مدیرعامل نمایشگاه بین المللی بوشهر عنوان کرد:

تدابیر وتسهیلات برای استمرار چرخه اقتصادی نمایشگاه ها

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر گفت: برای زنده نگه داشتن این صنعت و تسهیل شرایط حضور در نمایشگاه و استمرار چرخه اقتصادی، برنامه هایی چون تخفیف فروش غرفه و تبلیغات رایگان برای مشارکت کنندگان نمایشگاههای تخصصی ایجاد کردیم که امیدواریم با این راهکار سختی شرایط را پشت سر بگذاریم.

تدابیر وتسهیلات برای استمرار چرخه اقتصادی نمایشگاه ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه اولین نمایشگاه و جشنواره خرما در استان بوشهر امروز 22 آبان افتتاح می شود و تا 24 آبان ماه 97 ادامه خواهد داشت. با مهرداد ابراهیمی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های  بین المللی استان بوشهر درباره این نمایشگاه و برنامه های آتی شرکت نمایشگاه های بین المللی بوشهر گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

    لطفا درباره اولین نمایشگاه و جشنواره کشوری خرما ی بوشهر، تعداد و استان های شرکت کننده ، برنامه های جانبی و اهداف برگزاری این رویداد  توضیحاتی را بفرمایید.
    خرما مهمترین محصول کشاورزی استان زرخیز بوشهر است که اولین نمایشگاه و جشنواره خرمای بوشهر را با هدف معرفی خرما و افزایش سهم این محصول پر ارزش غذایی در سفره های مردم برگزار مینماییم. خوشبختانه با استقبال فعالان این عرصه مواجه شدیم که با تلاش های همکاران بیش از 60 مشارکت کننده از استان های بوشهر،هرمزگان،سیستان بلوچستان،خوزستان،کرمان، اصفهان و تهران در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه مسابقه عکاسی نخل و خرما، جشنواره خرما، کارگاههای آموزشی و ثبت ایده های کاربردی میباشد.
    با توجه به مزیت بوشهر در خصوص این محصول کشاورزی آیا برنامه ای برای بین المللی برگزار شدن این رویداد در آینده دارید؟
    بوشهر قطب خرمای کشور میباشد که با تولید سالانه بیش از 150 هزار تن خرما پتانسیل خوبی برای صادرات این محصول به دیگر کشورها دارد که قطعا با معرفی بهینه این محصول و برنامه ریزی ، میتوانیم صادرات این محصول   که تا کنون 20 هزار تن در سال عنوان شده را افزایش دهیم لذا همانطور که تا کنون با حضور در نمایشگاههای مختلف بعنوان پاویون جمهوری اسلامی سعی در معرفی این محصول داشتیم در تلاشیم که با ایجاد ارتباطات تجاری بیشتر با کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه، صربستان،مالزی،ترکیه ... به صادرات این محصول کمک نماییم. و از سوی دیگر در سالهای آینده به طور حتم نمایشگاه خرمای بوشهر با حضور غرفه داران از نقاط مختلف جهان برگزار خواهد شد.

    درباره نمایشگاه های دیگر شرکت نمایشگاه های بین المللی بوشهر در نیمه دوم سال 97 توضیحاتی را بفرمایید و آیا اوضاع و شرایط کنونی که متاثر از دور جدید تحریم هاست تاثیری در تقویم نمایشگاهی شما داشته است؟
    طبق تقویم مصوب شرکت نمایشگاههای بین المللی استان بوشهر، تا پایان سال 17 نمایشگاه دیگر در برنامه نمایشگاهی خود داریم که قطعا بدون تاثیر از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور نخواهند بود، اما برای زنده نگه داشتن این صنعت و تسهیل شرایط حضور در نمایشگاه و استمرار چرخه اقتصادی، برنامه هایی چون تخفیف فروش غرفه و تبلیغات رایگان برای مشارکت کنندگان نمایشگاههای تخصصی ایجاد کردیم که امیدواریم با این راهکار سختی شرایط را پشت سر بگذاریم.

    درباره پروژه گسترش و مدرن سازی سایت نمایشگاهی بوشهر و چشم انداز این پروژه توضیحاتی بفرمایید.
    بندر بوشهر با توجه به موقعیت استراتژیک خود، میتواند فضای مناسبی را برای افزایش صادرات و توسعه سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و بازرگانی ایجاد نماید؛ لذا بدین منظور و افزایش توان رقابتی استان و در راستای چشم انداز 1400 شرکت نمایشگاههای بین المللی بوشهر، تا کنون 3 سالن نمایشگاهی با ظرفیت 8هزار متر مربع با استانداردهای نمایشگاهی را ایجاد نموده ایم که در ادامه گسترش و بهینه سازی فضای نمایشگاهی بر آنیم  که یک سالن نمایشگاهی دیگر با مساحت 3هزار متر مربع و سالن همایش نیز دایر نماییم. این در حالیست که تاکنون بیش از 20هزار متر مربع نیز فضای پارکینگ تجهیز شده آماده بهره برداری ایجاد نموده ایم.گفتنی است که این شرکت در سال 96 نیز به عضویت انجمن جهانی نمایشگاهها (UFI) در آمده است.

    در پایان لطفا درباره فعالیت های بین المللی شرکت نمایشگاه های بوشهر توضیحانی را بفرمایید و چه برنامه ای برای گسترش دست آوردهای ارزشمند  بین المللی شرکت نمایشگاه های بوشهر در آینده دارید ؟
    برای رسیدن به هدف افزایش صادرات و ارتباطات تجاری بین المللی ، تا کنون شرکت نمایشگاههای بین المللی استان بوشهر مسئولیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در  کشورهای چون ترکیه (2بار)، مالزی(2بار) وهمچنین قطر را بعهده داشته است و هیئت های تجاری شامل فعالان اقتصادی نیز به کشورهای روسیه ،ترکیه ،مالزی، بلژیک،فرانسه، صربستان،عمان، قطر اعزام نموده ایم. که به نتایج مثبتی رسیده ایم از جمله آن توافقنامه حضور در نمایشگاه بین المللی کشاورزی صربستان است که بنا داریم در اردیبهشت ماه سال 98 در این نمایشگاه شرکت نماییم.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت