عضوکمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

اعلام آمادگی مجلس برای تصویب قوانین حمایتی از صنعت نمایشگاهی

عصر نمایشگاه- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز نمایشگاهی تاکید کرد: مجلس می‌تواند برای حمایت از صنعت نمایشگاهی تمام توان و ظرفیت خود را در اختیار متصدیان این صنعت قرار دهد.

اعلام آمادگی مجلس برای تصویب قوانین حمایتی از صنعت نمایشگاهی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه به نقل از روابط  عمومی روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی،سیدفرید موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز نمایشگاهی گفت:  از آنجا که وظیفه بازاریابی و معرفی محصولات، در چرخه تولید بر عهده صنعت نمایشگاهی قرار دارد؛ حمایت از این صنعت می تواند به ارتقای تولید و صادارت کشور کمک کند. از این رو مجلس آمادگی دارد؛ مصوبات جدیدی برای حمایت از صنعت نمایشگاهی به تصویب برساند .


    سید فرید موسوی درباره نقش صنعت نمایشگاهی در اقتصاد اظهار کرد: صنعت نمایشگاهی جزو حلقه‌های حمایتی از تولید به حساب می‌آید. امروز که اقتصاد ایران با چالش‌های جدی مواجه است، اولویت‌دهی به حمایت از صنعت نمایشگاهی می‌تواند در رشد تولید موثر باشد. او افزود: یکی از راهکارهای حمایت از تولید به افزایش بازارهای نهایی مربوط می‌شود و بر این اساس است که واحدهای تولیدی بادوام می‌مانند. حال وظیفه بازاریابی و معرفی محصولات، در چرخه تولید بر عهده صنعت نمایشگاهی قرار دارد. ارتقای تکنولوژی، به‌روزرسانی ماشین‌آلات، مخاطب‌شناسی، حرکت به سمت استانداردهای جهانی و ... از دیگر وظایفی است که صنعت نمایشگاهی بر عهده دارد و تحقق آن‌ها جز از طریق صنعت نمایشگاهی میسر نیست .

    موسوی درباره حمایت از صنعت نمایشگاهی توضیح داد: متاسفانه هر گاه صحبت از تولید و حمایت از آن به میان می‌آید، همان نگرش سنتی به ذهن مسئولان خطور می‌کند و آنها تصور می‌کنند همچنان با دیدگاه گلخانه‌ای می‌توانند رونق تولید را به ارمغان آورند. اما باید توجه داشت اگر ما می‌خواهیم تولید بهتر و به‌صرفه‌تری داشته باشیم، لازم است حمایت‌های جدی‌تر و جدیدتری را برای این بخش در نظر بگیریم. یعنی علاوه بر سمت عرضه، طرف تقاضا نیز باید در برنامه‌ریزی‌های حمایت از تولید جای داده شود. به گفته وی، تحقق این امر نیز در گروه حمایت از صنعت نمایشگاهی قرار دارد. این صنعت در کشور ما کارنامه قابل‌قبولی دارد، اما هنوز برای رسیدن به استانداردهای جهانی نیاز به حمایت از آن احساس می‌شود.

    این نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: علاوه بر موضوعاتی که ارائه شد، صنعت نمایشگاهی نیاز به آسیب‌شناسی در ابعاد مختلف دارد. امروز انتظار می‌رود مجموعه‌های مختلف در هماهنگی با یکدیگر عمل کنند تا بتوانند با هم‌افزایی، بستر توسعه تولید و صادرات را محقق سازند. موسوی یادآور شد: ما انتظار داریم دست‌اندرکاران صنعت نمایشگاهی به بازارهای مصرف محصولات ایرانی توجه بیشتری نشان دهند؛ موضوعی که نباید آن را به نمایشگاه‌های داخلی محدود کرد، بلکه معرفی تولیدات ایرانی به بازارهای صادراتی از اهمیت دوچندانی برخوردار است .

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص رابطه مجلس با صنعت نمایشگاهی خاطرنشان کرد: مجلس می‌تواند برای حمایت از صنعت نمایشگاهی تمام توان و ظرفیت خود را در اختیار متصدیان این صنعت قرار دهد؛ زیرا آنها تسلط بیشتری به برگزاری نمایشگاه‌ها دارند. از طرف دیگر، تصویب و اصلاح قوانین و تسهیل مقررات اقدام دیگری است که قوه مقننه می‌تواند در حمایت از صنعت نمایشگاهی کشور انجام دهد .

    او درباره انتخاب عباس قبادی به عنوان سرپرست هیئت‌مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، گفت: آقای قبادی در پست‌های مدیریتی که پیش از این بر عهده داشتند، کارنامه‌ای مثبت و موفق بر جای گذاشته‌اند. اکنون حدود دو ماه است که سرپرستی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی به ایشان سپرده شده و امید می‌‌رود برنامه‌های توسعه‌ محور خود را در این شرکت هم به اجرا بگذارند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت