«عمان هلث»

از جذب بیمار با ذائقه‌ تند توسط هندی‌ها تا تلاش ایران برای عرضه دارو و تجهیزات پزشکی ارزان

عصر نمایشگاه- سرزمینی که معروف به سوئیس کشورهای خاورمیانه است با توازن در سیاست بین المللی و رفاه اجتماعی این روزها میزبان "عمان هلث" شده است نمایشگاهی که ایرانیان داروهای ارزان و پرطرفدار در کشورهای عربی را به همراه تجهیزات پزشکی خود به رخ رقبا می کشانند.

از جذب بیمار با ذائقه‌ تند توسط هندی‌ها تا تلاش ایران برای عرضه دارو و تجهیزات پزشکی ارزان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، در زیر نقشه ایران این روزها کشوری به برگزاری نمایشگاهی اقدام کرده است که محصولات آن یک شاخصه متفاوتی را با خود به همراه دارد و آن تجهیزات پزشکی است.

    ملزومات پزشکی و تجهیزات سلامت محور ایرانی برخلاف تولیدات دیگر وطنی آنقدر از جایگاه بالایی برخوردار است که حتی عنوان می‌شود مثلا مانیتورهای تخت‌های ویژه در ایران از برترین های حوزه سلامت در دنیا هستند.

    با این وجود ایران در مسیر رقابت با کمپانی‌های بزرگ دارویی و تجهیزات پزشکی شرایط آسانی ندارد، ولی چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در معرفی محصولات ایران کمک شایانی کنند به خصوص که در روند جدید - صادرات تجهیزات پزشکی ایران نیز ده برابر شده است.

    در این رابطه مهندس پاکرخ یکی از فعالان شرکت کننده در عمان هلث نسبت به استقبال کشورهای عربی برای استفاده از دارو و تجهیزات پزشکی ایرانی تاکید می‌کند و به تسنیم می‌گوید: عرب‌ها بیشتر دنبال داروهای خاص، هورمونی و مُسکن های ضد درد هستند.

    معاون بازرگانی و فروش شرکت داروسازی سها هلال با اشاره به استقبال عرب‌ها از داروی متفورمین این شرکت داروسازی که برای عارضه قند خون مورد استفاده قرار می گیرد، ادامه می دهد: برخی شرکت‌های عربی حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز پیگیر صادرات محصولات ایران به اروپا و حتی آمریکا هستند.

    پاکرخ افزود: سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر نیز با نمایش تولیدات خود در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی اعم از 100 قلم دارو و 20 قلم تجهیزات پزشکی توانمندی‌های خود در عرصه تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و خدمات پزشکی عمان به معرض دید عموم گذاشته است.

    وی با تشریح استقبال و همچنین شناخت عرب ها از محصولات دارویی ایران ادامه می دهد: آنها با وجود شرایط تحریم و خروج آمریکا از برجام - اصرار بر همکاری با ایران در حوزه های دارو و تجهیرات پزشکی دارند.

    پاکرخ علت استقبال کشورهای عربی از دارو و تجهیزات پزشکی ایرانی را به دو دلیل ارزانی و کیفیت عنوان کرد و تصریح می‌کند: به هر حال این کشورها همانطور که در زمینه رفاه اجتماعی مردم خود در این چند سال تلاش کردند بسیار هم در زمینه کیفیت داروها که اتفاقا دسترسی خوبی هم به برندهای اروپایی و آمریکای دارند، توجه دارند و از مهمترین علت انتخاب آنها استانداردهای مطلوب محصولات ایرانی است.

    در نمایشگاه عمان هلث که بالغ بر 18 کشور جهان شرکت کردند برخی کشورهایی نظیر هند و تایوان تلاشهای بسیاری برای جذب بیمار کرده اند.

    همچنین در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و خدمات پزشکی عمان که از سوی وزیر بهداشت کشور عمان افتتاح شد، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی - سفیر ایران در عمان نیز حضور یافت و ضمن بازدید از این نمایشگاه با حضور در برخی غرفه های جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: استقبال بسیاری از محصولات دارویی ایرانی در کشور عمان می‌شود و لذا ضروری است تا شرایط مناسبی برای توسعه همکاری‌ها و تعاملات هلال‌احمر با عمان فراهم شود.

    وی همچنین از مدیران سفارت ایران در مسقط خواست تا شرایط مناسبی را برای سازمان و شرکت‌های تابعه ایجاد کنند و در امر صادرات و همکاری با شرکت‌های عمانی تسهیلاتی را در نظر بگیرند.

    جذب گردشگر با غذا و ماساژ به سبک هندیها

    همچنین در غرفه های هند – سرزمین هفتاد و دو ملت که بیشتر به‌مثابه جذب گردشگر شده بود، هندی ها با پرداختن به پتانسیلهای گردشگری از جمله گردشگری سلامت بر توان طبیعت و فرهنگ غذایی خود چنان تکیه زده بودند که کمتر رخ می داد که بازدیدکنندگان دست خالی از غرفه های آنان بیرون روند.

    تکنولوژیهای جدید و کوچک راهکار تایوانیها برای جذب بیمار

    تایوانی ها نیز همچون هم مسلک های چشم بادامی خود در جنوب شرق آسیا تکیه خود را بر تولید تجهیزات نوین پزشکی متمرکز کرده بودند تا افراد به خصوص عرب ها که همیشه و به دلیل نوع سبک زندگی و غذایی خود دچار نارسایی دیابت، فشار خون و قلبی هستند بتوانند با دستگاههای بسیار کوچک وضعیت سلامت قلبی و شریان خونی خود را کنترل کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت