۱۵۷ ناشر در ‌نمایشگاه کتاب کردستان حضور یافتند

عصر نمایشگاه- هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فردا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برپا می‌شود.

۱۵۷ ناشر در ‌نمایشگاه کتاب کردستان حضور یافتند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از فردا تا 23 مهرماه‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برپا می‌شود و علاقمندان می‌توانند در این مدت، صبح و بعدازظهر در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

    معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این‌باره با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای دومین بار در ‌سال‌ جاری در این شهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: این اتفاق مبارک به‌دلیل استقبال گسترده مردم و امتیازاتی است که نمایشگاه هفتم در رده‌بندی نمایشگاه‌های کشور کسب کرد.

    عبید رستمی با اشاره به اینکه سطح کیفی نمایشگاه کتاب کردستان با نمایشگاه‌های بزرگ قیاس می‌شود، تصریح کرد: از جمله دلایل این توفیق، استقبال عمومی مردم فرهنگی استان و برگزاری نشست‌های تخصصی است که منجر به قرارگیری نمایشگاه در بین رده‌های نخست کشور شده است.

    وی با اعلام اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان منبعی غنی برای تهیه تازه‌های نشر است، گفت: همزمان با ناشرهای داخلی و بین‌المللی، در طی این دوره ناشرانی نیز از اقلیم عراق در نمایشگاه حضور دارند.

    معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تعداد غرفه‌های هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان را 230 غرفه عنوان کرد و گفت: 157 ناشر در این نمایشگاه حضور دارند.

    وی با بیان اینکه 25 غرفه و 11 ناشر از استان کردستان در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: 8 ناشر با دو هزار و 800 عنوان کتاب از اقلیم کردستان عراق نیز دیگر حاضرین در این جشنواره هستند.

    رستمی با ذکر اینکه در این دوره از جشنواره تلاش شد تا از ظرفیت کتاب‌فروشی‌های سطح شهر نیز در ارتقاء سطح کیفی نمایشگاه استفاده شود، افزود: 17 کتاب‌فروشی فعال استان همزمان با نمایشگاه و 15 روز پس از نمایشگاه در سطح شهر به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

    وی تعداد عناوین ناشرین داخلی را 73 هزار و 500 عنوان دانست و تصریح کرد: در بخش بین‌الملل نیز هشت هزار و 400 عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

    معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دیگر برنامه‌های هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان را شامل برگزاری شش نشست علمی دانست و ادامه داد: این نشست‌ها شامل آسیب‌شناسی تاریخ کردی، اسناد و نسخ خطی کردستان، ادبیات کردی نقد و ترجمه، بازار نشر کتاب و مطبوعات، زبان کردی و گویش‌ها و ادبیات کودک و نوجوان است که با حضور اساتید و صاحب‌نظران برگزار می‌شود.

    وی در ادمه با ذکر اینکه برنامه‌هایی نیز ویژه ایام محرم و صفر در ایام نمایشگاه برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: اهل بیت در شعر شاعران کرد با محوریت عاشورا، ادبیات عاشورایی، ورک شاپ اختصاصی کتاب و کاریکاتور، کارگاه آموزش تصویرسازی کتاب، تجلیل از 12 فعال حوزه کتاب، عصر شعر، بخش قصه‌خوانی و قصه کودک و نوجوان و جام باشگاه‌های کتابخوانی برنامه‌ها و فعالیت‌های جنبی هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان است.

    معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه رونمایی از 7 عنوان کتاب جدید و پوستر دومین جایزه کتاب سال سقز نیز از دیگر برنامه‌های همسو یا اهداف جشنواره است، اضافه کرد: غرفه طراحی و نقاشی کودکان و پایگاه خبری نیز در نمایشگاه مستقر شده است.

    رستمی با بیان اینکه نمایشگاه دارای 30 درصد تخفیف است، یادآور شد: ناشران اقلیم کتب خود را با 50 درصد تخفیف ارائه می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت