مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور:

برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی با حضور ۲۳۰ شرکت خصوصی و دولتی

عصر نمایشگاه- مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور اعلام کرد: نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران به مدت سه روز و با حضور ۲۳۰ شرکت خصوصی و دولتی و ۱۸ شرکت بین‌المللی از ۲۶ لغایت ۲۸ آذرماه ۱۳۹۷ در جزیره کیش برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی با حضور ۲۳۰ شرکت خصوصی و دولتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، علی اکبر مرزبان در نشست خبری مربوط به برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این نمایشگاه توسط دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می شود.

    مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور ، هدف برگزاری این نمایشگاه را فراهم کردن بستری برای فعالیت های حوزه دریایی است که این اتفاق به منزله اشاعه فرهنگ دریایی خواهد بود و محلی برای تعامل و برخورد شرکت‌های فعال خصوصی و دولتی است که ارگان‌های دریایی را نیز می‌توان به آن اضافه کرد تا شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قرار‌دادهای مختلف در این بخش باشیم و علاوه بر این دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در حوزه دریایی معرفی کنیم.

    مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور  با اشاره به اهداف کلان نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: هدف کلان برگزاری این نمایشگاه دور هم جمع کردن شرکت‌هایی است که در حوزه خاص دریایی با بخش‌های متنوع فعالیت می‌کنند و نمایشگاه زمینه را جهت معرفی تولیدات، خدمات و نیز توانمندی‌های شرکت‌ها فراهم کرد تا بتوانند با مذاکره چندجانبه تفاهم‌نامه و قرار‌دادهای مختلفی را در این نمایشگاه جامع، یکپارچه و با کیفیت مدنظر قرار دهد.

    اختصاص 8200 متر فضای مفید به نمایشگاه بین‌المللی دریایی

    مرزبان با اشاره به این‌که 8200 متر فضای مفید به نمایشگاه بین‌المللی دریایی اختصاص یافته است که تاکنون بالغ بر 7000 متر آن اشغال شده است، اظهار کرد: امیدوار هستیم در فرصت باقی‌مانده مابقی فضای تخصیص داده شده نیز پر شود.

    محورهای نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران

    وی اضافه کرد: صنایع ساخت و تعمیر کشتی، صنایع فراساحل، خدمات بندری اعم از لایروبی و سوخت‌رسانی، سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات دریایی، خدمات مشاوره‌ای، آموزش و تحقیقات دریایی، بیمه، بازرگانی، شیلات و آبزی‌پروری، کشتیرانی و بنادر و دریانوردی اعم محورهای نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران هستند.

    حضور 18 شرکت بین‌المللی از هلند، آلمان، فرانسه، یونان، عمان، چین و تایوان

    مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور در ادامه با بیان این‌که 230 شرکت خصوصی و دولتی در نمایشگاه بین‌المللی دریایی حضور خواهند داشت، ادامه داد: علاوه بر این 18 شرکت بین‌المللی از هلند، آلمان، فرانسه، یونان، عمان، چین و تایوان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و انتظار این است که فرصت‌های سرمایه‌ گذاری جدید در حوزه دریایی ایجاد شود.

    فرصت‌های سرمایه‌ گذاری نمایشگاه بین المللی دریایی

    مرزبان افزود: از جمله فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در حوزه دریایی می‌توان به تخلیه و بارگیری در بنادر ایران و منطقه، توسعه و تجهیز ناوگان دریایی در ایران و منطقه، ساخت انواع شناورهای مختلف، تعمیر و نگهداری و تامین تجهیزات دریایی و بندری و نیز ساخت، نگهداری و بهره‌برداری در بخش تجهیزات فراساحل اشاره کرد.

    محورهای نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران

    وی اضافه کرد: صنایع ساخت و تعمیر کشتی، صنایع فراساحل، خدمات بندری اعم از لایروبی و سوخت‌رسانی، سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات دریایی، خدمات مشاوره‌ای، آموزش و تحقیقات دریایی، بیمه، بازرگانی، شیلات و آبزی‌پروری، کشتیرانی و بنادر و دریانوردی اعم محورهای نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران هستند.

    تاکید سازمان بنادر بر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دریایی با کیفیت بالا و کمیت مناسب

    مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور، ادامه داد: امیدوار هستیم در فضایی که علیه ایران با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا ایجاد شده است، نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با کیفیت بالا و کمیت مناسب برگزار شود که از این طریق می‌توان به کشورهای دنیا و منطقه نشان داد که بدون توجه به تحریم‌های آمریکایی‌ها اقدامات و برنامه‌های مدنظر ایران پیش می‌رود که این مساله با بازخوردهای مثبتی در دنیا روبرو خواهد شد تا همه کشورها بدانند علی‌رغم وجود تحریم‌ها کشورهای مختلف علاقه‌مند به مراوده و تعامل تجاری با ایران هستند.

    مرزبان در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که انجمن مهندسی دریایی اخیرا اعلام کرده است که همایش بیستم صنایع دریایی و نمایشگاه بین‌المللی دریایی را برگزار می‌کند، تصریح کرد: شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی 15 عضودارد که ریاست این شورا برعهده مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی است و دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های کشور نیز در سازمان بنادر و دریانوردی مستقر است و مسوولیت آن برعهده اداره کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی این سازمان است.

    نمایشگاه های مختلف دریایی تجمیع شده اند

    وی افزود: برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی یکی از مطالبات جدی جامعه دریایی و بندری کشور بود، چرا که ما با تعدد نمایشگاه های دریایی روبه‌رو هستیم و قرار بر این است تا نمایشگاه‌های مختلف با یکدیگر تجمیع شده و با مشارکت همه ارگان‌های دریایی نمایشگاهی در سطح بین‌المللی برگزار شود.

    نمایشگاه  تحت تولیت دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی  است و ارتباطی با انجمن مهندسی دریایی ندارد

    مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور  با اشاره به این‌که در ستاد جامع بندری و دریایی کشور سازمان بنادر و دریانوردی مامور شد موضوع تجمیع نمایشگاه‌های دریایی را پیگیری کرده و به سرانجام برساند، گفت: در نهایت پس از گذشت پنج ماه مذاکره و پیگیری مستمر این موضوع مهم به سرانجام رسید تا نمایشگاه کیش با نمایشگاهی که تحت نظر دبیرخانه ارگان‌های دریایی کشور بود و در تهران برگزار می‌شد ادغام شود.

    مرزبان ادامه داد: در مجموع باید اعلام کرد که نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران در جزیره کیش و تحت تولیت و نظارت دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور که راهبردها و سیاست‌ها را مدنظر قرار می‌دهد برگزار می‌شود و همایش صنایع دریایی که همایشی علمی است هیچ ارتباطی با نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران ندارد و همایشی علمی است که یک انجمن همانند سایر انجمن‌ها قرار می‌دهد.

    تحریم ها چندان موثر نخواهد بود

    وی در پاسخ به سوالی مربوط به اثر‌گذاری تحریم‌ها شرکت‌های خارجی در نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در گذشته نیز که کشور تحت تحریم‌های بیشتری قرار داشت شرکت‌های مختلف در نمایشگاه حضور پیدا می‌کردند و در حال حاضر که آمریکا در تحریم آمریکا تنهاست تصور براین است که تحریم‌ها چندان موثر نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت