نمایشگاه کتاب قم ۲۸ آبان ماه برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه قم تنها استان تولیدکننده کتاب بریل در کشور است، گفت: ۲۸ آبان ماه نمایشگاه کتاب در قم آغاز به کار می کند.

نمایشگاه کتاب قم ۲۸ آبان ماه برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری امروز در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان که در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، به تعداد  23 کتابخانه عمومی در سطح شهر و 10 کتابخانه در روستاهای استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: امسال  180  نشست کتاب‌خوانی  به‌منظور معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در مکان‌های مختلف با همکاری نهضت سوادآموزی، حوزه علمیه و صدا سیما در استان قم و دستگاه‌های دیگر  برگزارشده است.

    وی با بیان اینکه از این تعداد 125 نشست مناسبتی برگزارشده است، افزود:  همزمان با 17 اسفند روز کتابخانه گردی در قم مراسم ویژه‌ای با حضور مدیران استانی برگزار می‌شود که در این نمایشگاه دستگاه‌های مختلف حضور دارند.

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به تولید کتاب بریل در استان گفت: استان قم تنها تولیدکننده کتاب بریل در کشور است که تا امروز 12 هزار و 500 جلد کتاب بریل در 200 عنوان از سال 94 تولیدشده که به 70 مرکز ویژه نابینایان در 10 مرحله ارسال‌شده است.

    وی با تأکید بر راه‌اندازی بخش نو سوادان در کتابخانه‌های استان قم تصریح کرد: تعمیرات کتابخانه‌ها و تجهیز آن را در اولویت این اداره کل قرارگرفته است که حدود یک میلیارد تومان از منابع داخلی به این منظور هزینه شده است، همچنین برای سیستم سرمایش و گرمایشی کتابخانه حدود500 میلیون تومان هزینه از مرکز تأمین‌شده است.

    جباری اولویت‌ها در استان را تأمین سیستم‌های امنیتی و اینترنت برای پژوهشگران دانست و گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی مراسمی در قم برگزار و از چهار عنوان کتاب بریل رونمایی می‌شود.

    وی با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه کتاب در استان قم خاطرنشان کرد: 28 آبان ماه نمایشگاه کتاب در قم برپا می‌شود، همچنین در هفته کتاب 30 نشست کتاب‌خوان و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی برای حوزه‌های علمیه خواهران و امضای چندین تفاهم‌نامه پیش‌بینی‌شده است.

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطرنشان کرد: منابع اختصاص داده‌شده به کتابخانه آن‌قدر نبوده که بتوانیم از کتابخانه‌های بخش خصوصی و مساجد حمایت زیادی داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت