تحقق مراودات مالی ۴۵ میلیارد تومانی در یازدهمین نمایشگاه سنگ محلات

عصر نمایشگاه- مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه سنگ حجم معاملات و قراردادهای تجاری بسته شده میان فعالان این صنعت به ۴۵ میلیارد تومان رسید.

تحقق مراودات مالی ۴۵ میلیارد تومانی در یازدهمین نمایشگاه سنگ محلات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه به نقل از ایسنا محمد حلاجیان، افزود: شعار امسال نمایشگاه سنگ محلات  بازار جهانی بسوی سنگ ایران بود و برهمین اساس رایزنی های مختلف با شرکت‌های مختلف انجام شد و برای اولین بار 13هزار تن سنگ کوپ از بیش از 200 معدن  از 18 استان کشور علیرغم بروز مشکلات پیش بینی نشده و با همکاری نهادهای دولتی به معرض نمایش گذاشته شد .
    وی همچنین با انتقاد از برخی آمارهای ارائه شده توسط برخی مسئولین و رسانه ها گفت: این نمایشگاه در فضایی به وسعت 75 هزار مترمربع متشکل از ١۰ هزار مترمربع فضای بوشیده و ٦٥ هزار مترمربع فضای باز با حضور ٣٧٢ مجموعه شرکت کننده که شامل 194 شرکت داخلی و خارجی و ٢۰۰ معدن بود، برگزار شد.
    مدیر اجرایی نمایشگاه سنگ ایران افزود: یکی از دلایل تناقض آمارهای ارائه شده به این دلیل بود که مجموعه معادنی که در این نمایشگاه  شرکت کرده اند 200 معدن بود و برخی شرکت های فرآوری دارای چندین معدن بودند و با چند معدن در این نمایشگاه شرکت کرده بودند .
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانمندی‌ها و قابلیت های سنگ ایران گفت: با عنایت به اینکه ایران دارای رتبه اول تنوع سنگ را در دنیاست و همچنین رتبه چهارم ذخایر دنیا را دارا هستیم و با توجه به منویات مقام معظم رهبری درخصوص توجه ویژه ایشان به بخش سنگ و معدن، برگزار کنندگان این دوره از نمایشگاه کمپین حضور 500 معدن صادراتی سنگ  کشور را برنامه ریزی کردند که با حمایتی که از سوی انجمن ها و تشکل های سنگ و معدن سراسر کشور صورت گرفت حدود 200 معدن در نمایشگاه حضور پیدا کردند و تنوعی کامل از سنگ های تروارتن، مرمریت، مرمر، گرانیت، لایمستون، سنگستون و سایر اقلام سنگ های ساختمانی در معرض دید عموم قرار گرفت .
    وی افزود: همچنین برای اولین بار سنگ بازالت از استان آذربایجان غربی به نمایش گذاشته شد که برای بازدید کنندگان بسیار جالب بود.
    حلاجیان ضمن ابراز امیدواری جهت حضور 1000 معدن فعال کشور در نمایشگاه دوازدهم خاطرنشان کرد: از هم اکنون برای حضور هزار معدن سنگ فعال کشور در نمایشگاه دوازدهم برنامه ریزی شده تا ضمن معرفی پتانسیل سنگ کشور به مجموعه فرآوری داخل کشور و نیز بازارهای جهانی، گام هایی مهمی در راستای تحقق شعار نمایشگاه بین المللی سنگ ایران برداریم.
    مدیر اجرایی نمایشگاه با اشاره به برنامه های اجرا شده در حاشیه نمایشگاه یازدهم گفت: برگزاری اولین میز سنگ کشور در روز سوم نمایشگاه با حضور مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و تجارت ایران به ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با حضور استان های مختلف و تشکل های مختلف بازخورد بسیار خوبی داشت و امیدواریم با ادامه دار بودن این جلسات در جهت توسعه صادرات بیش از پیش گام برداریم .
    وی گفت: در روز دوم نمایشگاه نیز همایشی به همت نظام مهندسی معدن استان مرکزی برگزار و در این همایش پایان نامه ها، مقالات و گزارش های کارشناسان نظام مهندسی ارائه و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.
    وی با اشاره به نگاه فرهنگی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: در حوزه فرهنگی نیز، سومین دوره مسابقات بین المللی فرهنگی عکس، کاریکاتور، داستان کوتاه و خط در حوزه سنگ برگزار شد و امسال ٢۰۰ اثر از ٢٥ کشور دنیا به نمایشگاه رسیده است که یک میلیون و ٢۰۰ هزار نفر از این آثار بازدید کرده اند. در آیین اختتامیه نیز از برگزیدکان تجلیل شد و هدف از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ استفاده از سنگ و کمک به تحقق شعار جهانی " use natural stone " (از سنگ طبیعی استفاده کن) بود.
    حلاجیان با اشاره به حضور مجلات خارجی بعنوان حامی نمایشگاه برای دومین سال پیاپی بیان کرد: از کشورهای ایتالیا، هند و چین مجلات صاحب نظر صنعت سنگ شرکت داشتند که این کار در حوزه بین الملل انجام شد و به برندینگ IRAN STONE EXPO کمک قابل توجهی خواهد کرد.
    مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه سنگ ایران در خصوص مراودات مالی انجام شده در این نمایشگاه گفت: براساس برآورد انجام شده توسط هیئت مدیره، مراودات مالی انجام شده در چهار روز برگزاری نمایشگاه در حدود 45 میلیارد تومان بوده که با توجه به حضور مجموعه های خارجی و خریدهایی که در حوزه سنگ تزئینی انجام شده به ثمر رسیده است .
    نمایشگاه بین المللی سنگ ایران از 17 تا 20 مهرماه در نیم ور محلات برگزار شد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت