کاملا این حوزه را هدف گرفته؛ ما برگزار کننده نمایشگاهی هستیم که نشان از توانمندی ما در صنعت داروسازی است.

    مرتضی خیرآبادی (عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران) از دیگر حاضران در این جلسه با اشاره به این مطلب که برخلاف بسیاری از ادعا‌ها مبنی بر عدم تحریم دارویی ایران بسیاری از شرکت‌های دارویی که با ایران همکاری داشته اند بعد از تحریم‌ها همکاری شان را قطع کرده اند؛ گفت: امروز نمایشگاه ایران فارما می‌خواهد نشان دهد که وضعیت دارویی ایران چگونه است و چطور ترامپ و امریکا درباره عدم تحریم دارویی دروغ می‌گویند.

    وی ایران را خودکفا در عرصه تولید دارو دانست، اما تاکید کرد برخی از مواد اولیه باید از کشور‌های دیگر وارد ایران شوند که تحریم‌ها در بسیاری از موارد در این زمینه مشکلاتی را به وجود آورده است.

    مهرشاد کاظمی (معاون امور فرهنگی و رسانه­ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، رییس شورای سیاست­گذاری سومین نمایشگاه کتاب­های تخصصی علوم دارویی، پزشکی و دانشگاهی و رییس دومین نمایشگاه رسانه­‌های تخصصی سلامت محور) هم ضمن تقدیر ار برگزاری رویدادی چند جانبه که فرهنگ و صنعت را در کنار یکدیگر قرار داده است؛ گفت: تجربه دو سال اخیر برگزاری نمایشگاه کتاب و رسانه در نمایشگاه ایران فارما نشان داده است ناشران و مخاطبان از نمایشگاه تخصصی بیشتر استقبال می‌کنند.

    کاظمی عنوان داشت: از تمام ناشران کتب پزشکی و دارویی برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است و نمایندگان دو ناشر بین المللی هم در این نمایشگاه حاضر هستند.

    معاون امور فرهنگی و رسانه­ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ از تخصیص صد میلیون تومان یارانه خرید کتاب برای دانشجویان برای خبر داد.

    شادمهر راستین (دبیر اجرایی سومین نمایشگاه کتاب ایران فارما و دومین نمایشگاه رسانه‌های سلامت محور) هم در ادامه این نشست ضمن بیان این مطلب که سال گذشته نمایشگاه ایران فارما پایه گذار تشکیل انجمن صنفی کتب علوم پزشکی و دارویی شد از تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران حوزه سلامت خبر داد و گفت: امسال این امید و توانایی را داریم که انجمن صنفی خبرنگاران حوزه سلامت را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کلید بزنیم.

    چهارمین نمایشگاه ایران فارما، سومین نمایشگاه کتب علوم پزشکی و داروی و دومین نمایشگاه رسانه‌های سلامت محور و هفتمین همایش طلای سبز از دوم تا چهارم مهرماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت